Προειδοποιητικό SMS στο κινητό θα λαμβάνουν όσοι επιθυμούν υπενθύμιση για τη διενέργεια προληπτικών ιατρικών εξετάσεων ή το απαραίτητο ετήσιο τσεκ απ, από το υπουργείο Υγείας.
Healthpharma.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους επόμενους δύο μήνες γίνεται πράξη το ψηφιακό βιβλιάριο παιδιού, η πρόσβαση σε διαγνωστικές εξετάσεις και η τηλεσυμβουλευτική.
Από κοινού το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Υγείας χτίζουν βήμα βήμα τον ψηφιακό ιατρικό φάκελο του κάθε ασθενούς και την ψηφιακή πλατφόρμα ΜyΗealth στο κινητό. Η αρχική ιδέα ήταν να αποκτήσει πρόσβαση στα ιατρικά δεδομένα που τον αφορούν ο κάθε πολίτης, και όχι μόνον οι γιατροί. Το πρώτο βήμα έγινε με την άυλη συνταγογράφηση.
Σε συνεχείς συσκέψεις, ο Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Γιώργος Γεωργαντάς, από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ο Θάνος Πλεύρης και η Μίνα Γκάγκα από το υπουργείο Υγείας, συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες, προκειμένου να εξυπηρετούνται ευκολότερα και ταχύτερα οι πολίτες. Παράλληλα, θα αποσυμφορηθούν στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας τα Κέντρα Υγείας και τα νοσοκομεία.
Μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες θα κλείνονται μέσα από ειδική πλατφόρμα και όλα τα ραντεβού για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Η εφαρμογή αρχικά θα αφορά τα Κέντρα Υγείας και θα είναι εύχρηστη και από το κινητό.
Τι είναι το ψηφιακό βιβλιάριο παιδιού και το δελτίο υγείας μαθητή
Εντός της ίδιας περιόδου θα ψηφιοποιηθεί το βιβλιάριο υγείας του παιδιού, το δελτίο υγείας του μαθητή και η κάρτα υγείας του αθλητή. Ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν θα ισχύουν ταυτόχρονα και τα σημερινά χάρτινα βιβλιάρια και αν η επιλογή χάρτινου ή ψηφιακού θα είναι προαιρετική.
Επιπλέον, στον ατομικό ιατρικό φάκελο θα μπορούν να ενταχθούν οι ακτινογραφίες και οι άλλες διαγνωστικές εξετάσεις από όλα τα διαγνωστικά κέντρα της χώρας. Αυτό θα γίνεται μέσω μιας ειδικής εφαρμογής, η οποία θα οδηγεί τον χρήστη στο διαγνωστικό κέντρο που τον ενδιαφέρει.
Αντιστοίχως, τα διαγνωστικά κέντρα θα υποχρεωθούν να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη υπηρεσία εξυπηρέτησης των ασθενών ή όσων χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους. Με τον τρόπο αυτό, ο κάθε πολίτης θα «χτίζει» σταδιακά τον ατομικό του ιατρικό φάκελο, και θα διασφαλίζονται πλήρως τα προσωπικά του δεδομένα.
Ως το τέλος του έτους θα μπορεί να παρέχεται και τηλεσυμβουλευτική, αρχικά για ασθενείς Covid-19, και θα επεκταθεί η τηλεϊατρική. Αργότερα σε όσους έχουν δηλώσει το κινητό τους τηλέφωνο στην πλατφόρμα του Εθνικού Συστήματος Εμβολιασμού ή θα το καταχωρίσουν αργότερα στη σχετική πλατφόρμα, θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις για εξετάσεις προληπτικής ιατρικής, ώστε να προγραμματίζουν εγκαίρως τα ραντεβού τους και για να μην ξεχνιούνται. Στο αρχικό στάδιο, οι ειδοποιήσεις που θα λαμβάνουν οι πολίτες θα γίνονται με κριτήριο την ηλικία τους, και θα αφορούν μαστογραφίες και εξετάσεις για προστάτη.
Χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης
Προκειμένου να επεκταθούν οι ψηφιακές δράσεις (με εφαρμογή στο κινητό), θα διοχετευθούν πάνω από 250.000.000 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, για να δημιουργηθούν δομές τηλεϊατρικής σε όλη την Ελλάδα, σε νοσοκομεία και σε Κέντρα Υγείας.
Επίσης, θα αναβαθμιστούν τα πληροφοριακά συστήματα στα νοσοκομεία, και θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνδέσεις για να εξυπηρετείται ο ατομικός ιατρικός φάκελος.
Να σημειωθεί ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης- οι ψηφιακές συναλλαγές του πολίτη με το κράτος καταγράφουν εκθετική αύξηση: από τα 8,8 εκατομμύρια του 2018 και τα 34 εκατομμύρια του 2019, το 2020 ξεπεράσαμε τα 94 εκατομμύρια και πέρυσι, το 2021, φτάσαμε στα 567 εκατομμύρια.
«Οι αριθμοί αυτοί μεταφράζονται σε αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν. Κατά μέσο όρο, κάθε ενήλικας πέρυσι απέφυγε την αναμονή περίπου σε 60 ουρές δημοσίων υπηρεσιών», σημείωσε ο κ. ç.
Ειδικά στον χώρο της υγείας, τρία εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποιούν την άυλη συνταγογράφηση, μέσω της οποίας εκτελείται το 40% της ημερήσιας συνταγογράφησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου