Tου Δημήτρη Κατσαγάνη - Capital.gr
Θα ενταθεί το αμέσως επόμενο διάστημα η διαδικασία ψηφοποίησης των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ με στόχο την βελτίωση της εξυπηρέτησης του προς τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες και παράλληλα τη βελτίωση των όρων απασχόλησης των υπαλλήλων του.
Καταρχάς, θα προχωρήσει η υλοποίηση ειδικών πλατφορμών για την υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων που θα αφορούν και στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΦΚΑ. Στόχος είναι να μη χρειάζεται φυσική παρουσία των πολιτών για τη συλλογή και κατάθεση δικαιολογητικών.
Παράλληλα, δρομολογείται η υλοποίηση μηχανισμών έκδοσης επικουρικών συντάξεων, όπως ήδη ισχύει για τις κύριες.
Επίσης, προωθείται η ψηφιοποίηση 10 εκατ. φακέλων ασφαλισμένων για τα έτη πριν το 2001, ενώ στόχος είναι να μη χρειάζεται η φυσική παρουσία για καμία συναλλαγή με τον ΕΦΚΑ, ενώ για ορισμένες θα είναι υποχρεωτική η ψηφιακή "οδός”.
Παραπέρα, θα προχωρήσει η διαμόρφωση μίας υπηρεσίας πρωτοκόλου η οποία θα λειτουργεί ηλεκτρονικά με δυνατότητα ψηφιακών υπογραφών.
Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί η σύσταση ψηφιακών εφαρμογών για την ταχύτερη έκδοση συντάξεων διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης.
Μάλιστα, στα "σκαριά” βρίσκεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής αυτοματοποίησης του πλήθους των νομοθετικών διατάξεων. Στόχος είναι διευκολυνθεί η δουλειά όσων υπαλλήλων απασχολούνται στις υπηρεσίες απονομής συντάξεων.
Την ίδια ώρα, αναμένεται να ενεργοποιηθούν υπηρεσίες support.gov.gr με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών σε ο,τι αφορά την υποβολή ερωτήματος ή αιτήματος αναφορικά με την επιλεγμένη ψηφιακή υπηρεσία.
Από την άλλη μεριά, ο ΕΦΚΑ θα δημιουργήσει κανόνες και τεχνολογίες για την ανάλυση και άντληση δεδομένων. Στόχος είναι η ανάπτυξη μοντέλων πρόβλεψης που θα συνεισφέρουν στη διαδικασία λήψης στοχευμένων αποφάσεων αναφορικά με τη διεκπεραίωση των διαδικασιών απονομής νέων συντάξεων σε όλη τη χώρα.
Τέλος, προετοιμάζεται ψηφιοποίηση της νέας οργανωτικής δόμης του ΕΦΚΑ (σ.σ. θα είναι έτοιμη στις αρχές του επόμενου μήνα) η οποία θα δώσει τη δυνατότητα καλύτερης διακίνησης εγγράφων από τη μία υπηρεσία στην άλλη, αλλά και την εύκολη πρόσβαση σε κάθε πληροφορία από κάθε δομή του ΕΦΚΑ.
Τα επόμενα βήματα
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Υπουργός Εργασίας, κος Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της πλήρους λειτουργίας του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπ. Εργασίας (γραμμή 1555) την περασμένη εβδομάδα:
-Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία ειδική εφαρμογή για κινητά για το 1555 όπως και η δυνατότητα chat μέσα από την ιστοσελίδα του.
-Ενισχύεται η συνεργασία με τα ΚΕΠ με την προσθήκη νέων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ.
- Αναβαθμίζονται οι ιστοσελίδες του Υπουργείου και των υπολοίπων φορέων.
- Η υπηρεσία των εξ αποστάσεως ραντεβού με τον ΟΑΕΔ και τον ΕΦΚΑ (myOAEDlive και myEFKAlive αντίστοιχα) σύντομα θα επεκταθεί και στον ΟΠΕΚΑ.
- Προχωρά η αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος "Εργάνη” με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διευκολύνει την εργασία χιλιάδων επαγγελματιών, ασφαλισμένων αλλά και των υπαλλήλων.
Άμεσος στρατηγικός στόχος του Υπ. Εργασίας, σύμφωνα με τον κο. Χατζηδάκη, είναι σε φορείς όπως ο ΕΦΚΑ σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται και με φυσικό και με ψηφιακό τρόπο να παρέχονται μόνο ψηφιακά. Αυτό ήδη συμβαίνει στον ΟΑΕΔ για το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών του. "Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε το ψηφιακό προφίλ του ΕΦΚΑ και θα αποσυμφορήσουμε ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα βελτιώνοντας την καθημερινότητα τόσο των πολιτών όσο και των υπαλλήλων", σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήεν τω μεταξύ οι συντάξεις σε αναμονή αυγατιζουν!
Θυμάστε τις συντάξεις του Πιερακάκη που θα πατούσαμε ένα κουμπάκι και θα τις παίρναμε? Η ουρά έφτασε ως το φεγγάρι
ΑπάντησηΔιαγραφή