Σελίδες

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2016

‘’Στεγνά’’ τα νησιά από φάρμακα- Δύσκολα εξελίσσεται η τροφοδοσία

H ομαλοποίηση στη διακίνηση των σκευασμάτων όσον αφορά τα νησιά θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα.


Μπορεί η απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να έληξε μέσα στο Σαββατοκύριακο, όμως έμποροι φαρμάκων, μας ανέφεραν ότι η ομαλοποίηση στη διακίνηση των σκευασμάτων όσον αφορά τα νησιά θα χρειαστεί τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επανέλθει σε κανονικά επίπεδα. Κάτι που και οι ίδιοι μετέφεραν τηλεφωνικά στον Υπουργό- σε κάποια από αυτά τα τηλεφωνήματα βρισκόμουν και εγώ μπροστά- λίγες ώρες πριν λήξει η απεργία, αναφερόμενοι στο παράδειγμα της Κρήτης, που πραγματικά τις τελευταίες 10 ημέρες έχει ‘’στεγνώσει’’ από φάρμακα, ενώ σημαντικό θέμα έχουν και τα νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο.

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί από τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αξίζει να επισημανθεί ότι κάθε χρόνο διανέμονται περί τα 480 εκατ. κουτιά πανελλαδικά. Από αυτά, τα 100 εκατ. κουτιά, δηλαδή το 20% διακινούνται σε όλα τα νησιά της χώρας, στα οποία διαμένουν 1,2-1,3 εκατομμύρια κάτοικοι, οι οποίοι όμως πληθυσμιακά αυξάνονται ραγδαία τους καλοκαιρινούς μήνες, με τους τουρίστες που τα επισκέπτονται…

Όπως μας λένε παράγοντες της αγοράς, η δυσκολία στην ταχύτατη ομαλοποίηση της αγοράς προκαλείται και από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σε όλα τα νησιά τοπικές φαρμακαποθήκες. Για παράδειγμα, στην Κρήτη, όπως και στη Ρόδο, υπάρχουν δύο ιδιωτικές φαρμακαποθήκες και μία συνεταιριστική (σε κάθε νησί). Στον αντίποδα βρίσκεται το Αιγαίο, όπου δεν υπάρχει ούτε μία φαρμακαποθήκη και προμηθεύεται τα φάρμακα είτε από την Αθήνα είτε από την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Συνομιλώντας με εκπρόσωπο φαρμακαποθήκης, αυτός μας τόνισε ότι κάποιοι εκπρόσωποι του κλάδου, προσπάθησαν να στείλουν φάρμακα στα νησιά αεροπορικώς αλλά το μεταφορικό κόστος είναι αποτρεπτικό. Κάτι που επίσης γνωρίζουν οι αρμόδιοι στην Πολιτεία, χωρίς όμως τελικά να έχουν λάβει ποτέ κάποια μέτρα για να ευνοήσουν την διακίνηση των σκευασμάτων σε δύσκολες περιόδους, όπως είναι αυτή με την απεργία των πλοίων.

Σημειώνεται ότι σε μια παραγγελία (με κόστος χονδρικής περί τα 1.000 ευρώ), αν μεταφερθεί με πλοίο, το μεικτό περιθώριο κέρδους είναι στα 45 ευρώ, ενώ με αεροπλάνο μια παραγγελία ίδια αξίας πέφτει κάτω από 25 ευρώ (το μεικτό περιθώριο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου