Σελίδες

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

ΕΟΠΥΥ: Τι νέο έρχεται για όλους τους ασφαλισμένους από 3 Σεπτέμβρη


Νέες e- υπηρεσίες θέτει στη διάθεση του πολίτη από την ερχόμενη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου, ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), οι οποίες εντάσσονται σε ένα συνολικό πακέτο δράσεων που έχει θέσει σε εφαρμογή ο πρόεδρος του Οργανισμού, Σωτήρης Μπερσίμης, με σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ και την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πολιτών.

Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αφορούν χιλιάδες ασθενείς, οι οποίοι προκειμένου να λάβουν έγκριση χορήγησης και αποζημίωσης παροχών και υπηρεσιών υψηλού κόστους απευθύνονται σε ειδικές επιτροπές και στο Ανώτατο Υγειονομικό Συμβούλιο (ΑΥΣ) του ΕΟΠΥΥ.

Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου «ενεργοποιείται» το ηλεκτρονικό ΑΥΣ, με το οποίο επιταχύνονται οι διαδικασίες έγκρισης των αιτημάτων πολιτών για την αποζημίωσή τους και μηδενίζεται παράλληλα η ταλαιπωρία τους, καθώς, πλέον, δεν απαιτείται φυσική παρουσία τους στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ. Ενδεικτικό είναι ότι το ΑΥΣ κάθε χρόνο δέχεται περισσότερα από 10.000 αιτήματα από πολίτες.

Μέχρι σήμερα, οι πολίτες, προκειμένου να λάβουν πρόσθετες παροχές ή αποζημίωση, λάμβαναν την ιατρική γνωμάτευση και στη συνέχεια κατέθεταν αίτηση στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση (Πε.Δι.) ΕΟΠΥΥ. Στη συνέχεια, ο φάκελος με τα δικαιολογητικά αποστέλλεται από την Πε.Δι. στο ΑΥΣ, το οποίο συνεδριάζει και η απόφασή του κοινοποιείται στην Πε.Δι. για να ενημερωθεί ο πολίτης.

Στο εξής, όλα τα αιτήματα θα κατευθύνονται και θα εξυπηρετούνται βάση μοναδικού Αριθμού Ηλεκτρονικής Γνωμάτευσης, μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας και δεν θα παραλαμβάνονται πλέον χειρόγραφα. Τα αιτήματα θα αποστέλλονται στο ΑΥΣ, είτε από τον γνωματεύοντα γιατρό, είτε από συμβεβλημένο πάροχο υγείας.

Η εφαρμογή βρίσκεται στο site του ΕΟΠΥΥ και θα είναι διαθέσιμη σε πιστοποιημένους χρήστες, οι οποίοι διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης, όπως γιατροί και συμβεβλημένοι πάροχοι υγείας. Κάθε αίτημα αποστέλλεται μοναδικά και υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης εξέλιξης του αιτήματος με τις αντίστοιχες ημερομηνίες των ενεργειών και ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων. Μάλιστα, κάθε γνωμάτευση που έχει εγκριθεί θα δύναται να εκτελεστεί σε πραγματικό χρόνο από τον πάροχο.

Επιπλέον, στο site του ΕΟΠΥΥ παρέχεται η δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει το αίτημά του και να ενημερώνεται για την εξέλιξή του, κάνοντας χρήση του ηλεκτρονικού Ασφαλιστικού Φακέλου Υγείας του. Μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής ο πολίτης έχει τη δυνατότητα:

1. Να ενημερωθεί ανά κατηγορία για όλες τις παροχές υγείας, τις οποίες έχει λάβει από τον ΕΟΠΥΥ από το 2013 και στο έξης. Οι πληροφορίες εμφανίζονται στο χρόνο έκδοσης ή και εκτέλεσης από τους συμβεβλημένους παρόχους υγείας, οι οποίοι είναι γιατροί, φαρμακεία, νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, πολυϊατρεία, θεραπευτήρια, μονάδες αιμοκάθαρσης, μονάδες αποκατάστασης, μονάδες αναπηρίας, πάροχοι υλικών κ.λπ.

2. Να εξάγει προσωπικές αναφορές (pdf) ανά κατηγορία παροχής, τις οποίες θα χρησιμοποιεί για κάθε νόμιμη χρήση. Σε περιπτώσεις που ζητηθεί, δύναται να λάβει σφραγίδα επικύρωσης σε οποιαδήποτε Περιφερειακή Διεύθυνση ΕΟΠΥΥ.

3. Να αποστείλει στον ΕΟΠΥΥ δήλωση εναντίωσης σε περίπτωση που διαφωνεί ή δεν έχει λάβει οποιαδήποτε δαπάνη, η οποία εμφανίζεται στον φάκελο.

4. Να λάβει απαντήσεις στις δηλώσεις εναντίωσης που έχει πραγματοποιήσει (στην ενότητα «Ενημερώσεις» του Κεντρικού Μενού) από τον ΕΟΠΥΥ.

5. Να πληροφορηθεί για όλες τις παροχές που αποδίδονται από τον ΕΟΠΥΥ.

Ηλεκτρονική Προέγκριση

Εκτός από τα παραπάνω, ακόμη μία ηλεκτρονική υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ βάζει τέλος στην ταλαιπωρία των ασθενών που λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους. Στη χθεσινή συνεδρίαση του ΔΣ του Οργανισμού συζητήθηκε η διαδικασία του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης και αποφασίστηκε η αποζημίωση για περίπου 40 αιτήματα γιατρών.

Με το νέο σύστημα μειώνεται ο χρόνος αναμονής για τη χορήγηση φαρμάκων υψηλού κόστους και δεν απαιτείται φυσική παρουσία τού ασθενή στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού, προκειμένου να υποβάλλουν αίτημα έγκρισης.

Η διαδικασία απλοποιείται και το αίτημα στέλνεται ηλεκτρονικά από τον γιατρό κατά τη συνταγογράφηση του φαρμάκου. Η απάντηση λαμβάνεται ηλεκτρονικά, εκδίδεται η συνταγή, ενώ αυτόματα ενημερώνεται το φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ που εξυπηρετεί τον ασθενή, προκειμένου το φάρμακο να είναι διαθέσιμο.

Σημειώνεται, ότι η χορήγηση των φαρμάκων γίνεται δωρεάν, χωρίς καμία συμμετοχή των ασθενών.

7 σχόλια:

  1. Θα ηταν θετικο αν το αιτημα εναντιωσης δεν ηταν τοσο απλο σε μια χωρα κακοηθων δικομανων! Αυτο θα πρεπει να αναθεωρηθει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΧΩΝΕΥΩ ΑΙΤΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙΩΣΗΣ! ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΕΙΝΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το να υποβαλλεις αγωγη/μηνυσηβλ ειναι πολυ πιο πολυπλοκο, απαιτει δικηγορο, στοιχιζει, σε εκθετει συχνα σε αντιποινα! Και τα δικαστηρια βουλιαζουν απο τους δικομανεις νεοελληνες!Και τωρα ο καθε βλακας θα κανει ενα......κλικ για αιτημα εναντιωσης? Ζηλευω τον γιατρο γιατι ειναι ......γιατρος! Γιατι οταν πηγα την γιαγια.....περπατουσε! Γιατι μου.....πηρε πολλα! Γιατι.....φαινεται ενα σημαδακι! Γιατι εχω ανοια δινω το βιβλιαριο μου στον φαρμακα το παει οπου θελεινκαι τωρα το παιζω.....ανιδεος! Ειναι δυνατον ο καθε Ηλιθιος με ενα.....κλικ να ξεκινα ολοκληρη ιστορια? Σοβαρευτειτε και βαλτε σοβαρα φιλτρα σε μεγεθος ζημιας και χρονο αλλιως θα προκειται για ηλεκτρονικα Λαικα Δικαστηρια! Αν εφαρμοστει ΣΩΣΤΑ και με μετριοπαθεια ειναι εξαιρετικη ιδεα αλλα ετσι την καταστρεφετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί συνάδελφοι! Θα ήθελα να ερωτήσω, και ας μου απαντήσει παρακαλώ όποιος εξ υμών γνωρίζει, εάν δι΄ ημάς, τους νεοσπροσληφθέντας εις τας ΤΟΜΥ, προβλέπεται γραμματειακή υποστήριξις. Εις το ιατρείο μου, το οποίο θα κλείσω, απασχολώ γραμματέα δια τας συνταγάς, τα παραπεμπτικά κλπ. Δύναμαι να έχω παρομοίαν υπηρεσίαν εις την νέαν μου εργασίαν; Σημειωθήτω ότι εις ενίους εξ ημών, η εκμάθησις χρήσεως υπολογιστών είναι λίαν δύσκολος έως ακατόρθωτος. Ευχαριστώ δια την φιλοξενίαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΟΜΥ.ΠΑΣΑ ΜΑΛΑΤΙΑΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ.Η ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ΜΑΛΑΤΙΑ ΟΜΩΣ ΕΣΤΙ ΑΝΙΑΤΗ.

      Διαγραφή
  5. Για τι νεες υπηρεσιες μιλάμε σε μια χώρα ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ? Ναναι καλα τα καυκασια αγραμματα γερόντια που μπήκαν οικογενειακοί γιατροί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΣΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΜΟΝΟΝ ΜΙΑ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΠΑΥΕΤΑΙ Η ΜΙΑ ΕΚ ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΤΑΝ ΚΟΠΟΥΤΑΙ Η ΑΛΛΗ. Ε ΡΕ ΠΛΑΚΕΣ. ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΕΡΟΣ!!!!1

    ΑπάντησηΔιαγραφή