Σελίδες

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: Σχέδιο σύμβασης για Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

«Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιατρικών Διαγνωστικών Κέντρων» – ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ. –

Πανεπιστημίου 56,Τηλ. 210-3306487, Φαξ 210-3306459

«Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας»

- Π.Ε.Ι.Φ.Π.Φ.Υ.- Σεβαστουπόλεως 150, Τηλ. 210-6966010, Φαξ 210-6966009 


Προς
Συντονιστή Επιτροπής κατάρτισης νέων συμβάσεων
κ. Αλεξ. Γαρύφαλλο
Κοινοποίηση:
1) Υπουργό Υγείας, κ. Αδ. Γεωργιάδη 
2) Υφυπουργό Υγείας, κ. Αντ. Μπέζα
3) Πρόεδρο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., κ. Δημ. Κοντό

Αθήνα, 03/04/2014

Αρ. Πρωτ. : 7


Αξιότιμε κύριε Αντιπρόεδρε,

Σας αποστέλλουμε τις επισημάνσεις μας και τα σχόλια επί του σχεδίου της νέας σύμβασης για διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις και αναμένουμε την πρόσκληση σας για να διαβουλευτούμε το νέο κείμενο στο οποίο ελπίζουμε να καταλήξουμε και να υπογράψουμε προς το συμφέρον και των δύο μερών.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
ΓΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ-ΠΡΑΞΕΩΝ 


Πρόλογος

Η σύμβαση είναι η έγγραφη αποτύπωση μίας συμφωνίας μεταξύ δύο μερών, με κυρίαρχο αξίωμα την απαρέγκλιτη τήρηση των συμφωνηθέντων όρων και διατάξεων καθώς και την ισότιμη αντιμετώπιση των δύο πλευρών, όπως επιτάσσουν οι κανόνες της καλής συνεργασίας, του αμοιβαίου σεβασμού και της νομοθεσίας που εφαρμόζεται στην Κοινοβουλευτική μας Δημοκρατία.

Βάσει του παραπάνω αδιαπραγμάτευτου αξιώματος το οποίο ισχύει σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίες, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή καμία πρόταση η οποία να διέπεται από μονομέρεια, επικυρίαρχη θέση και καταχρηστικά δικαιώματα, κυρίως δε από οικονομικούς όρους οι οποίοι επιβάλλουν αυθαίρετες και παράνομες περικοπές στις αποζημιώσεις των διαγνωστικών εξετάσεων και πράξεων, δεδομένου ότι τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια είναι απολύτως υποχρεωμένα να εκτελούν όλες τις εργαστηριακές εξετάσεις και πράξεις που αναγράφουν στα παραπεμπτικά οι κλινικοί (θεράποντες) ιατροί σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους, Προεδρικά διατάγματα και Υπουργικές αποφάσεις.

Ως εκ τούτου εάν ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και το συναρμόδιο Υπουργείο Υγείας ενδιαφέρονται πραγματικά για την υγεία των ασφαλισμένων του Οργανισμού, θα πρέπει να άρουν όλους του Σοβιετικού τύπου όρους που περιορίζουν την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών υγείας από τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια στα πλαίσια του κλειστού προϋπολογισμού που θέλουν να εφαρμόσουν, καθώς και τους όρους εκείνους που υπεισέρχονται σε ρυθμίσεις επιστημονικής άσκησης του ιατρικού επαγγέλματος με λογιστικούς κανόνες.

Επί πλέον πρέπει να γίνει εξ’ αρχής γνωστό ότι η μέχρι πρότινος καλή διάθεση και συγκαταβατικότητα των Διαγνωστικών Κέντρων και Εργαστηρίων που κυριάρχησε στην αποδοχή της πρώτης σύμβασης με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στην αρχή του έτους 2012, λόγω αφενός μεν της στήριξης του Οργανισμού που παρείχαμε στα πρώτα του βήματα και αφετέρου δε της κατανόησης των δύσκολων καταστάσεων που διέρχεται αυτήν την περίοδο η Πατρίδα μας, δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί μετά μάλιστα τηνανήθικη, αυθαίρετη, παράνομη και αντισυνταγματική επιβολή της αυτόματης επιστροφής δαπανών (rebate/claw back) από πλευράς Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και Υπουργείου Υγείας για τις πραγματοποιηθείσες διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις της χρονιάς που πέρασε (2013), στους παρόχους εκείνους (Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια) που όπως προαναφέραμε δεν μπορούν να αρνηθούν την εκτέλεση των παρακλινικών εξετάσεων και ιατρικών πράξεων που παραγγέλλουν οι κλινικοί συνάδελφοι τους.

Έχουμε δώσει τα περισσότερα απ’ όλους πιστώνοντας στην ουσία το ίδιο το Κράτος με τα δικά μας χρήματα, ατόκως μάλιστα, λόγω της ιδιαιτερότητας που έχουμε στην λειτουργία των μονάδων μας, η οποία απαιτεί την αγορά αντιδραστηρίων και πολλών άλλων αναλωσίμων υλικών για την εκτέλεση του ιατρικού έργου που παρέχουμε και κινδυνεύουμε σε λίγο να μην υπάρχουμε, έχοντας εξαντληθεί παντελώς από την ανικανότητα, την αδιαφορία ή και την σκοπιμότητα των υπηρεσιών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και της ηγεσίας του, καθώς και από τις άφρονες πρακτικές που επικρατούν γενικότερα στον κλάδο μας, όπως την απαράδεκτη καθυστέρηση εξόφλησης των ληξιπροθέσμων απαιτήσεών μας, την μεγάλη αργοπορία πληρωμής της προκαταβολής των τρεχουσών οφειλών, την αυθαίρετη επιβολή αυτόματης επιστροφής δαπανών, την ανεπίτρεπτη μείωση των τιμών των εργαστηριακών εξετάσεων και πράξεων που έχουν κοστολογηθεί από το 1991, την αχαρακτήριστη μεταφορά του κόστους ελέγχου από τις υπηρεσίες του Οργανισμού στους παρόχους και πολλά άλλα.

Κλείνοντας τον πρόλογο θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι σε κάτι λιγότερο από ένα μήνα, λήγει η παράταση ισχύος της προηγούμενης διετούς σύμβασης και δεδομένης της κάκιστης συμπεριφοράς που επιδεικνύετε όσον αφορά στην τήρηση των συμφωνηθέντων που αυτή περιγράφει, κυρίως με την αυθαίρετη και παράνομη επιβολή της αυτόματης επιστροφής δαπανών στους παρόχους εκείνους οι οποίοι βάσει της υπογεγραμμένης σύμβασης και όχι μόνο, είναι υποχρεωμένοι να εκτελούν τις παραγγελθείσες εξετάσεις, σας δηλώνουμε ότι εάν μέχρι το τέλος τρέχοντος μηνός, δεν έχουμε υπογράψει νέα σύμβαση η οποία θα διασφαλίζει τα μέλη μας ότι θα αποζημιώνονται πλήρως για την παροχή των υπηρεσιών τους προς τους ασφαλισμένους του Οργανισμού, θα διακόψουμε τη συνεργασία με τον Οργανισμό, γιατί δεν αντέχουμε άλλη αγωνία από την επερχόμενη οικονομική καταστροφή που ετοιμάζετε να επιβάλλετε στους συνεργαζόμενους με εσάς παρόχους για το 2013, όταν μάλιστα δεν προσπαθείτε να προστατεύσετε τους έντιμους και ευσυνείδητους συνεργάτες σας από τους επίορκους και ασυνείδητους παρόχους, επιβάλλοντας ύποπτα και οριζόντια μέτρα τύπου κλιμακωτού rebate και ίδιο για όλους ποσοστό περικοπής claw back, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ασφαλισμένους του Οργανισμού και την Ελληνική κοινωνία γενικότερα.

Παραδοχές

1) Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. επιθυμεί να πετύχει την πλήρη υγειονομική κάλυψη του συνόλου των ασφαλισμένων με κλειστούς προϋπολογισμούς, χωρίς να τον απασχολεί η ποσότητα των εξετάσεων που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού.
2) Τα Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια πρέπει να εξασφαλίσουν τα κατώτερα όρια ασφαλούς λειτουργίας τους από οικονομική άποψη, στα πλαίσια των υψηλών ποιοτικών απαιτήσεων που θέτει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στη νέα σύμβαση. 

Προτάσεις

1) Μία λύση είναι η κατάργηση του εδαφίου του άρθρου 8 του Ε.Κ.Π.Υ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. το οποίο λέει : «Τα συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα δεν απαιτούν επιπλέον δαπάνη από τους ασφαλισμένους του Οργανισμού για τις εξετάσεις αυτές» , καθώς και της παραγράφου 4 του κεφαλαίου ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΟΙ του σχεδίου σύμβασης το οποίο λέει «Πέραν της οριζόμενης συμμετοχής στο άρθρο 8 εδαφ. στ’ του Ε.Κ.Π.Υ., απαγορεύεται να ζητήσει ή να εισπράξει οποιαδήποτε επιπλέον αμοιβή από τον δικαιούχο», αφήνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο να λειτουργήσει ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων. Εξάλλου αντίστοιχη κατάργηση έγινε στις Ιδιωτικές Κλινικές με τον ισχύοντα Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας (Φ.Ε.Κ. 3054/Β’/18-11-2012).

2) Άλλη λύση είναι η καθιέρωση κεντρικού οικονομικού ορίου (plafond) ανά Υγειονομική Περιφέρεια, ανά κατηγορία εξετάσεων και ανά μήνα και σε περίπτωση εξάντλησης του προκαθορισμένου ορίου, ενημέρωση των παρόχων για προσωρινή αναστολή της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, οι οποίοι θα απευθύνονται για την εκτέλεση των διαγνωστικών εξετάσεων και πράξεων είτε στις δημόσιες υποδομές είτε στους ιδιώτες παρόχους χωρίς όμως την χρήση του παραπεμπτικού και με ιδιωτικές τιμές που θα καθορίζει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός.

3) Μία τρίτη λύση είναι η καθιέρωση μία κατώτατης ασφαλιστικής τιμής και απελευθέρωση των παρόχων από τον περιορισμό της επιπλέον χρέωσης του ασφαλισμένου ή εναλλακτικά αύξηση της συμμετοχής του ασφαλισμένου στο 25% ή 30%, μία λύση που ενεργεί θετικά σε τρεις κατευθύνσεις: α) στην κατεύθυνση του ασφαλισμένου γιατί τον καθιστά συμμέτοχο στον περιορισμό της σπατάλης διαγνωστικών εξετάσεων, β) στην κατεύθυνση του παρόχου γιατί κινητοποιεί τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των παρόχων ακόμη και για μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου, στην πρώτη περίπτωση, όπου υπάρχει περιθώριο αφενός, αλλά προστατεύει και τους παρόχους από τις υπερβολικά χαμηλές ασφαλιστικές τιμές αρκετών διαγνωστικών εξετάσεων αφετέρου και γ) στην κατεύθυνση του Οργανισμού ο οποίος πληρώνει χαμηλότερες αποζημιώσεις στους παρόχους υπηρεσιών υγείας, είτε στην μία είτε στην άλλη περίπτωση, μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ακόμη περισσότερο τις δαπάνες του.

Εξυπακούεται ότι σε όλες τις ανωτέρω προτάσεις θα πρέπει να υπάρχει ένας ισχυρός ελεγκτικός μηχανισμός, ο οποίος μαζί με την καθιέρωση Διαγνωστικών Πρωτοκόλλων Παραπομπής, που είναι το πλέον αποτελεσματικό μέτρο, θα προστατεύει τον Οργανισμό αλλά και τους ασφαλισμένους του από το φαινόμενο της προκλητής ζήτησης, ενώ εφαρμόζοντας και δυο ακόμη μέτρα όπως: α) τον έλεγχο του μέσου όρου αναγραφής εργαστηριακών εξετάσεων (παρακλινικών εξετάσεων και ιατρικών πράξεων) ανά ιατρική ειδικότητα και β) την μέτρηση του μέσου όρου «βάρους» του παραπεμπτικού ανά διαγνωστικό εργαστήριο, ελέγχουμε σε πολύ μεγάλο βαθμό το παραπάνω φαινόμενο.

Τέλος μια άλλη εναλλακτική λύση η οποία μπορεί να εφαρμοστεί στην παροχή υπηρεσιών υγείας λόγω του κλειστού προϋπολογισμού που θέλει να επιβάλλει ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., είναι η θέσπιση ανώτατου οικονομικού ορίου (πλαφόν) για διαγνωστικές εξετάσεις και πράξεις ανά ασφαλισμένο ετησίως, ενώ στις περιπτώσεις των χρονίως πασχόντων ή σε ειδικές και έκτακτες καταστάσεις που μπορούν να προκύψουν στον κάθε ασφαλισμένο, να δίδεται έγκριση υπέρβασης αυτού του ορίου από ειδικές υγειονομικές επιτροπές που θα συνεδριάζουν συνεχώς στις υγειονομικές περιφέρειες, σύστημα που εφαρμόζουν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.






Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου