Σελίδες

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Υπουργείο Υγείας: Σε τροχιά επανεκκίνησης τα γραφεία «παραπόνων» στα δημόσια νοσοκομεία

Το υπουργείο Υγείας βάζει ξανά μπροστά τα γραφεία «παραπόνων» στα δημόσια νοσοκομεία

Σε τροχιά επανεκκίνησης φαίνεται πώς μπαίνουν από το υπουργείο Υγείας τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ασθενών ή όπως έχει επικρατήσει να ονομάζονται τα γραφεία «παραπόνων» στα δημόσια νοσοκομεία.

Αν και τα γραφεία «παραπόνων» λειτουργούσαν από το 2016 στην πράξη είτε υπολειτουργούσαν κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού είτε γιατί οι ασθενείς αγνοούσαν την ύπαρξη τους.

Εξάλλου δεν είναι καθόλου τυχαία η διαπίστωση της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υγείας πως όσες καταγγελίες και να είχαν γίνει στο παρελθόν στα γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., έμεναν στο συρτάρι.

Πλέον φαίνεται, ότι υπάρχει η πολιτική βούληση να ξεκινήσει μία προσπάθεια ανασυγκρότησηςτους, ώστε οι όποιες καταγγελίες από την πλευρά των ασθενών να έχουν αποτέλεσμα και λύση.

Όπως ανέφερε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη, σε πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποίησε η Ένωση Ασθενών Ελλάδος με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Δικαιωμάτων των Ασθενών «εργαζόμαστε για την αναβάθμιση του θεσμικού τους ρόλου προκειμένου μας να αποτελέσουν το κατ’ εξοχήν σημείο αναφοράς για τον πολίτη που επισκέπτεται και λαμβάνει υπηρεσίες από τα νοσοκομεία, αλλά και τη βασική πηγή πληροφόρησης για τα ανώτερα επίπεδα της διοίκησης αναφορικά με τα δυνατά και αδύναμα σημεία λειτουργίας των νοσοκομείων».

Υπουργείο Υγείας: Στο μικροσκόπιο τα γραφεία «παραπόνων»

Το Υπουργείο Υγείας για να καταγράψει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ασθενών πραγματοποίησε σχετική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου. Όπως προέκυψε από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων:

στην πλειονότητα των νοσοκομείων πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη χωροταξική τους θέση, το ωράριο λειτουργίας τους και την ενημέρωση του πολίτη.

αναφορικά με τη στελέχωση, οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι μόνιμοι σε ποσοστό 92%

περισσότεροι από τους μισούς διαθέτουν εμπειρία μεγαλύτερη των 5 ετών στη συγκεκριμένη θέση

ποσοστό μικρότερο του 50% έκρινε αναγκαία την ενίσχυση της στελέχωσής τους.

Οι αιτίες που δεν επιτρέπουν στους εργαζόμενους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της λειτουργίας των γραφείων είναι κυρίως:

ο φόρτος εργασίας, η έλλειψη τυποποιημένων διαδικασιών, η ανεπαρκής στελέχωση και η έλλειψη ψηφιακών εργαλείων.

Παράλληλα, καθοριστικής σημασίας για την ομαλή εφαρμογή κάθε νέας πολιτικής είναι η απρόσκοπτη συνεργασία των Γραφείων με την κατά περίπτωση αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου για τη συνεργασία μεταξύ υπηρεσιών, αποδείχθηκε πως:

σε ποσοστό 72,1% αξιολογήθηκε ως «πολύ καλή» η συνεργασία με τις Δ.Υ.Πε., στις οποίες υπάγονται.

σε ποσοστό 75,4% αξιολογήθηκε ως «πολύ καλή» η συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας

Επίσης, κρίθηκε πολύ σημαντική:

η ενίσχυση της συνεργασίας των Γραφείων μεταξύ τους σε ποσοστό 95% και

η ενίσχυση της συνεργασίας με οργανώσεις ασθενών σε ποσοστό 84%.
Τα παράπονα των ασθενών

Όπως προκύπτει από την πρόσφατη δημοσιευμένη «Έκθεση Πεπραγμένων Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων» οι 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.Πε.) της χώρας δέχθηκαν συνολικά 18.941 καταγγελίες/αιτήματα (6.569 καταγγελίες + 12.372 μη καταγγελτικά αιτήματα) και 2.816 ευχαριστήριες επιστολές.

Αναφορικά με τις αιτίες των καταγγελιών, το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι εντοπίζεται στο κομμάτι της συμπεριφοράς/ επικοινωνίας(41,23%) και κυρίως στην πληροφόρηση των ασθενών και την τηλεφωνική εξυπηρέτηση(24,91%).

Ακολουθούν θέματα που άπτονται της οργάνωσης και της λειτουργίας του φορέα (31,29%), ζητήματα ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών(17,16%) και θέματα διοίκησης (10,37%).

1 σχόλιο:

  1. Τωρα σοβαρα ,πιστευει κανεις νοημων ,οτι υπαρχει ενδιαφερον να λυθουν τα ζητηματα αυτα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή