Και ενώ το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ψήφισή του από την Ολομέλεια της Βουλής (θα ψηφισθεί την Τετάρτη ή την Πέμπτη) σύσσωμη η Αντιπολίτευση αλλά και οι γιατροί, το στηλιτεύουν (η Ν. Δημοκρατία το έχει ήδη καταψηφίσει επί της Αρχής) εκτιμώντας ότι είναι παρωχημένο και κρατικίστικο.
Onmed
Επιπλέον, τα θεσμικά όργανα τα γιατρών, ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθήνας,υποστηρίζουν, ότι πρέπει να γίνει διαβούλευση και πωςη μεταρρύθμιση της ΠΦΥ, απαιτεί εθνικό σχεδιασμό πέραν των κυβερνήσεων.
Ο βουλευτής Λάρισας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, κ. Κώστας Μπαργιώτας, μιλώντας στη Βουλή, τόνισε ότι «το νομοσχέδιο δεν συνιστά μεταρρύθμιση αλλά αριστερίστικη δήλωση, θα απαιτηθούν πόροι», ενώ την Παρασκευή, κατά την ομιλία του ως ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στη συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, καυτηρίασε για ακόμη μία φορά το κείμενο, τονίζοντας πως «ο ατομικός ηλεκτρονικός φάκελος υγείας, είναι πλέον ξεπερασμένη μέθοδος».
«Με το νόμο του ΕΣΥ του 1983, υπήρξε μια τεράστια διαβούλευση με όλες τις κοινωνικές δυνάμεις»
«Πολύ πριν την ψήφιση του νόμου πλαισίου για το ΕΣΥ το 1983, υπήρξε από την πλευρά του Παρασκευά Αυγερινού και του Γεννηματά, τεράστια διαβούλευση με τους Συνδικαλιστές, τους παράγοντες του κλάδου όχι μόνο με τον προοδευτικό χώρο της Δημοκρατικής Παράταξης, αλλά ακόμα και της ΝΔ. Ακριβώς αυτό δεν που υπήρξε εδώ δηλαδή», τόνισε και συνέχισε:
«Υπήρξε πολύ πριν συντεθεί ο νόμος και καταλήξει ως μία μεγάλη και ώριμη μεταρρύθμιση, που εφαρμόστηκε σχετικά εύκολα αν σκεφτεί κανείς τι πράγματα άλλαζε και τι κινητοποιούσε από κοινωνικές δυνάμεις. Προϋπήρχε, δηλαδή, η αναγκαία προσπάθεια διαμόρφωσης συνολικής κοινωνικής πλειοψηφίας η οποία τον επέβαλε, γιατί στην ουσία αυτό έγινε, η κοινωνική πλειοψηφία επέβαλε μια μεγάλη διαφοροποίηση».
Σχολιάζοντας την προτεινόμενη δημιουργία Κεντρικών Διαγνωστικών Εργαστηρίων, επεσήμανε ότι «καλή είναι η κεντρικοποίηση των διαγνωστικών εργαστηρίων επί της αρχής, κανείς, όμως, ούτε εσείς, ούτε κάποιος άλλος μέχρι τώρα ιστορικά δεν έχει ιδέα πόσο κοστίζει κάτι στο σύστημα. Η μισθοδοσία είναι από αλλού, τα κεφάλαια που αγοράστηκε ο μαγνητικός είναι από αλλού και είναι αδύνατη η κοστολόγηση. Ο ιδιώτης ξέρει πολύ καλά, πόσο του κοστίζει μια εξέταση. Έχει ένα συγκεκριμένο τρόπο, που χρησιμοποιούν όλες οι εταιρείες ανεξαρτήτως αντικειμένου, για την κοστολόγηση των υπηρεσιών τους. Το δημόσιο, δυστυχώς, δεν ξέρει. Αν θέλουμε, λοιπόν, να αρχίσουμε να μιλάμε με κόστος και αποτελεσματικότητα, ένα πράγμα που πρέπει να κάνουμε, είναι να μπορέσουμε να αρχίσουμε να συζητάμε και να κάνουμε πραγματική κοστολόγηση των υπηρεσιών υγείας».
Κλείνοντας, αναφέρθηκε στις διατάξεις για τον ατομικό ηλεκτρονικό φάκελο υγείας, επισημαίνοντας ότι είναι πλέον ξεπερασμένη μέθοδος: «Έχουμε μείνει απείρως πίσω. Ο ατομικός φάκελος ξεκίνησε πριν την κρίση μαζί με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, έχει μείνει πίσω και με ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, αλλά 2,5 χρόνια τώρα και με δικές σας, πολύ φοβάμαι. Είναι μια ηλεκτρονική εφαρμογή της εποχής που γράφονταν σε CD τα αρχεία για να τα πάμε από τον έναν υπολογιστή στον άλλο. Η νέα τεχνολογία, οι ολοκληρωμένες πλατφόρμες, έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση και μπορεί να βοηθήσει και το άλλο μεγάλο πρόβλημα που είναι η διοίκηση και η διοικητική καθυστέρηση. Όλα τα νοσοκομεία στην Ευρώπη έχουν ως στόχο ή έχουν περάσει σε ψηφιακή λειτουργία. Αυτός είναι ο στόχος που πρέπει να έχουμε στα ηλεκτρονικά, οτιδήποτε άλλο είναι ξεπερασμένο και μέχρι να το εφαρμόσουμε θα είναι αρχαίο.
Άρα λοιπόν, όλη την ψηφιακή διακυβέρνηση πρέπει να την ξαναδούμε από την αρχή και να εντάξουμε οποιαδήποτε μεταρρύθμιση προσπαθούμε να κάνουμε, σε αυτή τη λογική. Το να βρούμε μια εφαρμογή που ξεχάσαμε να την εφαρμόσουμε ή δεν θέλαμε ή δεν μπορούσαμε τα προηγούμενα χρόνια και να προσπαθούμε να την εφαρμόσουμε, τώρα δεν λέει πολλά πράγματα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου