Σελίδες

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Καυστικός Φωτήλας για το σ/ν της ΠΦΥ: Θέλουμε ποιοτική και όχι κρατικοδίαιτη δημόσια υγεία



Καυστική για ακόμη μία φορά εμφανίζεται η Νέα Δημοκρατία αναφορικά με το νομοσχέδιο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με τον έναν εκ των τομεαρχών της στην Υγείας κ. Ιάσονα Φωτήλα, να τονίζει, πως «Απαιτούμε ποιοτική δημόσια υγεία όχι κρατικοδίαιτη».

Onmed

Ειδικότερα, όπως επεσήμανε ο Ιάσονας Φωτήλας, εισηγητής της ΝΔ, κατά τη συζήτηση κατ’ άρθρο του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, «η κυβέρνηση επιθυμεί την υποβάθμιση του κοινοβουλίου, αφού λίγες μέρες πριν τη λήξη των εργασιών της βουλής και αφού έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις στη Επιτροπή, καλεί τα κόμματα στο Υπουργείο να τα ενημερώσει για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας».

Να θυμίσουμε πως ήδη η ΝΔ, έχει καταψηφίσει το νομοσχέδιο επί της αρχής του.

Ο κ. Φωτήλας τόνισε την αντίθεση της ΝΔ με τη δημιουργία νέων, αχρείαστων και «μίζερων» κρατικών δομών, τις ΤΟΜΥ, οι οποίες θα έχουν και αμφίβολη βιωσιμότητα. Αντίθετα, οι ίδιοι πόροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος που θα προσφέρει στους πολίτες ποιοτικότερη φροντίδα υγείας. Η ιδεοληψία της κυβέρνησης όμως την εμποδίζει να το δει. Όσον αφορά στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, δηλαδή τα 68!!! άρθρα που εμφανίστηκαν ξαφνικά στην Επιτροπή χωρίς διαβούλευση, κάποια είναι προς θετική κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν και αρκετά ιδιαίτερα προβληματικά που χρήζουν σοβαρής κριτικής, ειδικά όταν φαίνεται ότι αφορούν «τακτοποιήσεις» της τελευταίας στιγμής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

«Επιτρέψτε μου μερικά σχόλια καταρχάς για την ομιλία του Υπουργού στην 1η συνεδρίαση.
Παρακάμπτω καταρχάς τα περί δήθεν επιστροφής της χώρας στην κανονικότητα που είπε ο Υπουργός με αφορμή την έξοδο στις αγορές και τη σχετική έκδοση του ομολόγου, γιατί θα τα πούμε στην ολομέλεια αναλυτικά.
Αλλά, κύριε Υπουργέ και κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της συμπολίτευσης, εν έτει 2017 να δανείζεται η Ελλάδα με το ίδιο και μεγαλύτερο επιτόκιο από αυτό της κυβέρνησης Σαμαρά το 2014, πάει πολύ να μας το πουλάτε για επιτυχία! Με τους πειραματισμούς σας μας πήγαμε ως χώρα τρία χρόνια πίσω και είναι προκλητικό να μας λέτε για επιστροφή στην κανονικότητα!

Είπε επίσης ο Υπουργός ότι το προσωπικό των μονάδων υγείας κάνει προσπάθειες γιατί περιμένει από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ προκοπή. Φαίνεται ότι σε άλλη χώρα ζει ο Υπουργός γιατί στις περιοδείες που κάνουμε ανά τη χώρα ως τομεάρχες Υγείας με τον Βασίλη τον Οικονόμου και συζητώντας με τους πολίτες το κυρίαρχο συναίσθημα κ. Υπουργέ είναι η οργή για τα ψέματα και τις υποσχέσεις που δώσατε αθρόα στους πολίτες περί δήθεν αναβάθμισης της υγείας και κατέληξαν σε ψίχουλα και κράτος επαίτη!
Τα ακούσατε και σήμερα από τους εκπροσώπους τους στην Επιτροπή - θα πούμε γι’ αυτά όμως αναλυτικά και στην Ολομέλεια.

Όχι άλλη υποβάθμιση του Κοινοβουλίου

Τρίτο και τελευταίο σχόλιο σε σχέση με τη πρόσκληση του Υπουργού για να πάμε στο Υπουργείο, όπου όπως μας λέτε θα παρουσιαστεί το συνολικό σχέδιο για την ΠΦΥ. Και αναρωτιέμαι τι άλλο θα κάνετε για να υποβαθμίσετε το κοινοβούλιο! Δεν είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να φτάσουμε λίγες ημέρες πριν τη λήξη των εργασιών της βουλής για να κληθούμε στο Υπουργείο όταν το νομοσχέδιο βρίσκεται στη διαβούλευση από τον Μάρτιο του 2017;
Είναι προφανές ότι δεν θα παραστούμε στη συνάντηση αυτή!

Ό,τι έχετε να μας φέρετε, να το φέρετε εδώ στο Βουλή να το παρουσιάσετε, δεν θα συναινέσουμε στο παιχνίδι υποβάθμισης του Κοινοβουλίου που συνεχίζετε ακάθεκτοι.
Έρχομαι τώρα στο καθαυτό νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα υγείας και ειδικά στο πρώτο μέρος από τα άρθρα 1 έως 26.

Αμφιβόλου βιωσιμότητας οι ΤΟΜΥ

Δηλώσαμε εξαρχής ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι καθώς με αυτό δημιουργούνται νέες αχρείαστες «μίζερες» κρατικές δομές, οι ΤΟΜΥ, που θα είναι και αμφιβόλου βιωσιμότητας. Αντίθετα, οι ίδιοι πόροι που θέλετε να ξοδέψετε μέσω του ΕΣΠΑ, θα μπορούσαν να διοχετευτούν για την περαιτέρω βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος που προσφέρει στους πολίτες ποιοτικότερη φροντίδα υγείας. Επιπλέον, ο αριθμός των δεκάδων Υπουργικών Αποφάσεων που απαιτείται για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου συντείνει προς το ανέφικτο της υλοποίησης του σχεδίου.
Και αν νομίζετε ότι μόνο η ΝΔ τα λέει αυτά από κάποια εμμονή, δείτε τι σας είπαν σχετικά η πλειοψηφία των φορέων με τις παρατηρήσεις τους καθώς είναι αυτοί που βιώνουν τα καθημερινά προβλήματα του χώρου της υγείας. Έθεσαν ουσιαστικά ζήτημα βιωσιμότητας του συστήματος που θέλετε να εισαγάγετε αφού επιπλέον αφορά σε μικρό μέρος του πληθυσμού (30%).

Επιπλέον, όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των νοσοκομειακών γιατρών, δεν θα οδηγήσει στην αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, αλλά ουσιαστικά θέλει να παρακάμψει τους ιδιώτες συμβεβλημένους γιατρούς και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Εσείς όμως, κύριε Υπουργέ, δια του γενικού Γραμματέα Υγείας έχετε παραδεχθεί ότι και τα επόμενα χρόνια το σύστημα πρωτοβάθμιας θα λειτουργεί με ευρεία αξιοποίηση των συμβεβλημένων γιατρών του ΕΟΠΠΥ!
Άρα, τι περισσότερο αποτελεί αυτό που θέλετε να φτιάξετε από μία ιδεοληψία περί δήθεν κρατικών δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που τελικά θα ξοδευτούν πόροι με αβέβαιο αποτέλεσμα! Πειράματα και εδώ...
Οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά μέσω της φορολογικής τους επιβάρυνσης τα πειράματα και τις ιδεοληψίες σας που ήδη πληρώνουν στην οικονομία.

Ελεύθερη επιλογή σε εναλλακτικές οδούς 

Και επαναλαμβάνω ότι είναι εντυπωσιακό, πως στις γενικές αρχές αλλά και σε όλο το πρώτο μέρος του σχεδίου νόμου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα δεν γίνεται αναφορά στη δυνατότητα – δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του πολίτη ανάμεσα σε εναλλακτικές οδούς πρόσβασης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Είναι η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 11 για τον οικογενειακό γιατρό, όπου προβλέπεται πως μόνο όπου οι δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Π.Δ. δεν καλύπτουν πλήρως τον πληθυσμό ευθύνης τους, καθήκοντα οικογενειακού ιατρού ασκούν ιδιώτες γιατροί συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΠΥ που κατέχουν το σχετικό τίτλο ειδικότητας.

Επιπλέον, νομοθετείτε διατάξεις που είναι αντίθετες με αυτά που λέτε αλλού! Μας λέτε δηλαδή στο άρθρο 4 για τα Κέντρα Υγείας ότι έχουν ως σκοπό την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως της περιπατητικής φροντίδας για όλους τους ασθενείς που μπορούν να προσέρχονται σε αυτά ΚΑΙ αυτοβούλως!
Και δεν πήραμε απαντήσεις για το τι τελικά σημαίνει το «αυτοβούλως»: Είναι τελικά στην κρίση του πολίτη να παρακάμψει τον υποχρεωτικό οικογενειακό ιατρό της ΤΟΜΥ που προβλέπεται πιο κάτω στο νομοσχέδιο στην παράγραφο 6α του άρθρου 19 όπου λέτε ότι η παραπομπή από τον οικογενειακό γιατρό είναι απαραίτητη για την πρόσβαση στο Κέντρο Υγείας;

Η παράγραφος 3 όμως του ίδιου άρθρου 4 αποδεικνύει για μας δεν ενδιαφέρεστε για τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας και την ελάφρυνση των νοσοκομείων που όπως τόνισα και πιο πάνω πρέπει να στοχεύει ένα σύστημα πρωτοβάθμιας υγείας.

Στην παράγραφο δηλαδή αυτή οι γιατροί που υπηρετούν στα Κέντρα Υγείας, μπορούν να συμμετέχουν και στην τακτική λειτουργία, πρωινή και απογευματινή του αντίστοιχου με την ειδικότητά τους τμήματος του Νοσοκομείου Αναφοράς, καθώς και στις εφημερίες του τμήματος αυτού!!!
Που θα κάνουν ιατρείο οι γιατροί στο ΕΣΥ, ή στα ΚΥ;

Και τα ερωτηματικά προκύπτουν αβίαστα: Πού θα πρωτοκάνουν τακτικά ιατρεία; Στα νοσοκομεία ή στα ΚΥ; Το πρωί στα μεν και το απόγευμα στα δε; Και ας πούμε ότι επιβιώνουν από τα διπλά τακτικά ιατρεία και παραμένουν πρόθυμοι, θα αντιμετωπίζουν επείγοντα περιστατικά στα κέντρα υγείας όλο το 24ωρο ή όχι; Θα κλείνουν τα ΚΥ στις 21:00 και θα μεταφέρονται στα νοσοκομεία; Άρα «πάει περίπατο» η πολυδιαφημιζόμενη ελάφρυνση των Νοσοκομείων και η ανακούφιση των ασθενώνπου περιμένουν με τις ώρες να εξεταστούν και στο τέλος στοιβάζονται σε ράντζα!
Το μόνο που θέλετε είναι γιατρούς που θα περιφέρονται από δομή σε δομή, είτε πρωτοβάθμιας είτε δευτεροβάθμιας!

Όσον αφορά στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου. Τόνισα και στην πρώτη συνεδρίαση το απαράδεκτο της νομοθέτησης, να έρχονται δηλαδή σε 68 επιπλέον άρθρα διατάξεις, που μερικές αποτελούν από μόνες τους χωριστά νομοσχέδια, λίγες ημέρες πριν τη λήξη της συνεδρίασης της Βουλής!

Υπάρχουν παρόλα αυτά σε αυτό το δεύτερο μέρος διατάξεις προς την θετική κατεύθυνση ειδικά όσες αφορούν σε αποζημιώσεις εργαζόμενων όπως του ΕΚΑΒ που δεν έχουν πληρωθεί το 2016 και το 2107 για την εκτός έδρας απασχόλησή τους όπως επίσης και η πρόβλεψη του άρθρου 29 για κάλυψη αναγκών στα τμήματα των επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ) με ειδικευμένους γιατρούς.

Υπάρχουν όμως και διατάξεις ιδιαίτερα προβληματικές που χρήζουν σοβαρής κριτικής, ειδικά όταν φαίνεται ότι αφορούν «τακτοποιήσεις» της τελευταίας στιγμής ...
Επαναλαμβάνω ότι εμείς στη ΝΔ καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο επί της αρχής και επιφυλασσόμαστε για την ολομέλεια να τοποθετηθούμε σχετικά με το ποια άρθρα του δεύτερου μέρος θα ψηφίσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου