Σελίδες

Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Γιατρός για όλους (;) με κριτική και αντιπαραθέσεις

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΥΡΙΟ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΕΟΠΥΥ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ - ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑΤΡΟ, ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΙΔΙΩΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΕΣΥ

Του Δημ. Κατσανάκη - eleftheria.gr

Ολοκληρώνεται αύριο το απόγευμα η διαβούλευση για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας «Γιατρός για όλους, ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση στις υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και άλλες διατάξεις», που ξεκίνησε στις 4 Απριλίου.
Με το νομοσχέδιο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας, οικοδομείται η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, ενισχύεται το ΕΣΥ και αναδιοργανώνεται ο ΕΟΠΥΥ σε νέα ασθενοκεντρική βάση. Μεταξύ των βασικών σημείων του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται η αναβάθμιση της Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, η αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ, η καθιέρωση του προσωπικού γιατρού για όλους και η δημιουργία ενός πλαισίου συνεργασίας με Ιδιώτες για την κάλυψη των κενών του ΕΣΥ. Σημεία που, όπως αποδεικνύεται από το περιεχόμενο της διαβούλευσης και τις παρεμβάσεις, αποτελούν πεδίο επικριτικών σχολίων αλλά και αντιπαράθεσης μεταξύ της κυβέρνησης και των κοινωνικών φορέων προαναγγέλλοντας έναν νέο κύκλο πολιτικών αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων όταν το νομοσχέδιο με την τελική του μορφή εισαχθεί για συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Το πλέον πολυσυζητημένο σημείο του νομοσχεδίου αποδεικνύεται το άρθρο 21 που αφορά τη σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ καθώς εκατοντάδες είναι οι παρεμβάσεις φορέων, συλλόγων και Ομοσπονδιών ατόμων με αναπηρίες, νεφροπαθών, κωφών, ηπαρομεταμοσχευθέντων, προστασίας αυτιστικών παιδιών, τυφλών, σπανίων νοσημάτων παθήσεων κ.ά. από ολόκληρη την Ελλάδα -μεταξύ αυτών οι Σύλλογοι Νεφροπαθών Τρικάλων και Καρδίτσας- που εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την κατάργηση της εκπροσώπησης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία - Ε.Σ.Α.μεΑ. στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ.
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, παρατηρεί η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ αποβάλλονται όλοι οι επιστημονικοί και κοινωνικοί φορείς για να ζητήσει να ενταχθούν πάλι όλοι οι κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς με μόνιμο εκπρόσωπο του ΠΙΣ στο ΔΣ του ΕΟΠΥΥ, ενώ η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία θεωρεί απαραίτητη τη συμμετοχή στο ΔΣ του ΕΟΠΥΥ των τριών υγειονομικών Πανελλήνιων Επιστημονικών Συλλόγων των γιατρών, των οδοντιάτρων και των φαρμακοποιών.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απόψεις για την εισαγωγή του προσωπικού γιατρού με τον Ιατρικό Σύλλογο Πατρών να εκφράζει τις επιφυλάξεις του θεωρώντας ότι η σύμβαση του προσωπικού ιατρού ανά πληθυσμό ευθύνης (per capita) προκαλεί δεσμεύσεις στον ιατρό και στον ασθενή, που έρχεται σε αντίθεση με την ελεύθερη επιλογή του ιατρού από τον ασθενή, και την αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση και τον Ιατρικό Σύλλογο Πειραιά να υποστηρίζει την ανάγκη προσωπικός ιατρός να μπορεί να είναι ιατρός οποιασδήποτε αναγνωρισμένης ιατρικής ειδικότητας και η αμοιβή του να είναι ανάλογη με την προσφορά του στο σύστημα, η οποία θα καθορίζεται μετά από διαπραγμάτευση με τα Συλλογικά Όργανα.

Γιατρός σε άλλη παρέμβαση διαπιστώνει απαξίωση της ειδικότητας του γιατρού γενικής οικογενειακής ιατρικής στην Ελλάδα σε αντίθεση με την πρακτική χωρών του εξωτερικού για να υποστηρίξει την ανάγκη παροχής κινήτρων για τους ιατρούς ώστε να επιλέξουν την ειδικότητα γενικής οικογενειακής ιατρικής, ενώ ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία και Δρεπανοκυτταρική Νόσο ζητά την εξαίρεση των συγκεκριμένων ασθενών από την εγγραφή προσωπικού γιατρού και συστήματος παραπομπών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη παρακολούθηση της υγείας τους στην ΠΦΥ.

Δεκάδες επικριτικά είναι και τα σχόλια για το άρθρο 31 που αφορά θέματα των Κέντρων Υγείας καθώς στο στόχαστρο των παρεμβάσεων συλλογικών φορέων αλλά και μεμονωμένων πολιτών βρίσκεται ο αποκλεισμός των οδοντιάτρων από τις βασικές ειδικότητες υγειονομικών που θα στελεχώνουν τα Κέντρα Υγείας και ως εκ τούτου η υποβάθμιση της στοματικής υγείας.

Ο οδοντίατρος θα πρέπει να εισαχθεί στους κατά προτεραιότητα παρόχους υπηρεσιών υγείας ΠΦΥ μαζί με τους Γενικούς Ιατρούς, Παθολόγους, Καρδιολόγους, Παιδίατρους και να μην εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της κάθε Υ.ΠΕ η εκτίμηση της αναγκαιότητάς τους τονίζει η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, ενώ σε ανάλογη κατεύθυνση κινείται και η παρέμβαση του Πανελλήνιου Συλλόγου Οδοντιάτρων Δημόσιου τομέα Υγείας (ΠΑΣΟΟΔΔΥ)

«Η οδοντιατρική κάλυψη του πληθυσμού από το ασφαλιστικό σύστημα είναι μηδενική και η περαιτέρω υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας παροχής υγείας δυσχεραίνει την πρόσβαση των οικονομικά ασθενέστερων σε οδοντιατρική περίθαλψη. Επομένως η στελέχωση των ΚΥ με οδοντιάτρους ΔΕΝ μπορεί να είναι κατά περίπτωση αλλά ΠΡΕΠΕΙ να είναι κατά προτεραιότητα» υποστηρίζει ο πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Τρικάλων Κωνσταντίνος Ντουρτούνης με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης να ζητά να απαλειφθεί πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία παρέχεται η δυνατότητα στελέχωσης των Κέντρων Υγείας με οπτικούς-οπτομέτρες.

Έντονος εμφανίζεται και ο προβληματισμός για τα απογευματινά ιατρεία του ΕΣΥ στο άρθρο 44 με αρκετούς να δηλώνουν την αντίθεσή τους και άλλους να υποστηρίζουν ότι προϋπόθεση για «απογευματινά χειρουργεία» πρέπει να είναι η πλήρης λειτουργία των πρωινών, αλλιώς «θα αποτελέσουν άμεσα μηχανισμό ταξικής ιατρικής διαλογής, ζωής ή θανάτου, με βάση το εισόδημα των ασθενών, με τις ευλογίες του ΕΣΥ».

Ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ προτείνουν να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα απογευματινών χειρουργείων σε ιδιώτες ιατρούς, ενώ έντονη εμφανίζεται και η ανησυχία των αιμοδοσιών των νοσοκομείων να καλύψουν τα απογευματινά χειρουργεία όταν δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες των πρωινών.

Δεκάδες τέλος είναι και οι παρεμβάσεις για το άρθρο 45 του νομοσχεδίου για την ενίσχυση των δημοσίων δομών υγείας από ιδιώτες παρόχους και ιδιώτες ιατρούς σε έκτακτες ανάγκες. Αντίθετος εμφανίζεται ο Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης θεωρώντας ότι «η αποσπασματική επιβολή της υποχρέωσης εφημερίας ιδιωτών ιατρών θα έχει αρνητικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε περιοχές που εμφανίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες», όπως αντίθετοι με την αντίληψη της επιστράτευσης εμφανίζονται μέσω των παρεμβάσεών τους τόσο ο Ιατρικός Σύλλογος Πατρών όσο και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η παρέμβαση του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά που προτείνει για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών του ΕΣΥ εξαιτίας του μεγάλου κύματος συνταξιοδοτήσεων στο ΕΣΥ, να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να συνταξιοδοτούνται στα 69 έτη, έτσι ώστε να μείνουν λιγότερες ακάλυπτες θέσεις, τουλάχιστον για τα επόμενα 2 έτη.

Μια πρώτη γεύση των όσων ακολουθήσουν πολιτικά στη Λάρισα δίνουν οι υπεύθυνοι του τομέα Υγείας των Νομαρχιακών Επιτροπών και συγκεκριμένα ο Αθανάσιος Σαρατζιώτης από τη Νέα Δημοκρατία, ο Γιάννης Καριπίδης από τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., ο Κώστας Λαρίσης από το Κίνημα Αλλαγής-ΠΑΣΟΚ και η Κομματική Οργάνωση Λάρισας του ΚΚΕ σχολιάζοντας το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΑΡΑΤΖΙΩΤΗΣ
Μέλος του κεντρικού σχεδιασμού τομέα Υγείας Ν.Δ.
«ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ Ε.Σ.Υ. ΚΑΙ Π.Φ.Υ.»
Γιατρός για όλους, Ισότιμη και Ποιοτική Πρόσβαση στις Υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (Π.Φ.Υ). Όπως κάθε νομοσχέδιο έτσι και το συγκεκριμένο μετά και τις παρεμβάσεις των φορέων υγείας και του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου θα δεχτεί τροποποιήσεις βελτιώσεις προς όφελος των πολιτών αλλά, αλλά και των λειτουργών Υγείας. Η θέσπιση κανόνων ποιότητας και αποτελεσματικότητας έχει σκοπό τη σύγχρονη αντιμετώπιση στην αμφίδρομη σχέση μεταξύ δικαιούχων ασθενών και ιατρών. Αυτό θα επιτευχθεί με τη συνεργασία μεταξύ των φορέων που συνιστούν το δίκτυο Π.Φ.Υ των Ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου καθώς και των συμβεβλημένων ιατρών. Η βελτίωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με την ένταξη περισσοτέρων φαρμάκων θα αποτελέσει όπως αποδείχθηκε ένα νέο εργαλείο για την εξοικονόμηση πόρων.

Καθιερώνεται ο θεσμός του προσωπικού ιατρού για την παροχή των υπηρεσιών Π.Φ.Υ. ο οποίος θα παρέχει ολοκληρωμένη και συνεχή φροντίδα στο άτομο με σκοπό την πρόληψη των ασθενειών και την προαγωγή της υγείας. Θα επιλέγεται ελεύθερα από τον πολίτη και θα είναι ιατρός κλάδου ιατρών του ΕΣΥ που υπηρετεί και παρέχει τις υπηρεσίες του στα Κέντρα Υγείας. Οι προσωπικοί Ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σύμφωνα με την οποία καλύπτουν τον εγγεγραμμένο ενήλικο πληθυσμό θα έχουν ελάχιστο ωράριο απασχόλησης ανά ημέρα και ανά εβδομάδα, δύνανται να λαμβάνουν πρόσθετες χρηματικές παροχές και μπορούν να συμμετέχουν στην κάλυψη της εφημεριακής λειτουργίας των Μονάδων Π.Φ.Υ. της Υγειονομικής τους Περιφέρειας. Ο πολίτης λήπτης υπηρεσιών υγείας θα επιλέγει τον προσωπικό του ιατρό ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας ή διαμονής από το σύνολο των εγγεγραμμένων στους σχετικούς, επικαιροποιημένους κάθε φορά, καταλόγους προσωπικών ιατρών.

Οι υπηρεσίες θα παρέχονται εντός των δημοσίων μονάδων Π.Φ.Υ. των ιδιωτικών ιατρείων και κατ’ οίκον και θα περιλαμβάνουν :

α) τη διαχείριση των πλέον συχνών χρόνιων νοσημάτων και καταστάσεων στην κοινότητα, των υπηρεσιών φροντίδας υγείας και αποκατάστασης, καθώς και τον συντονισμό και τη διασύνδεση με άλλους ειδικούς ιατρούς καθώς και με τα Νοσοκομεία αναφοράς,
β) την εφαρμογή προγραμμάτων προληπτικού ελέγχου.
Θα δίνεται η δυνατότητα για συμμετοχή στο πρόγραμμα απογευματινών ιατρείων και χειρουργείων και σε ιατρούς που δεν ανήκουν στο Ε.Σ.Υ. με σχέση ιδιωτικού δικαίου.
Η ενίσχυση του Ε.Σ.Υ. και ιδιαίτερα της Π.Φ.Υ. αποτελεί δέσμευση και προτεραιότητα της κυβέρνησης για τη θωράκιση και προάσπιση της δημόσιας Υγείας.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΙΠΙΔΗΣ
Υπεύθυνος Υγείας Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Λάρισας
«ΑΠΑΞΙΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ, ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ»
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πριν από μερικές ημέρες έθεσε σε διαβούλευση το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας «Γιατρός για όλους».
Στο φλέγον θέμα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κυριολεκτικά «ώδινεν όρος και έτεκεν μυν». Ρυθμίσεις για τον προσωπικό γιατρό χωρίς να προσδιορίζονται οι εργασιακές σχέσεις, οι υποχρεώσεις, οι προοπτικές εξέλιξης τους γιατρού και τελικά χωρίς να ορίζεται η αμοιβή του.
Ξέρουμε μόνο ότι μπορούν να τον «δηλώσουν» 2.000 άτομα. Η τσαπατσουλιά του Υπουργείου Υγείας σε όλο της το μεγαλείο. Ψάχνει δηλαδή να βρει οικογενειακούς γιατρούς με μια απλή δήλωση-σύμβαση, πιθανόν χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τον Π.Ι. Σύλλογο, με το σύστημα «petcopita», κοινώς με το κεφάλι και ο Θεός βοηθός για όλους.
Στην επικοινωνία του όμως ο Υπουργός με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο αφήνει να νοείται πως εκτός της όποιας αμοιβής, θα υπάρχει για επιπλέον υπηρεσίες το κάτι παραπάνω και θα πληρώνεται διαφορετικά. Από ποιον; Εδώ μάλλον ξεπροβάλλει ο συνήθης ύποπτος: Ο Έλληνας ασθενής.
Ας δούμε κατόπιν την έτερη παρέμβαση του Υπουργού στη Δευτεροβάθμια Φροντίδα Υγείας, δηλαδή τα νοσοκομεία. Απογευματινά χειρουργεία στα Δημόσια ιδρύματα και κάποιος καλοπροαίρετος θα πει: «Γιατί όχι; Ας γίνουν». Εδώ όμως έρχεται η ψυχρολουσία. Ο πάσχων πολίτης θα πληρώσει το 30% του κόστους νοσηλείας ΚΑΙ την αμοιβή του γιατρού. Έξοχα λοιπόν! Πώς λέγεται αυτό; Προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Υγείας και φοβερή οικονομική επιβάρυνση της κοινωνίας. Η συντηρητική κυβέρνηση της Ν.Δ., αποποιείται τη συνταγματική επιταγή της ευθύνης για την υγεία του λαού, που ανήκει στην πολιτεία και σιγά-σιγά την ρίχνει στις πλάτες των ασθενών.
Αντί να θωρακίσει ο κ. Πλεύρης το Ε.Σ.Υ. με τις απαραίτητες δαπάνες για μόνιμο ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, σκέφτεται να «στέλνει» όποτε υπάρχει ανάγκη τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ να κάνουν σε συνθήκες κρίσης υγειονομικώς, νοσοκομειακή εξειδικευμένη εργασία.
Τίποτε το χειρότερο. Τίποτε το αναποτελεσματικότερο. Όλα αυτά είναι επικίνδυνες εμπνεύσεις για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα, σε μια χώρα που της λένε ότι η πανδημία Covid-19 είναι στο τέλος της, επικρατεί υγειονομική χαλάρωση και μετρά ταυτόχρονα 50 έως 60 νεκρούς από την πανδημία καθημερινά.
Σίγουρα αυτό το νομοσχέδιο είναι πολλά βήματα προς τα πίσω. Απαξιώνει τους γιατρούς, οδηγεί στην απόγνωση τους ασθενείς και βάζει αχρείαστα προσκόμματα σε όλους. Το απορρίπτουμε στο σύνολό του.
Θέση μας είναι ισχυρή Δημόσια Υγεία με πλήρη ευθύνη του κράτους αλλά και ιδιωτικός τομέας όπου χρειάζεται με αξιοπρεπείς αμοιβές, κυρίως μέσω συμβάσεων εργασίας, σε επικουρικό ρόλο.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
Υπεύθυνος Υγείας Ν.Ε. Κινήματος Αλλαγής
«ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΣΕ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ»
Το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση θέτει σε πλήρη εφαρμογή το θεσμοθετημένο σύστημα των τακτικών απογευματινών χειρουργείων. Λεπτομέρειες για το τι θα πληρώνει ο πολίτης και ποιο ποσό ο ΕΟΠΥΥ θα αποφασιστούν αργότερα.
Για να «καλύψει» την πρόθεσή της για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της υγείας, αναφέρεται ότι θα υπάρχει έλεγχος από ιδιωτική εταιρεία, αν κάποιοι δεν πραγματοποιήσουν τα πρωινά χειρουργεία βάσει της λίστας. Μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να χαρακτηριστεί αυτό, αφού είναι γνωστό το πώς έχει λειτουργήσει το αντίστοιχο πρόγραμμα των απογευματινών ιατρείων, στο οποίο έγινε σαφής καταστρατήγηση των προβλεπόμενων διατάξεων του νόμου για τη λειτουργία των πρωινών ιατρείων.
Το νομοσχέδιο ακόμη επισημαίνει ότι η σύμβαση που θα πραγματοποιείται με τον ΕΟΠΥΥ θα περιλαμβάνει και την υποχρέωση προσφοράς υπηρεσιών εθελοντικά στο ΕΣΥ! Το Υπουργείο μάλιστα προσδοκά ότι στο άμεσο μέλλον θα ενισχυθεί περαιτέρω το μέτρο αυτό με την εθελοντική προσφορά ειδικά στις νησιωτικές περιοχές. Το συγκεκριμένο περισσότερο μπορεί να χαρακτηριστεί ως έκθεση ιδεών παρά ως μέρος του νομοσχεδίου που μπορεί να υλοποιηθεί στην πράξη. Σε νησιωτικές ή παραμεθόριες περιοχές έχουν κηρυχθεί σε διάφορες χρονικές περιόδους προκηρύξεις ιατρών και έχουν κηρυχθεί άγονες.
Προωθούν την επέκταση των Συμπράξεων με τον Ιδιωτικό Τομέα, μέσω της «προώθησης» χειρουργικών ασθενών από δημόσια νοσοκομεία σε ιδιωτικές κλινικές. Αυτή τη στιγμή εκατοντάδες χειρουργικές αίθουσες παραμένουν κλειστές αναξιοποίητες λόγω έλλειψης προσωπικού.
Επαναφέρει τον οικογενειακό με απαραίτητη την υποχρεωτική εγγραφή. Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι οι σχεδιασμοί για επέκταση των ιδιωτικοποιήσεων και λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ασθενείς και τους εργαζόμενους οφείλονται σε «νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία» της κυβέρνησης της ΝΔ και αποτελεί συνειδητή επιλογή της για την υλοποίηση της στρατηγικής της η οποία βασίζεται στην παραπέρα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.
Είναι επιλογή της η μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων σε αυτοτελείς επιχειρηματικές μονάδες. Ο πολίτης θα βάλει ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να έχει υγειονομική περίθαλψη. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να αυξήσει τη χρηματοδότηση για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και γενικότερα το ΕΣΥ επιλέγει με τις αποφάσεις της να το αποδυναμώνει συνειδητά. Εν κατακλείδι κι αυτό το νομοσχέδιο είναι μία ακόμη μορφή περαιτέρω ιδιωτικοποίησης του συστήματος.
Στις μονάδες ΠΦΥ χρειάζονται προσλήψεις και όχι ιδιώτες γιατρούς που θα έρχονται σε μια-δυο εφημερίες! Δεν αποτελεί λύση αυτό για να στελεχωθεί η ΠΦΥ.
Το ΕΣΥ χρειάζεται μόνιμους γιατρούς, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Όλα αυτά τα σχέδια με συμπράξεις ιδιωτών στην πράξη έχουν αποτύχει. Όπου έχουν λειτουργήσει, έχουν γίνει για να εξυπηρετήσουν ιδιωτικά συμφέροντα με κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και με πρόσχημα την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Κ.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
«ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Π.Φ.Υ.»
Η συγκεκριμένη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης της ΝΔ για την Π.Φ.Υ. αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων νομοθετημάτων όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ). Εντάσσεται στα πλαίσια υλοποίησης της κοινής τους στρατηγικής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και στην Υγεία - Π.Φ.Υ., με στόχο υποδομές και προσωπικό να μην στοιχίζουν στο κράτος και οι παροχές προς τους ασθενείς να περιορίζονται σε ένα ελάχιστο πακέτο που επίσης να κοστίζουν ελάχιστα σε κράτος και ασφαλιστικά ταμεία. Έτσι οι προβλέψεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου δεν έχουν καμιά σχέση με τις λαϊκές ανάγκες για υπηρεσίες Π.Φ.Υ. - πρωτογενούς πρόληψης, θεραπείας, αποκατάστασης- μέσα από την ανάπτυξη σύγχρονων κρατικών μονάδων υγείας, που να καλύπτουν δωρεάν όλες τις λαϊκές ανάγκες. Έτσι απέναντι σε ένα υποτυπώδες και ανύπαρκτο σύστημα Π.Φ.Υ., που στην περίοδο της πανδημίας εκφράστηκε με τον πιο έντονο τρόπο η μεγάλη αναντιστοιχία ανάπτυξης υποδομών, στελέχωσης, εξοπλισμού των δημόσιων μονάδων Π.Φ.Υ. σε σχέση με τις λαϊκές ανάγκες η οποία προϋπήρχε της πανδημίας, η κυβέρνηση προωθεί ένα «συνονθύλευμα» μονάδων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, των αυτοαπασχολούμενων, των Δήμων των ΜΚΟ, που από τη φύση τους και τον προσανατολισμό τους παρέχουν ορισμένες στοιχειώδεις και ανεπαρκείς εργασίες Π.Φ.Υ. στη βάση της «ατομικής ευθύνης» και όχι στη βάση ενός οργανωμένου κρατικού σχεδιασμού. Συνεπώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι τραγικές ελλείψεις (προσωπικό, υποδομές, εξοπλισμός κ.α.) αλλά κυρίως ο προσανατολισμός και ο χαρακτήρας της ανάπτυξης της Π.Φ.Υ., ο οποίος καθορίζεται από τα κριτήρια της καπιταλιστικής οικονομίας. Γεγονός που προϋποθέτει τις κρατικές περικοπές στη χρηματοδότηση, τον περιορισμό των παροχών στη βάση των «ελάχιστων βασικών πακέτων», τον περιορισμό του αριθμού των υγειονομικών, τους όρους εργασίας και αποδοχών, προκειμένου και οι ασθενείς να «στοιχίζουν» λιγότερο για το κράτος και τα ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και οι εργαζόμενοι υγειονομικοίως «κόστος εργασίας» να στοιχίζουν ακόμα λιγότερο.
Στη βάση αυτή τι κάνει η κυβέρνηση: αλλάζει τον τρόπο που θα γίνεται η αγορά υπηρεσιών υγείας, μέσω του «Προσωπικού γιατρού» που θα λειτουργεί σαν κόφτης - φραγμός για παραπέρα εξετάσεις ή ιατρικές επισκέψεις σε γιατρούς άλλων ειδικοτήτων κλπ. Στόχος το κόστος του ασφαλισμένου για παροχές από τον ΕΟΠΥΥ να μην υπερβαίνει το όριο των πετσοκομμένων προϋπολογισμών.
Με αυτά τα κριτήρια θα αξιολογούνται οι υπηρεσίες ΠΦΥ και εργαλεία γι’ αυτή την αξιολόγηση θα είναι τα πρωτόκολλα - θεραπευτικά, διαγνωστικά, φαρμακευτικά - που χρησιμοποιούνται για τις παντός είδους περικοπές και τους παντός είδους περιορισμούς στα φάρμακα, τις ιατρικές, εργαστηριακές εξετάσεις, τις προληπτικές εξετάσεις κ.α. στερώντας από τους ασθενείς αναγκαίες ιατρικές πράξεις και άλλες παροχές, αναγκάζοντάς τους να πληρώνουν από την τσέπη τους πολλά περισσότερα.
Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα να μην ξεγελαστούν, να μην τσιμπήσουν από την κυβερνητική προπαγάνδα ότι δήθεν θα φτιάξει ΠΦΥ προς όφελός τους. Τώρα να δυναμώσουν τη διεκδίκηση για την ανάπτυξη ενός κρατικού και απολύτως δωρεάν συστήματος υγείας και ΠΦΥ.

1 σχόλιο:

  1. Απαράδεκτη και η τριμελής επιτροπή δήθεν ελέγχου που δεν θα υπόκειται σε ενσταση ντε φάκτο καθώς η ίδια θα .....εξετάζει τις ενστάσεις και τα στατιστικά δήθεν κριτήρια που μπορεί να έχουν λογική στην λογιστική όχι όμως και στην Ιατρική! Πχ αν είμαι γενικός χειρουργός με ιδιαίτερη ενασχόληση με τον θυρεοειδή σίγουρα θα έχω πολύ αυξημένη χορήγηση αντίστοιχων φαρμάκων από τους άλλους συναδέλφους ενώ πχ ένας χειρουργός μαστού θα έχει πολύ αυξημένη χορήγηση κύτταρο στατικών. Παρόλα αυτά και οι δύο θα είναι ......εκτός μέσου όρου!!! Οι άνθρωποι είναι εκτός πραγματικότητας

    ΑπάντησηΔιαγραφή