Σελίδες

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

Φορολογική βόμβα ΕΟΠΥΥ: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών στο (100%) της αιτούμενης δαπάνης ασχέτως ύψους και χρόνου πληρωμών

Διεύθυνση Οικονομικού - Διεύθυνση Πληροφορικής

Σας ενημερώνουμε ότι, σε εφαρμογή του Ν.4308/αρθρο 11 (ΦΕΚ.251/24.11.14), στο εξής όλοι οι πάροχοι (φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα) υποχρεούνται στην υποβολή Τιμολογίου, για το σύνολο (100%) της αιτούμενης δαπάνης, που υποβάλλεται ανά μήνα, το οποίο θα παραλαμβάνεται, μαζί με τα υπόλοιπα φυσικά παραστατικά και το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής.

Στο σύστημα e-ΔΑΠΥ, ο πάροχος καταχωρεί το υποβληθέν Τιμολόγιο, το οποίο σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται στο σύστημα και να προσαρμόζεται από τη ΠΕ.ΔΙ., κατά τη στιγμή της καταχώρησης Πρωτοκόλλου παραλαβής, σε αντιπαραβολή, τόσο με το φυσικό φορολογικό παραστατικό, όσο και τη συνημμένη εικόνα του, που καταθέτει ο πάροχος.

-- Δ/νση Πληροφορικής ΕΟΠΥΥ Τμήμα Σχεδιασμού Συστημάτων/Υπηρεσιών

1 σχόλιο:

  1. ch chr
    Τι προβλεπει ομως ο Νομος ?

    Ν 4308 / 24-11-2014
    Eλληνικά Λογιστικά Πρότυπα, συναφείς ρυθμίσεις
    και άλλες διατάξεις
    Άρθρο 11
    Χρόνος έκδοσης τιμολογίου
    " Οταν ο αγοραστής των υπηρεσιών
    είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το
    τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή.."
    με εναρξη ισχύος
    ( Άρθρο 44 )
    "από την 1η Ιανουαρίου 2015".
    ..." μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η οριστικοποίηση της συναλλαγής ΑΠΟ τον αγοραστή".
    Η οριστικοποιηση της συναλλαγης ΑΠΟ τον ΕΟΠΥΥ ( δηλαδη ΑΠΟ τον αγοραστη) , για ποιο λογο να θεωρησει κανεις πως ερμηνευεται διαφορετικα ,και πως συμπιπτει με οτιδηποτε αλλο , απο την
    " Ημ/νία Οριστικοποίησης Πρόχειρου Λογιστικού Ελέγχου" στο e -dapy ,που οπως ισχυει και τωρα ,μας υποχρεωνει σε προσκομιση τιμολογιων οχι με την καταθεση ,αλλα ακριβως με την "οριστικοποιηση" ( του 90% αρχικα και του υπολοιπομενου 10% εφοσον και οποτε χρονικα αυτο απαιτηθει και δοθει εντολη απο τις οικονομικες υπηρεσιες του ΕΟΠΥΥ να συμβει ,οπως ακριβως για παραδειγμα συνεβη εντος του 2014 με τα 10% των ετων 2012 και 2013 )) προκειμενου για την αποπληρωμη ?
    Το να πουμε απλως πως "θελουν να εισπραξουν οπωσδηποτε επιπλεον φορους" ,δεν αρκει ,θα πρεπει να μας ΤΕΚΜΗΡΙΩΘΕΙ και βασει ποιας διαταξης,ποιας ερμηνειας του Νομου ,δινεται αυτη η εσωτερικη οδηγια προς τις ΠΕΔΙ.
    Βασιζομενες ΠΟΥ και δινοντας ΠΟΙΑ ερμηνεια στον Νομο ,οι υπηρεσιες του ΕΟΠΥΥ μας ζητουν τιμολογια για ποσα που αφενος εν γνωσει τους ΔΕΝ προκειται να μας αποπληρωσουν (παραδειγμα τα 10%) ,αλλα ταυτοχρονα εμας θα μας φορολογησουν ?
    ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΖΗΤΗΜΑ ,ΘΑ "ΠΕΡΑΣΕΙ" ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΥΠΑΔ ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ?

    Ποια η ουσιαστικη διαφορα με πριν ?
    Η ουσιαστικη διαφορα ομως,ειναι πως εως την εφαρμογη του 4172/2013 που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την μεταφορα των ανεισπρακτων απο 1-1-2014 και μετα ,προηγουμενως ,ακομα και εαν εκδιδονταν τα τιμολογια , ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΩΝ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ.
    Τωρα που ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ το δικαιωμα μεταφορας,ειναι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ να υποχρεωθουμε σε εκδοση τιμολογιων και κατ επεκταση σε ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ επι αυτων των ποσων ,και μαλιστα ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΑΣΧΕΤΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΟΥΣ.
    Θα πρεπει να επανελθει το καθεστως της δυνατοτητας μεταφορας ανεισπρακτων ,ετσι οπως ακριβως ισχυε-και ειναι δικαιο να ισχυει- πριν τον Ν 4172/2013.
    Μεχρις ομως της επαναφορας,τουλαχιστον ας μην υποχρεωθουμε σε εκδοση τιμολογιων με την καταθεση των παραπεμπτικων ,ποσο μαλλον στο 100% μιας δαπανης που ακομα και τωρα ,εν ετει 2015 ,εκκρεμουν ακομα εκκαθαρισεις απο το 2012 ,ΙΔΙΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΦΟΣΟΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΟΡΙΖΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΩΣ
    " το
    τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή.."

    Εαν μας αναγκασουν να εκδιδουμε τιμολογια για μηνες και για ποσα που ειναι βεβαιο πως ΔΕΝ θα εξοφληθουν εντος του ετους ,αλλα ταυτοχρονα φυσικα θα κληθουμε να φορολογηθουμε για αυτα και ας μην τα εισπραξαμε,
    εαν συνδιασεις λοιπον αυτο με το γεγονος πως επικειται παρακρατηση επιστροφων rebate -clawback στα λιγο-πολυ γνωστα σε ολους ποσοστα υπερβασης για το 2015 ,
    τοτε το συμπερασμα που προκυπτει για το επαγγελματικο και ,οικονομικο μελλον των εργαστηριων ,δεν χρηζει κατα βαση ιδιαιτερης περαιτερω αναλυσης....
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ,ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν 4172/2013 :

    " Κατ' εξαίρεση, για τους ελεύθερους επαγγελματίες που αποκτούν εισόδημα από παροχή υπηρεσιών στο Δημόσιο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), χρόνος κτήσης του εισοδήματός τους θεωρείται ο χρόνος είσπραξής του".

    ΑπάντησηΔιαγραφή