Σελίδες

Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Ανακοίνωση MEDISYN - Βασικά Συμπεράσματα - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ - ΕΟΠΥΥ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

http://www.medisyn.eu/

Την Δευτέρα 20/7 και Τετάρτη 22/7/15 πραγματοποιήθηκαν κοινές συναντήσεις με τον υπουργό Υγείας Π. Κουρουμπλή, τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ (Κοντός-Ρηγάτος- Κικίλιας) και του Medisyn (Βιδάκης-Μακρίδης-Κουταλάς), κατόπιν αιτήματός μας προς την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Οι συναντήσεις αφορούσαν αποκλειστικά την κατάσταση των ιατρείων μας σε σχέση με τον ΕΟΠΥΥ όπως είχε διατυπωθεί σε επιστολή μας (και την οποία έχουμε αναρτήσει ) μια βδομάδα πριν. 

Οι προτάσεις του ΕΟΠΥΥ προς το υπουργείο, περιστρέφονται κυρίως γύρω από τον έλεγχο των δαπανών. Τα πρώτα σύντομα και πρόχειρα δικά μας συμπεράσματα από αυτές τις συναντήσεις είναι τα εξής 

1. Ο ΕΟΠΥΥ έχει κάνει ελάχιστα βήματα περιορισμού της συνταγογράφησης. Δηλαδή η ζήτηση εξετάσεων παρουσιάζει μικρή κάμψη, όπως ορίστηκε με την απόφαση του Ιανουαρίου του 2015 όταν με αίτημα του ΠΙΣ-ΙΣΑ αυξήθηκε το όριο συνταγογραφούμενων εξετάσεων χωρίς να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ. Δεδομένης της μεγάλης απόστασης ανάμεσα στη συνταγογράφηση και την αποζημίωση των εξετάσεων το πρόβλημα παραμένει. Κατά την εκτίμησή μας , σταδιακά η συνταγογράφηση θα επανέρχεται στα προηγούμενα επίπεδα όταν οι συνταγογραφούντες προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες του μηχανογραφικού συστήματος.. 

2. Τα αριθμητικά πρωτόκολλα που εφαρμόζει ο ΕΟΠΥΥ, δεν έχουν σχέση με τα διαγνωστικά-επιστημονικά πρωτόκολλα. Αυτά δεν εφαρμόζονται γιατί -κατά δήλωσή τους- δεν τους έχουν προταθεί από τους ιατρικούς συλλόγους και επιστημονικές εταιρείες. Άραγε εδώ δεν υπάρχει ευρωπαϊκή εμπειρία, μόνο στην κοστολόγηση υπάρχει; 

3. Ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ για την Αττική προέκυψε μειωμένος λόγω μη καταβολής των 24 εκατ. και εξ αυτού προέκυψαν τα νέα ποσά claw-back αναδρομικά. Αυτό σημαίνει ότι ο μοναδικός τρόπος ισοσκελισμού εσόδων-εξόδων του ΕΟΠΥΥ ήταν, είναι και θα είναι το claw-back προς τα ιατρεία. 

4. Ο έλεγχος των πληρωμών του ΕΟΠΥΥ, ουσιαστικά θα γίνεται με δύο τρόπους. Α) Αύξηση του rebate κλιμακωτά από 0 για τα μικρά ιατρεία έως 37% ανώτατο για τους μεγάλους τζίρους, με ενδιάμεσα ποσοστά από 10-32% Β) Μείωση των τιμών των εξετάσεων από 5% έως 35% (το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά τις > των 10 ευρώ εξετάσεις) 

5.Το claw-back δεν καταργείται, εκτιμούν όμως ότι μετά τις περικοπές δεν θα χρειάζεται. Βέβαια οι εκτιμήσεις του ΕΟΠΥΥ από ίδρυσής του είναι αναξιόπιστες δεδομένου ότι η φιλοσοφία του είναι προσαρμόζω τις πληρωμές στον προϋπολογισμό που έχω και όχι στην κατανάλωση-συνταγογράφηση που δεν μπορώ να ελέγξω. 

6. Ο τρόπος ανακοστολόγησης (υποκοστολόγησης) των εξετάσεων είναι ανορθόδοξος καθώς στηρίζεται σε επιλεκτικά στοιχεία από την Ευρώπη, τιμές εργαστηρίων φασόν και θεωρεί δεδομένο ότι το μεγαλύτερο κόστος στα ιατρεία μας είναι το κόστος των αντιδραστηρίων. 

7. Πουθενά στην κοστολόγηση δεν υπάρχει η ιατρική πράξη και ο ρόλος του εργαστηριακού γιατρού, όλα κοστολογούνται με βάση τα αντιδραστήρια και γενικά το αναλυτικό κόστος. Δεν υπάρχει ούτε το προαναλυτικό στάδιο, ούτε το μετααναλυτικό με την αξιολόγηση και εκτίμηση του αποτελέσματος. Αυτό με απλά λόγια δεν σημαίνει μόνο την υποκοστολόγηση της δουλειάς μας αλλά και την κατάργηση της ειδικότητας του Βιοπαθολόγου. 

8. Αδυνατούν να αντιληφθούν την οικονομική παράμετρο εξοικονόμησης κόστους για την πολιτεία και τα ασφαλιστικά ταμεία από την σωστή εργαστηριακή διάγνωση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που εξασφαλίζεται από την παρουσία του Βιοπαθολόγου της γειτονιάς Ότι δαπανηθεί σε αυτό το στάδιο θα εξοικονομηθεί πολλαπλάσιο στην διαδρομή ασφαλισμένου και ασθενούς στο σύστημα υγείας. Τους απασχολεί και τους ενδιαφέρει η πρόσκαιρη εξοικονόμηση χρημάτων και μόνο. 

9. Στα θέματα ποιότητας-εξοπλισμού κλπ των ιατρείων που προτίθενται και σκοπεύουν να θεσμοθετήσουν, είναι ερώτημα αν θα υπάρξει ίση μεταχείριση των ιατρείων μας με τα παραρτήματα των αλυσίδων που έχουν ένα ΑΦΜ. 

Για παράδειγμα υπάρχει πρόθεση να διαφοροποιηθεί κατά 20-30% λιγότερο η αποζημίωση όσων εξετάσεων εκτελούνται εκτός ιατρείων. Το ερώτημα είναι ένα παράρτημα αλυσίδας που δεν εκτελεί τίποτα, πώς θα αμείβεται, ως κοινό εργαστήριο με το κεντρικό η ως εργαστήριο που δεν εκτελεί ; 

Αντίστοιχα τα εξοπλισμένα ιατρεία-μέλη ενός συνεταιρισμού που είναι και ιδιοκτήτες του κεντρικού εργαστηρίου του medisyn, για την εκτέλεση ειδικών εξετάσεων πώς θα αμείβονται; Εν κατακλείδι όσον αφορά τις σχέσεις βιοπαθολογικών ιατρείων και ΕΟΠΥΥ, δεν διαφαίνεται η επίλυση των άμεσων προβλημάτων που υπάρχουν και είναι: - Κοστολόγηση των εξετάσεων με ερασιτεχνικό τρόπο, χωρίς καμία επιστημονικότητα και χωρίς να υπολογίσουν ότι όλη η διαδικασία είναι μια καθαρά ιατρική πράξη ενταγμένη στην διάγνωση και όχι μια απλή βιομηχανοποιημένη παραγωγή αποτελεσμάτων. 

Αντί να αναζητήσουν την διεθνή εμπειρία αλλά και την γνώση ειδικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για τον τρόπο κοστολόγησης, καταφεύγουν σε επιλεκτική σύγκριση 1-2 χωρών που βολεύουν. Είναι φανερό ότι το ζητούμενο δεν είναι η σωστή κοστολόγηση αλλά η προσαρμογή των πληρωμών στον υπάρχοντα μικρό προϋπολογισμό. - Παραμένει ως κανόνας ότι δεν ξέρουμε πόσα παραπεμπτικά θα εκδώσει ο ΕΟΠΥΥ αλλά όσα και αν εκδώσει, ο βιοπαθολόγος θα αποζημιωθεί όχι με βάση πόσα εκτέλεσε, πόσο δούλεψε και πόσα ξόδεψε αλλά πόσα έχει ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ, που δυνατόν να μεταβάλλεται κιόλας προς το χειρότερο όπως το 2014. Με άλλα λόγια η εφεύρεση <> ανεξάρτητα αν αλλάζει όνομα συνεχίζεται οπότε προκύπτει οικονομικό αδιέξοδο. 

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ.

Ο ΕΟΠΥΥ ΑΣ ΤΑ ΒΡΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΝΤΕΣ ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΕΚΔΙΔΕΙ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΚΤΕΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΕΤΑΙ.

1 σχόλιο:

  1. ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ.ΕΑΝ ΛΕΓΑΤΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΟΠΥΥ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΛΙΣΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή