Σελίδες

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

ΣΕΙΒ: Απαράδεκτη επέμβαση του Υπουργείου Υγείας στην αγορά των γρήγορων τεστ για την ανίχνευση του κορωνοϊού

Σαφής περιορισμός του υγιούς ανταγωνισμού με τον στοχευμένο αποκλεισμό ποιοτικών προϊόντων.

IATRONET

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ιατρικών & Βιοτεχνολογικών Προϊόντων (ΣΕΙΒ),’’ ο οποίος ως εκ των σκοπών του είναι ταγμένος στην προάσπιση του ελεύθερου υγιούς ανταγωνισμού παρακολουθεί με έκδηλη ανησυχία την πολιτική του Υπουργείου Υγείας στις προμήθειες γρήγορων τεστ αντιγόνων (rapid tests), που οδηγεί κατά τα φαινόμενα στην ανάθεσή τους σε μια εταιρεία και στον αποκλεισμό όλων των υπολοίπων!

Η αρχή έγινε με ένα «κατεπείγοντα» διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από το ΙΦΕΤ για την προμήθεια 800.000 τεστ, ο οποίος κατέληξε στο άνοιγμα μίας και μόνο οικονομικής προσφοράς. Ακολούθησε και άλλος ακόμη μεγαλύτερος διαγωνισμός (για 2.000.000 τεστ) του ίδιου φορέα, με τις ίδιες ακριβώς διαδικασίες (που πρακτικά, λόγω προθεσμιών και προδιαγραφών απέκλειαν κάθε άλλο συμμετέχοντα) και την ίδια ακριβώς κατάληξη.

Η συνέχεια ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή: Το Υπουργείο Υγείας αποφάσισε να ενσωματώσει τις προδιαγραφές των εν λόγω διαγωνισμών σε ΦΕΚ (5198/25.11.2020), ορίζοντας για πρώτη φορά στα χρονικά «εξειδίκευση» προδιαγραφών μέσω ΦΕΚ, ως προς τη διάθεση, τόσο στον ιδιωτικό, όσο και στον δημόσιο τομέα, με τις οποίες επιτρέπει τη χρήση ελαχίστων προϊόντων και αποκλείοντας επί της ουσίας από την αγορά όλα τα αντίστοιχα άλλων εταιρειών, με πιστοποιημένα εφάμιλλα ή και καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά!

Ο αποκλεισμός όλων των υπολοίπων προϊόντων στηρίζεται στην απαίτηση «τα προϊόντα να είναι καταγεγραμμένα στη λίστα του WHO» (Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας). Χωρίς να υπεισέλθουμε σε τεχνικές λεπτομέρειες, σημειώνουμε ότι η συγκεκριμένη απαίτηση είναι τελείως προσχηματική, καθόσον η λίστα του WHO, (όπως περιγράφεται από τον ίδιο τον Οργανισμό), είχε και έχει ως σκοπό να δοθεί η δυνατότητα άμεσης κυκλοφορίας σε μη αδειοδοτημένα προϊόντα, επιταχύνοντας τη δυνατότητα χρησιμοποίησής τους ειδικά σε χώρες που οι διαδικασίες αδειοδότησης είναι χρονοβόρες, και σε καμία περίπτωση δε σχετίζεται με οποιουδήποτε τύπου «υψηλότερες προδιαγραφές προϊόντων».

Με απλά λόγια, ενώ ο σκοπός της «λίστας του WHO» είναι να οδηγήσει σε άμεση και ταχύτερη είσοδο προϊόντων στην αγορά, το Υπουργείο Υγείας τη χρησιμοποιεί για τον τελείως αντίθετο σκοπό, για να εξοβελίσει από την αγορά πληθώρα εγκεκριμένων και ποιοτικών προϊόντων που κυκλοφορούν νόμιμα και διατίθενται χωρίς κανένα περιορισμό σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω, κάθε προμήθεια μεγάλου ή μικρού Νοσοκομείου, διοικητικών περιφερειών, δημοτικών αρχών, αλλά και του ιδιωτικού τομέα αποτελεί πλέον υπόθεση μιας και μόνο εταιρείας: αυτής στην οποία κατακυρώθηκαν και όλοι οι προηγούμενοι διαγωνισμοί…

Όλα τα παραπάνω ασφαλώς δεν συνιστούν χαρακτηριστικά μιας υγιούς και ανταγωνιστικής αγοράς στον χώρο της Υγείας, πλην όμως το Υπουργείο Υγείας, το οποίο επανειλημμένα δηλώνει ότι είναι υπέρ της επιχειρηματικότητας και του ανταγωνισμού, κωφεύει στις έως τώρα εκκλήσεις μας.’’

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου