Σελίδες

Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΟΥΡΕΜΑ 40% ΣΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ (ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ)




Αυτούς που ως τώρα υπερασπιζόταν με πάθος θα βρει απέναντι του μεθαύριο ο υπουργός Υγείας κ Άδωνις Γεωργιάδης. Αλλά δηλώνει εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται ούτε να τους χαριστεί ούτε και να τους επιτεθεί. «Εγώ είμαι από αυτούς που εξακολουθούν να υποστηρίζουν την τρόικα, γιατί δεν ζητούν τίποτε παράλογο» επισημαίνει ο νέος υπουργός, ο οποίος περιμένει τον κ. Τόμσεν και την παρέα του στην οδό Αριστοτέλους, το μεσημέρι της Τρίτης.

Ο νέος υπουργός καλείται να επιλύσει τρία ακανθώδη ζητήματα, για τα οποία οι εκπρόσωποι των δανειστών μας απαιτούν άμεση λύση προκειμένου να μην αναγκαστούν να επιστρέψουν τον Σεπτέμβριο με έκτακτα οικονομικά μέτρα για την αναπλήρωση των δημοσιονομικών κενών που προκαλούν. Τα ζητήματα αυτά είναι:

1. Το κλείσιμο της «μαύρης τρύπας του ΕΟΠΥΥ που υπολογίζεται από 300 ως 700 εκατομμύρια ευρώ.

2. Η τιμολόγηση των γενοσήμων Φαρμάκων, γιο τα οποία η τρόικα προτείνει μία ρύθμιση που θα βάλει λουκέτο σε αρκετές ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες.

3. Την περικοπή της δαπάνης για τα νοσοκομεία που θεωρείται αρκετά υψηλή.

Και για τα τρία ζητήματα ο κ. Γεωργιάδης έχει να προτείνει βιώσιμες, αλλά όχι και πολιτικά ανώδυνες λύσεις.

Για την κάλυψη του ελλείμματος του ΕΟΠΥΥ, ο κ. Γεωργιάδης προτείνει ένα κούρεμα της τάξης του 40% σας οφειλές που έχει ο Οργανισμός για τις δαπάνες των κλινικών και διαγνωστικών κέντρων. Τη ρύθμιση αυτή πιθανότατα θα δεχθεί η τρόικα, αλλά όχι και οι «κλινικάρχες» που είναι λογικό να αντιδράσουν. Οι αντιδράσεις τους όμως μπορούν να μετριαστούν εφόσον η κυβέρνηση δεσμευθεί ότι θα τους καταβάλει άμεσα το ποσό των 2,3 δις ευρώ που τους οφείλει σε Ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Οσον αφορά τη δυναμική τιμολόγηση των γενοσήμων φαρμάκων που προτείνει η τρόικα (ένα σύστημα με το οποίο η τιμή της αγοράς θα καθορίζεται από το φθηνότερο γενόσημο που θα κυκλοφορεί διεθνώς στο Διαδίκτυο), η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να την αποδεχθεί, επειδή οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τους ασιατικούς κολοσσούς και θα οδηγηθούν στον αφανισμό. Για αυτό και αντιπροτείνεται να ισοσκελιστεί το επιδιωκόμενο οικονομικό όφελος της ρύθμισης με αύξηση της φορολογίας στα γενόσημα φάρμακα, αλλά μόνο γι' αυτά που αποδεδειγμένα θα καλύψουν τη ζήτηση της αγοράς.

Σε ό,τι αφορά εξάλλου την περικοπή της νοσοκομειακής δαπάνης συνολικότερα, η κυβέρνηση φαίνεται πως έχει αποφασίσει τη διακοπή λειτουργίας ορισμένων μικρών νοσηλευτηρίων που λειτουργούν στην Αθήνα (Αγία Βαρβάρα, Πατησίων κ.ά.), αλλά με τη ρητή δέσμευση ότι δεν θα απολυθεί κανένας από τους εργαζομένους και ότι θα μεταταγούν όλοι στα μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής, στα οποία υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού.

Επιχείρηση -"σκούπα» σε ΔΕΚΟ και νοσοκομεία

Η αλλαγή ολόκληρης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας στον ανασχηματισμό που σηματοδοτεί και την ολική αντικατάσταση των κρατικών λειτουργών που τη στελεχώνουν. Ήδη στο πρώτο σαρανταοκτάωρο μετά την ανακοίνωση της σύνδεσης της νέας κυβέρνησης, με εντολή των συνεργατών του Πρωθυπουργού, αντικαταστάθηκαν οι διοικητές του ΕΟΠΥΥ, του ΟΓΑ και ΕΟΦ ενώ από την ερχόμενη εβδομάδα, αλλαγή φρουράς θα υπάρξει και σε πολλούς άλλους εποπτευόμενους από το υπουργείο Υγείας φορείς.

Επειδή, δε, διατυπώθηκαν παράπονα από το ΠαΣοΚ ότι τοποθετήθηκαν στις θέσεις αυτές μόνο στελέχη της ΝΔ, εκτιμάται ότι στις προσεχείς τοποθετήσεις θα επιλεγούν αρκετά πρόσωπα που θα υποδειχθούν από τους συνεργάτες του κ. Ευ. Βενιζέλου.

Εντός της προσεχούς εβδομάδας εξάλλου, θα αντικατασταθούν σχεδόν όλες οι διοικήσεις ίων νοσοκομείων και θα τοποθετηθούν πρόσωπα τα οποία έχουν ήδη προεπιλεγεί από ειδική επιτροπή αξιολόγησης στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι και των δύο κομμάτων.

«Στα νοσοκομεία θα παραμείνουν μόνον όσοι έχουν δείξει απτά δείγματα του έργου τους και έχουν επιτύχει το νοικοκύρεμα που τους ζητήθηκε» υποστηρίζουν ανώτατες κυβερνητικές πηγές, προσθέτοντας μάλιστα ότι το ίδιο μοντέλο θα εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού σε όλες τις διοικήσεις ΔΕΚΟ ή άλλων δημοσίων φορέων, καθώς αρχίζουν σταδιακά να αποχωρούν και οι λειτουργοί που είχαν υποδειχθεί καθ' υπόδειξη της ΔΗΜΑΡ.

ΠΗΓΗ: Το Βήμα

ΚΕΠΑ. Χωρίς λογική και ευαισθησία για τους αναπήρους

Τριάντα μαγικά χαρτάκια. Κάθε πρωί στήνεται γι” αυτά ολόκληρος πόλεμος στην είσοδο του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) Αθηνών. Οι ασθενείς ή οι συγγενείς τους, ειδικά οι πιο ηλικιωμένοι, παίρνουν σειρά αξημέρωτα μέχρι να ανοίξει η πόρτα και να γραφτούν στην πρόχειρη λίστα του θυρωρού. Με βάση αυτή θα μοιραστούν, λίγο μετά τις 08.00, οπότε ανοίγει η υπηρεσία και τους επιτρέπεται επιτέλους να ανεβούν στον τρίτο όροφο, τα μικρά τετράγωνα χαρτάκια με τον αριθμό και τη στρογγυλή σφραγίδα για τη σειρά προτεραιότητας. Μερικές ώρες αργότερα, ο κάτοχός τους θα περάσει στα ενδότερα για να καταθέσει τα χαρτιά του για τον προέλεγχο: τα πιστοποιητικά, δηλαδή, που θα αξιολογήσουν οι γιατροί για να αποφασίσουν αν τελικά θα τον καλέσουν έπειτα από κάποιους μήνες να εξεταστεί και κλινικώς από την επιτροπή τους, για να του αναγνωρίσουν ή όχι (υπομονή μερικούς μήνες ακόμα) την αναπηρία του και άρα να εγκρίνουν την καταβολή κάποιου προνοιακού επιδόματος. Η ίδια διαδικασία τηρείται και για τη φαινομενικά απλούστερη επανεξέταση, αφού το χορηγούμενο επίδομα ανανεώνεται ανά διετία. Ακόμη κι αν ο ανάπηρος έχει κομμένο χέρι, πρέπει να περάσει και πάλι από την «κλίνη» της επιτροπής ώστε να επιβεβαιώσουν οι αρμόδιοι ότι η κατάστασή του δεν άλλαξε!

Δικηγορικά κόλπα

Ηταν Πέμπτη, κατά τις 07.45, όταν εισέβαλε στο θυρωρείο μια γυναίκα ωρυόμενη επειδή της πήραν τη σειρά. Τα έβαλε με τον θυρωρό, απαιτώντας να μπει αυτή πρώτη γιατί, λέει, είχε έρθει στις 4 τα ξημερώματα και είχε κολλήσει ένα χαρτί με ονόματα στην πόρτα. Εργολαβικά. Επρόκειτο για δικηγόρο, η οποία ανέλαβε να καταθέσει τα χαρτιά για τον προέλεγχο τριών δικαιούχων ως εκπρόσωπός τους. Διαδικασία νομιμότατη μεν, αρκεί επί τη ευκαιρία να μην ψαρεύει και πελάτες!

«Δεν είσαστε εδώ, κυρία μου» της έλεγε ο θυρωρός. Η δικηγόρος ανένδοτη, παρά τις αντιρρήσεις του θυρωρού, τις διαμαρτυρίες των άλλων δικαιούχων που περίμεναν, ακόμη και του καφετζή του κτιρίου, ο οποίος πηγαίνει πρώτος κάθε πρωί και ξέρει καλύτερα από όλους τη σειρά των… αφίξεων. «Κάποιος έσκισε το χαρτί που έβαλα στην πόρτα. Πες μου ποιον έχεις γράψει πρώτο» φώναζε στον θυρωρό. Τελικά έμαθε το όνομα και λίγα λεπτά αργότερα εμφανίστηκε ο «δράστης» συνοδευόμενος από έναν εύσωμο άνδρα – ο τελευταίος όπως αποδείχθηκε ήταν μαζί με τη δικηγόρο (και δεν ήταν ασθενής ούτε συγγενής του).

Υστερα από έναν ακόμη γύρο διαπληκτισμών ομολόγησε: πέταξε μόλις έφτασε το χαρτί θεωρώντας το παλιό και έβαλε άλλο με το δικό του όνομα. Ο κ. Γιώργος, που περίμενε κι αυτός τη σειρά του, παρατήρησε πάντως στον διπλανό του ότι η «ομολογία» δεν… προσφέρθηκε αχρεωστήτως – αλλά δεν παίρνουμε όρκο. Ούτως ή άλλως, η δικηγόρος κατόρθωσε να βάλει τους τρεις δικούς της πρώτους.

Business as usual

Μια και η υπηρεσία ήταν ακόμα κλειστή, τα νεύρα των περισσότερων εκτονώθηκαν στο πεζοδρόμιο με τσιγάρο. Ο εύσωμος συνοδός της δικηγόρου έπιασε το καλύτερο σημείο, απ” όπου μπορούσε να τους παρατηρεί όλους. Και δεν άργησε να σηκωθεί και να πλησιάσει τους πιο καλοντυμένους. Μίλησε σε αυτόν που είδε ότι κουτσαίνει. «Κοίτα, αν μου επιτρέπεις, μην πας άνετος επάνω. Να δείχνεις χάλια, να το παίξεις, αλλιώς θα σε κόψουν»!

Το παιχνίδι προφανές: το θύμα-πελάτης να τρομάξει, να ζητήσει συμβουλή και να αναλάβει την υπόθεσή του ο δικηγόρος που λύνει και δένει. «Κοίτα, για να μην παιδεύεσαι, δεν σκοπεύω να παίξω θέατρο. Θα το πάρω εφόσον το δικαιούμαι· αν όχι, δεν το θέλω» έκοψε τη συζήτηση ο Πέτρος.

Σε τέσσερις μήνες

Στον προθάλαμο της γραμματείας για την κατάθεση προκαλείται αναταραχή μόνον όταν έρχεται η ώρα να μοιραστούν τα χαρτάκια. Ο διοικητικός υπάλληλος που παραλαμβάνει τους φακέλους των δικαιούχων (μόνος θα διεκπεραιώσει τη δουλειά, παλιά ήταν παρών και γιατρός, αλλά πλέον δεν περισσεύουν) μοιράζει τα χαρτάκια της προτεραιότητας, χωρίς να υπολογίσει τους τρεις που «παρεισέφρησαν». Οταν το λάθος ανακαλύπτεται μαζεύει ξανά τα χαρτάκια, αλλά ένας ασθενής εξεγείρεται: θέλουν να του πάρουν το 9 και να του δώσουν το 12. «Ευτυχώς ο Στάθης (σ.σ.: ο εν λόγω διοικητικός υπάλληλος) είναι εντάξει στη δουλειά του, εξυπηρετικός και με κατανόηση» σπεύδει να ηρεμήσει τον κάτοχο του 9 ο κ. Μιχάλης.

Το πρόβλημα πράγματι λύνεται, αλλά η επόμενη ανακοίνωση παγώνει κάποιους. «Επειδή λόγω της προσέλευσης η αναμονή για να εξεταστείτε έχει μεγαλώσει πολύ, μας έχουν απαγορεύσει να δεχόμαστε φακέλους δικαιούχων αν το επίδομά τους δεν λήγει εντός των επομένων δύο μηνών. Οσοι έχετε μεγαλύτερο περιθώριο πρέπει να έρθετε αργότερα». Η διευθέτηση θα ήταν λογική για την αποσυμφόρηση της υπηρεσίας, αρκεί εντός του διμήνου να ακολουθούσε και η κλινική εξέταση, οπότε να υπήρχε η απόφαση για την ανανέωση ή μη του επιδόματος προτού αυτό λήξει. Ως την κλινική εξέταση όμως μεσολαβεί ένα τετράμηνο, καθώς το ΚΕΠΑ αντιμετωπίζει προβλήματα στη στελέχωση των επιτροπών με ειδικότητες γιατρών που είναι πιο απαραίτητοι: καρδιολόγοι και νευρολόγοι. Εκτός αυτού, «έρχονται εδώ από όλη την Αττική, ακόμη κι αν υπάρχει τοπικό ΚΕΠΑ στην περιοχή τους ή σε γειτονικό δήμο. Γιατί τους λένε ότι αν θέλουν να εξυπηρετηθούν πιο γρήγορα να πάνε στο Αθηνών».

Παράλογο παράβολο

Και οι αναποδιές μοιάζει να μην έχουν τελειωμό. Ανάλογα με την περίπτωση ή το ασφαλιστικό ταμείο απαιτούνται παράβολα για να υποβληθούν οι φάκελοι. Μόνον που αυτά δεν εκδίδονται από το ΚΕΠΑ. «Πρέπει να πας στο ΙΚΑ. Εδώ από πίσω είναι, πολύ κοντά…». Το πολύ κοντά είναι μερικά τετράγωνα για ηλικιωμένους και ταλαιπωρημένους. Και στο ΙΚΑ όμως, ανάλογα σε ποιον θα πέσουν, τίποτα δεν είναι αυτονόητο. «Στην αρχή μού είπε ότι πρέπει να πάω στο ΙΚΑ της περιοχής μου για το παράβολο. Με τα παρακάλια τελικά το έκοψε» λέει ο κ. Γιάννης, ένας από τους ηλικιωμένους που έκαναν διαδρομή κάτω από τον καυτό ήλιο. Η σκέψη να συσταθεί ένα γραφείο του ΙΚΑ ειδικά για την έκδοση παραβόλων μέσα στο ΚΕΠΑ προφανώς δεν απασχόλησε ποτέ τους αρμοδίους. Κι όμως το ΚΕΠΑ δεν στεγάζεται σε κανένα σπουδαίο μέγαρο που δεν σηκώνει προσθήκες και μετατροπές. Το κτίριο των πάλαι ποτέ υγειονομικών επιτροπών του ΙΚΑ στην Πειραιώς έχει τους ίδιους πρόχειρους χώρους, τους ίδιους άβαφους τοίχους και την πινακίδα με το αναπηρικό καροτσάκι στην πόρτα της τουαλέτας, η οποία πάντως δεν έχει καμία μπάρα δίπλα στη λεκάνη για να στηριχτεί ο ανάπηρος.

Τώρα, άλλη μέρα

Τουλάχιστον όσοι περιμένουν φαίνονται σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι με όποιους υπαλλήλους έρχονται σε επαφή. Ολοι μιλούν για τον Στάθη που παραλαμβάνει τους φακέλους, αλλά και τις συναδέλφους του στο γκισέ που δίνουν τα αποτελέσματα των επιτροπών. Κάποιους άλλους φροντίζουν να τους βάζουν στη θέση τους. Οπως την υπάλληλο που απάντησε στον ηλικιωμένο που ήρθε αργοπορημένος, γύρω στις 11.00, όταν πια τα χαρτάκια της προτεραιότητας είχαν εξαντληθεί. «Από πού θα πάρω κι εγώ;» τη ρώτησε. «Από πουθενά. Τέλειωσαν για σήμερα. Θα ξανάρθεις άλλη μέρα». Και όμως, αιτήσεις γίνονται δεκτές από τις 8 το πρωί ως τη 1 μετά το μεσημέρι. Τα χαρτάκια προτεραιότητας μοιράζονται το πρωί ως πρόχειρη λύση για να μην επικρατεί χάος. Από εκεί και πέρα οποιοσδήποτε μπορεί να καταθέσει τον φάκελό του εντός του ωραρίου.

«Θα προλάβετε ως τη 1. Δεν έχουν μείνει πολλοί ακόμα. Αυτά που σας είπε η υπάλληλος δεν τα λέει κανένας νόμος. Και είναι ντροπή της. Να περιμένετε» είπε ένας κύριος με κοστούμι και χαρτοφύλακα στο χέρι που περίμενε από νωρίς. Ηταν κι αυτός δικηγόρος, αλλά διαφορετικός από την πρωινή, ερειστική συνάδελφό του. Είχε αναλάβει να καταθέσει τον φάκελο ενός πελάτη του, αναπήρου. «Εντάξει, και ο νόμος λέει ότι οι δικηγόροι προηγούνται στις υπηρεσίες. Αλλά σε μια τέτοια υπηρεσία είναι ντροπή και να το επικαλείσαι. Θα περιμένω κι εγώ τη σειρά μου, όπως οι άλλοι»…

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=519906

Σε δίκη οι «πρωταγωνιστές» για το μεγάλο… φαγοπότι στο ΙΚΑ Καλλιθέας

Περίπου 15 μήνες μετά την αποκάλυψη της μεγάλη υπόθεσης διασπάθισης δημόσιου χρήματος στο ΙΚΑ Καλλιθέας, στο ακροατήριο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων παραπέμπονται, με απευθείας κλήση, οκτώ κατηγορούμενοι, που φέρονται ως «πρωταγωνιστές» της απάτης που υπολογίζεται ότι στοίχισε στον ασφαλιστικό φορέα περισσότερα από δέκα εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για υπαλλήλους του ΙΚΑ Καλλιθέας, που αντιμετωπίζουν βαρύτατες κατηγορίες, καθώς φέρονται να χορηγούσαν επιδόματα πενταπλών τοκετών και μητρότητας σε άγαμες και χωρίς παιδιά γυναίκες, επιδόματα ασθενείας σε μη δικαιούχους, που εργάζονταν κανονικά, επιδόματα ασθενείας σε συνταξιούχους γήρατος ακόμη και επιδόματα λουτροθεραπείας!

Ειδικότερα, ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων παραπέμπονται να δικαστούν στις 22 Ιουλίου οι: Ελένη Μπουραζάνη, Χριστίνα Πατεράκη (αδελφή του Γιώργου Πατεράκη) Χρυσούλα Φέρρα, Μυρσίνη Θωμάκου, Χριστίνα Σουρίδη, Κωνσταντίνος Καραίσκος σύζυγος της Ε. Μπουραζάνη, Παναγιώτης-Αλέξανδρος Αιματίδης σύζυγος της Χρυσούλας Φέρρα και Περσεφόνη Νασοπούλου.

Οι οκτώ κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατά περίπτωση τα αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης, της πλαστογραφίας, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη εγκληματική δραστηριότητα (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) και της απάτης.

Η παραπομπή τους στο ακροατήριο αποφασίστηκε με βούλευμα του συμβουλίου Εφετών και οι κατηγορίες που τους αποδίδονται αφορούν την περίοδο 2003-2012.

Μετά τις απολογίες τους στον ανακριτή, η πλειονότητα των κατηγορουμένων είχε οδηγηθεί στη φυλακή, με τη σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα.

www.protothema.gr

Γεωργιάδης: Αν χρειαστεί, θα κλείσω νοσοκομεία

Αποφασισμένος να βρει λύση σε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τον τομέα της υγείας δηλώνει ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Σε συνέντευξή του στο «Έθνος της Κυριακής» προαναγγέλλει δραστικές αλλαγές και τονίζει πως θα προβεί ακόμη και σε κλείσιμο νοσοκομείων αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

«Ο βασικός μου στόχος είναι να είμαστε πλήρως έτοιμοι σε ό,τι αφορά τα προαπαιτούμενα. Δεν πρόκειται να ξεφύγει τίποτα. Θα υλοποιηθούν όλες οι δεσμεύσεις που έχει δώσει η χώρα και δεν θα ρισκάρουμε τις επόμενες δόσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας .

Όπως εξηγεί, έχει καταλήξει στη μέθοδο του claw back, τον συμψηφισμό δηλαδή οφειλών, μεταξύ του ΕΟΠΠΥ και των διαγνωστικών κέντρων και των κλινικών.

Με βάση αυτόν τον σχεδιασμό και ορισμένες λογιστικές αλλαγές που θα προωθήσει, θεωρεί ότι το έλλειμμα που σήμερα εμφανίζει ο οργανισμό θα μειωθεί δραστικά και δεν πρόκειται να εμφανιστεί ξανά.

Προαναγγέλλει δε, εξονυχιστικούς ελέγχους στο πεδίο των εγκρίσεων δαπανών και μέσα στο επόμενο 15θήμερο θα προχωρήσει σε σαρωτικές αλλαγές στις διοικήσεις των νοσοκομείων.

«Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχω ελέγξει τα πάντα. Νοσοκομεία, ζημίες, κόστη, χρησιμότητα, κλίνες. Εάν χρειαστεί να κλείσω νοσοκομεία, θα τα κλείσω», υπογραμμίζει.

Στις άμεσες, τέλος, προτεραιότητές του είναι και η αποπληρωμή οφειλών. «Χρωστάμε περίπου 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Θα προχωρήσω πολύ γρήγορα ακόμη και με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, προκειμένου να αποπληρωθούν τα χρέη αυτά» καταλήγει.

http://news247.gr/

«Μάχη» για τη στελέχωση των νοσοκομείων του ΕΣΥ


«Μάχη» για τη στελέχωση των νοσοκομείων του ΕΣΥΜε τη διαδικασία του «σβήσε - γράψε» καταρτίζεται τους τελευταίους τρεις μήνες η λίστα με τους μάνατζερ που θα στελεχώσουν τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, διαδικασία που ως φαίνεται όμως θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και υπό τη διακριτική εποπτεία της ενιαίας «γαλάζιας» πλέον ηγεσίας του υπουργείου Υγείας της δικομματικής κυβέρνησης της χώρας. 


Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των αρμοδίων ότι η επιλογή των 87 διοικητών και 93 υποδιοικητών του ΕΣΥ θα είχε περατωθεί περί τα μέσα Μαΐου –και πάντως σε διάστημα έξι - επτά εβδομάδων από την εκπνοή της προθεσμίας των υποψηφιοτήτων τον περασμένο Μάρτιο- η αλλαγή των αξιωματούχων του ΕΣΥ σύμφωνα με τα νέα, αυστηρά κριτήρια που θεσπίστηκαν δεν έχει υλοποιηθεί. Ο ανασχηματισμός και η νέα πολιτική ισορροπία που επιβάλλει η συνεργασία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση αλλάζουν τα δεδομένα και στην τοποθέτηση των μάνατζερ στα νοσοκομεία. 

Η αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης Διοικητών του ΕΣΥ θα παραδώσει πλέον την εισήγησή της στον κ. Άδωνι Γεωργιάδη -αντί του κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου- ο οποίος θα λάβει και την τελική απόφαση για τα πρόσωπα. 

Διοικητές με… δόσεις 

Το εύθραυστο πολιτικό σκηνικό των προηγούμενων εβδομάδων σε συνδυασμό με τα «φτωχά» βιογραφικά των υποψήφιων διοικητών που κατά πληροφορίες είχε στη διάθεσή της η αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης Διοικητών ουσιαστικά είχαν μπλοκάρει τη διαδικασία. Η προηγούμενη ηγεσία προσανατολιζόταν στην τοποθέτηση των διοικητών με… δόσεις στα νοσοκομεία και στην επαναπροκήρυξη των υπόλοιπων θέσεων. 

Τα μέλη της επιτροπής (οι κκ. Πελοπίδας Καλλίρης, Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Υγείας, Παναγιώτης Σκανδαλάκης, πρόεδρος ΚΕΣΥ, Θεόδωρος Παπαβασιλείου, καθηγητής Ιατρικής Αθηνών, Γιώργος Καπερώνης, εκπρόσωπος ΑΣΕΠ και Δημήτρης Ασημακόπουλος, πρόεδρος ΓΣΕΒΕΕ) αξιολόγησαν συνολικά 1.520 βιογραφικά. Αριθμός που επιβεβαιώνει αν μη τι άλλο τον υπουργό υγείας, κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο, ο οποίος κατά την παρουσίαση της Επιτροπής Αξιολόγησης Διοικητών ΕΣΥ είχε δηλώσει ότι «η διοίκηση του ΕΣΥ αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό για τα στελέχη της αγοράς» και είχε εμφανιστεί βέβαιος ότι ούτε οι μειωμένες αμοιβές των μάνατζερ του ΕΣΥ (1.800 έως 2.800 ευρώ μηνιαίως) ούτε η υπογραφή αυστηρών «μνημονίων» των νοσοκομείων με το υπουργείο Υγείας θα απέτρεπαν τους ενδιαφερόμενους από τη διεκδίκηση μιας θέσης στο σύστημα δημόσιας υγείας. 

Ουκ εν τω πολλώ το ευ… Ο μεγαλύτερος όγκος βιογραφικών –και δουλειάς- προέκυψε για την 1η ΥΠΕ Αττικής, όπου για τις 14 θέσεις διοικητή και τις 22 θέσεις υποδιοικητή υποβλήθηκαν 501 αιτήσεις, με την αναλογία να διαμορφώνεται σε 5 υποψήφιους για κάθε θέση. Βιογραφικό έχουν αποστείλει σχεδόν όλοι οι τωρινοί διοικητές των 18 νοσοκομείων της 1ης ΥΠΕ αλλά και αρκετοί πρώην διοικητές του ΕΣΥ. 
Είναι ενδεικτική η περίπτωση της πρώην διοικήτριας του νοσοκομείου Τρίπολης, κυρίας Ελένης Σιουρούνη, η οποία αποπέμφθηκε από τον υπουργό Υγείας τον περασμένο Μάρτιο λόγω της στάσης που κράτησε απέναντι στην εισβολή της Χρυσής Αυγής στο νοσοκομείο όταν τα μέλη της έψαχναν για αλλοδαπές αποκλειστικές, πλέον όμως διεκδικεί μια θέση διοικήτριας στην 1η ΥΠΕ. 

Ανάμεσα στους υποψηφίους βρίσκονται τρία στελέχη του ΠΑΣΟΚ από τον χώρο της υγείας, ο πρώην διοικητής του ΕΟΠΥΥ, κ. Γεράσιμος Βουδούρης, ο πρώην πρόεδρος του ΕΚΑΒ, κ. Χρήστος Ροτζιώκος και ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ, κ. Βλάσης Σφυρόερας. 

Μικρότερο ήταν το ενδιαφέρον για τις 30 θέσεις που αντιστοιχούν στις υγειονομικές μονάδες Πειραιά και νήσων (2ης ΥΠΕ) για τις οποίες κατατέθηκαν συνολικά 87 αιτήσεις – αναμενόμενος ο αριθμός των αιτήσεων λόγω των γεωγραφικών προσκομμάτων που έχει στη συγκεκριμένη περιφέρεια η διοίκηση των νοσοκομείων. 

Στην 5η υγειονομική Περιφέρεια κατατέθηκαν 122 βιογραφικά για 9 θέσεις διοικητών και 5 θέσεις Αναπληρωτών. 

Στην 7η ΥΠΕ (Κρήτη) υποβλήθηκαν 18 υποψηφιότητες για 8 νοσοκομεία. Οι προδιαγραφές που θέτει ο νόμος για τους αξιωματούχους του ΕΣΥ είναι να πρόκειται για πτυχιούχους ΑΕΙ ή ΤΕΙ με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στη διοίκηση ή στα οικονομικά της υγείας. Επιπλέον, περιλήφθηκε το στοιχείο της εντοπιότητας, δηλαδή οι διοικητές ή οι αναπληρωτές δεν μπορούν να υπηρετήσουν σε νοσοκομεία του νομού από τον οποίο κατάγονται αλλά σε γειτονικούς. Πάντως, η εικόνα που μεταφέρεται από τα μέλη της Επιτροπής στα στελέχη του υπουργείου Υγείας αναφορικά με τους υποψήφιους φαίνεται ότι απέχει από το πλαίσιο που οριοθετούν οι παραπάνω προδιαγραφές. Τα «δυνατά» βιογραφικά, ιδίως σε ό,τι αφορά το μάνατζμεντ μονάδων υγείας, ήταν δυσεύρετα. Αντιθέτως, συχνότατα ήταν τα ονόματα πολιτευτών, συνδικαλιστών, πρώην αξιωματούχων κοκ. Ενδεικτικό του… πανικού που είχε κυριεύσει την Επιτροπή τις πρώτες ημέρες αξιολόγησης είναι το ότι προτάθηκε να μπει και όριο ηλικίας, ώστε να αποκλειστούν οι αποκαλούμενοι «δεινόσαυροι» αυτού του χώρου.             ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ 

«Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ν.Π.Δ.Δ.
Λάρισα 28-6-2013 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας στηρίζει την ομόφωνη απόφαση των Συλλόγων Ιατρών ΕΣΥ και μελών ΔΕΠ του Π.Γ.Ν.Λ., που πάρθηκε στην χθεσινή κοινή συνέλευσή τους και αφορά την δικαστική διεκδίκηση των δεδουλευμένων εφημεριών, την προετοιμασία κινητοποιήσεων (επίσχεση εργασίας), καθώς και την κατάθεση αγωγής κατά της Διοίκησης της 5ης ΥΠΕ, για προφορικές απειλές εναντίον εκπροσώπων των Δ.Σ.

Για τελευταία φορά προειδοποιούμε την Διοίκηση της 5ης ΥΠΕ να σταματήσει τις απειλές και την τρομοκράτηση των γιατρών-μελών μας, που εργάζονται κάτω από απαράδεκτες συνθήκες για λειτουργούς υγείας στα νοσοκομεία και συγκεκριμένα στο ΠΓΝΛ, δίνοντας καθημερινά απλήρωτοι τη μάχη για τους ασθενείς τους και να ασχοληθεί μαζί με την Διοίκηση του ΠΓΝΛ για την εξασφάλιση του απαραίτητου υγειονομικού προσωπικού, των αναλώσιμων υλικών και του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, καθώς και με τον καθορισμό εφημεριακού προτύπου του ΠΓΝΛ.

Σε αντίθετη περίπτωση, ο ΙΣΛ, από κοινού με τον ΠΙΣ και την ΟΕΝΓΕ, είναι πλέον αποφασισμένος να εξαντλήσει κάθε νόμιμο μέσο για την πλήρη προστασία των μελών του που εργάζονται στα νοσοκομεία της περιοχής ευθύνης μας, αλλά και των συμπολιτών μας κατά την αναζήτηση υπηρεσιών υγείας από τις δημόσιες δομές.

Τέλος, διατυπώνουμε για μια ακόμα φορά την θέση του Συλλόγου μας, που αποτελεί και θέση των περισσοτέρων Ιατρικών Συλλόγων της Χώρας, πως οι διοικητικές αυτές θέσεις (ΥΠΕ-Νοσοκομείων) αποτελούν ξεπερασμένες και αναχρονιστικές γραφειοκρατικές δομές, με υψηλό λειτουργικό κόστος μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης και υφίστανται μόνον για να τακτοποιούνται οι «ημέτεροι».

Για τον Ι.Σ.Λ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ         ΜΙΧΑΗΛ ΜΕΡΑΣ

Δραματικές αλλαγές αναμένονται το επόμενο διάστημα στο χώρο της Υγείας.



Φέτος, συμπληρώνονται 30 χρόνια έπειτα από την ψήφιση του Νόμου 1397/1983 για τη σύσταση του ΕΣΥ. 

Υπουργός Υγείας ήταν ο Παρασκευάς Αυγερινός (φωτό, αριστερά), ενώ η δημιουργία του συστήματος - όπως το γνωρίζουμε σήμερα - ολοκληρώθηκε επί υπουργίας Γιώργου Γεννηματά (φωτό, κέντρο).

Η νέα πολιτική ηγεσία, υπό τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη (φωτό, δεξιά) προωθεί επειγόντως μίας σειρά από νέα μέτρα, τα οποία θα αλλάξουν κυριολεκτικά την εικόνα του δημόσιου συστήματος Υγείας.

Οι αλλαγές επιβάλλονται από τη δυσμενή δημοσιονομική πραγματικότητα, αλλά και από τις πιέσεις της τρόικας, η οποία αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα στη χώρα μας.

Ο νέος υπουργός Υγείας εξετάζει και (κατά πάσα πιθανότητα) προωθεί τα εξής μέτρα στο ΕΣΥ:

Θέτει σε 'κινητικότητα' τουλάχιστον 1.250 εργαζόμενους στα νοσοκομεία. Για το θέμα αυτό, έχει δεσμευτεί έναντι του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης. 

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να μετακινούνται - όχι μόνο στα στενά πλαίσια των Υγειονομικών Περιφερειών - αλλά σε οποιαδήποτε μονάδα του ΕΣΥ στη χώρα, η οποία έχει ανάγκη την ειδικότητά τους.

Σε ΄λουκέτο' ή αλλαγή χρήσης οδηγούνται πάνω από 12 μικρά νοσοκομεία, εκ των οποίων τα πέντε βρίσκονται στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη και τα επτά στην περιφέρεια.

Πρόκειται για νοσηλευτικά ιδρύματα με μικρή κίνηση ή για άλλα, τα οποία βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση.

Το υπουργείο Υγείας προχωρεί και σε 'ψαλίδι' 300 εκατομμυρίων ευρώ στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων. Η μείωση αναμένεται από το 2014.

Η κατάσταση στο σύστημα Υγείας θεωρείται οριακή. Η τρόικα πιέζει για περαιτέρω μειώσεις στο φάρμακο, αλλά και τα αναλώσιμα.

Το υπουργείο Οικονομικών διαμηνύει, από την πλευρά του, ότι 'ταμείο είναι μείον' και πως δεν προτίθεται να δώσει ούτε ένα ευρώ επιπλέον σε νοσοκομεία και ΕΟΠΥΥ.

Γενέθλια

Η ίδρυση, το 1983, του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ), αποτέλεσε το θεσμικό σχήμα με το οποίο επιχειρήθηκε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η εγκαθίδρυση ενός δημόσιου συστήματος προστασίας της υγείας. 

Η δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα δημόσια νοσοκομεία της χώρας στις παραμονές ίδρυσης του ΕΣΥ, εξαιτίας της χρόνιας εγκατάλειψής τους από το δημόσιο χρηματοδοτικό μηχανισμό της περίθαλψης, νομιμοποιούσε το ιδρυτικό έργο. 

Η εναπόθεση του οικονομικού βάρους της προστασίας της υγείας στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, είχε τροφοδοτήσει την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της νοσοκομειακής περίθαλψης.

Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο ότι η λειτουργία του ΕΣΥ βασίστηκε κυρίως στον νοσοκομειακό τομέα, διαμορφώνοντας ένα νοσοκομειοκεντρικό. σύστημα Υγείας. 

Υστέρησαν σημαντικές παράμετροι ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού συστήματος Υγείας, όπως:

Η πρωτοβάθμια περίθαλψη, η προληπτική ιατρική, η αύξηση και η καλή κατάρτιση του νοσηλευτικού προσωπικού, η δημιουργία τμημάτων ημερήσιας και βραχείας νοσηλείας στα νοσοκομεία, καθώς και ο θεσμός του γενικού γιατρού, του οικογενειακού γιατρού και του γιατρού της κοινωνικής ιατρικής.

Δ.Κ. - ΙΑΤRONET

«Μαύρη τρύπα» 4,5 δισ. απειλεί τον ΕΟΠΥΥ

ΣΕ ΔΕΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ

Της Ελένης Πετροπούλου

Σε βόμβα μεγατόνων εξελίσσεται η «μαύρη τρύπα» του ΕΟΠΥΥ με τα στοιχεία να είναι άκρως αποκαλυπτικά: ο εκτροχιασμός των δαπανών στο α΄ πεντάμηνο του έτους ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, ενώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές (παλαιές και νέες) αγγίζουν τα 3,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα δε με τις πλέον συντηρητικές εκτιμήσεις η υπέρβαση των δαπανών στο τέλος του έτους θα φτάσει στα 2,5 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά η «μαύρη τρύπα» του ΕΟΠΥΥ είναι ήδη 4,5 δισ. ευρώ ενώ εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, τον Δεκέμβριο θα ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ!

Ο Οργανισμός βρίσκεται σε δεινή κατάσταση εξαιτίας και των ληξιπρόθεσμων οφειλών του προς τους παρόχους. Αν και 2,7 δισ. ευρώ έχουν εγκριθεί από το υπουργείο Οικονομικών για την εξόφληση των οφειλών, τα γρανάζια της γραφειοκρατίας δεν έχουν επιτρέψει μέχρι σήμερα να ενταλματοποιηθούν οι οφειλές και να εξοφληθούν.

Οι εκπρόσωποι της τρόικας έχουν ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Υγείας την εκπόνηση σχεδίου σωτηρίας του Οργανισμού με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Μάλιστα έχουν θέσει και προθεσμία για την παρουσίαση του σχεδίου (εκπνέει την ερχόμενη εβδομάδα), δίνοντας με τον τρόπο αυτό τον τόνο του κατεπείγοντος. Το υπουργείο Υγείας, από την πλευρά του, διαμηνύει ότι τα μέτρα δεν θα πλήξουν τους ασφαλισμένους, χωρίς ωστόσο να απαντά -προς το παρόν, τουλάχιστον- πού θα μπει «μαχαίρι».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορά στην απόκλιση των δαπανών κυρίως εκείνων που αφορούν τις ιδιωτικές κλινικές.

Ειδικότερα, στο α΄ πεντάμηνο του έτους οι δαπάνες των ασφαλισμένων για ιδιωτικές κλινικές ανέρχονται στα 500 εκατ. ευρώ όταν στον «κλειστό» προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ είχε τεθεί «οροφή» δαπανών για ολόκληρο το έτος τα 600 εκατ. ευρώ. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υγείας ισχυρίζεται ότι η απόκλιση αφορά στον λάθος τρόπο υπολογισμού της δαπάνης, καθώς στον συγκεκριμένο κωδικό κακώς συμπεριλήφθηκαν και άλλες οι ιδιωτικές μονάδες υγείας -πλην των κλινικών- όπως μονάδες τεχνητού νεφρού, γηροκομεία, ψυχιατρικές κλινικές αλλά και κέντρα όπως το Ωνάσειο και το Ερρίκος Ντυνάν.

Την ίδια «τρελή» πορεία ακολουθούν και οι δαπάνες για τα διαγνωστικά κέντρα που παρουσιάζουν υπέρβαση κατά 150 εκατ. ευρώ. Η απουσία ελέγχου του όγκου των διαγνωστικών εξετάσεων αλλά και η αδυναμία του ΕΟΠΥΥ να συγκρατήσει τους ασφαλισμένους στα εργαστήρια του Οργανισμού (ελλείψει χρημάτων υπολειτουργούν ή δεν διαθέτουν αντιδραστήρια) συνδέονται με την κατακόρυφη αύξηση της σχετικής δαπάνης.

Σε αυτά τα ποσά, προστίθενται και οι δαπάνες για λοιπές υπηρεσίες όπως φυσικοθεραπείες, λογοθεραπείες κ.ά., περίπου 550 εκατ. ευρώ, με τις δαπάνες του ΕΟΠΥΥ να έχουν ξεφύγει ήδη κατά 1,2 δισ. ευρώ.

Προδιαγεγραμμένη πορεία

Η πορεία πάντως του ΕΟΠΥΥ ήταν προδιαγεγραμμένη. «Γεννήθηκε» πρόωρα το 2011 με τη συνένωση των κλάδων Υγείας 4 ασφαλιστικών ταμείων: ΙΚΑ, ΟΠΑΔ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και σταδιακά εντάχθηκαν σε αυτό και άλλα ταμεία (ΝΑΤ, ΕΤΑΑ). Ο προϋπολογισμός του Οργανισμού για το 2013 είναι περίπου 6 δισ. ευρώ, από 7 δισ. ευρώ του 2012 και 10,5 δισ. ευρώ το 2011. Έτσι εκτός από τον «κουρεμένο» προϋπολογισμό, ο ΕΟΠΥΥ «φορτώθηκε» και με το άθροισμα των ελλειμμάτων των Ταμείων κατά το προγενέστερο διάστημα έως και το 2011. Ειδικότερα:
Ο ΕΟΠΥΥ για την πενταετία 2007 - 2011 εξακολουθεί να οφείλει 530 εκατομμύρια ευρώ στις ιδιωτικές κλινικές. Το 2012 το χρέος ανήλθε στα 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ κάθε μήνα του νέου έτους προστίθενται επιπλέον 40 εκατομμύρια.

Σε διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια και γιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ, ο Οργανισμός οφείλει 1,2 δισ. για τη διετία 2010 - 2011 και 500 εκατομμύρια ευρώ για το 2012 και το πρώτο πεντάμηνο του 2013.

Στα 465 εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται τα χρέη του ΕΟΠΥΥ προς τις φαρμακευτικές εταιρείες για τη διετία 2011 - 2012 και 230 εκατομμύρια ευρώ για το πρώτο πεντάμηνο του 2013. Επίσης, οφείλει 75 εκατ. ευρώ στους φαρμακοποιούς από το 2010 ενώ εκκρεμεί και ο Μάρτιος ττου 2013.

Αποπληρωμές
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός έχει καταφέρει να είναι συνεπής στα χρονοδιαγράμματα των αποπληρωμών του (45 έως 60 ημέρες) μόνο στους φαρμακοποιούς, οι οποίοι «μπαίνουν μέσα» περίπου δύο μήνες.

Κι αν η «μαύρη τρύπα» του Οργανισμού ήταν γνωστή εξαρχής, αυτό που δεν είχε προβλεφθεί, αφορά στη «μαύρη τρύπα» που δημιουργεί στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών λόγω της αύξησης του αριθμού των ανέργων.

Χρέη
  • 1,2 δισ. ευρώ εκτροχιασμός δαπανών στο 5μηνο
  • 500 εκατ. ευρώ στις ιδιωτικές κλινικές
  • 150 εκατ. ευρώ στα διαγνωστικά κέντρα
  • 550 εκατ. ευρώ στις λοιπές υπηρεσίες

Ληξιπρόθεσμες οφειλές 
2,7 δισ. ευρώ.
  • 530 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικές κλινικές: 2007 - 2011, 200 εκατ. ευρώ 2012, 200 εκατ. 2013
  • 1,2 δισ. σε διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια και γιατρούς: 2010 - 2011 και 500 εκατ. ευρώ 2012 - Μάιος 2013
  • 465 εκατ. ευρώ στις φαρμακευτικές εταιρείες: 2011 - 2012, 230 εκατ. ευρώ πεντάμηνο 2013.                                          ΗΜΕΡΗΣΙΑ

ΕΟΠΥΥ: Ξέμεινε από γιατρούς η Βόρεια Ελλάδα

Η φροντίδα υγείας στους νομούς και στα νοσηλευτικά ιδρύματα της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης καταρρέει! Χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ σε ολόκληρους νομούς μένουν χωρίς ιατρική κάλυψη από σημαντικές ειδικότητες. Πολλές περιοχές δεν έχουν παιδίατρο, παθολόγο, καρδιολόγο, γαστρεντερολόγο, γυναικολόγο, ορθοπεδικό ή οφθαλμίατρο.

Οι ασθενείς πρέπει να επισκεφτούν γιατρό σε άλλη περιοχή ή σε άλλο νομό.

Δραματική είναι η κατάσταση, λόγω του κύματος αποχωρήσεων, στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, όπως την «ακτινογραφούν» οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Στο ΑΧΕΠΑ από τον Ιανουάριο του 2010 έχουν αποχωρήσει 220 άτομα, χωρίς να γίνει καμία πρόσληψη σε νοσηλευτικό, διοικητικό ή παραϊατρικό προσωπικό. Εικόνα αποψίλωσης περιγράφουν οι εργαζόμενοι στα διασυνδεόμενα νοσοκομεία «Γ. Γεννηματάς» και «Αγιος Δημήτριος», όπου υπάγεται και το Κέντρο Υγείας Διαβατών. Στο «Γ. Παπανικολάου», μέσα σε ένα χρόνο αποχώρησαν 120 άτομα.

Οι βεβαιώσεις που χορηγούν οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ

Δεν χορηγούν βεβαιώσεις για αθλητικές δραστηριότητες ή άδειες αγοράς κυνηγετικού όπλου οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ.

Αντίθετα, μπορούν να βεβαιώσουν για την κατάσταση της υγείας του ασφαλισμένου, όπως αυτή προκύπτει από τις εξετάσεις που έχουν διενεργηθεί.

Αυτά προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από εγκύκλιο του Οργανισμού, στην οποία αναγράφονται αναλυτικά οι περιπτώσεις χορήγησης ιατρικών βεβαιώσεων.

Συγκεκριμένα, δεν χορηγούνται βεβαιώσεις ικανότητας ή υγείας, οι οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για τις εξής περιπτώσεις:

Εξωσχολικά αθλητικά σωματεία, προγράμματα μαζικού αθλητισμού των δήμων, περιπτώσεις κόπωσης και υπερπροσπάθειας, όπως ο πρωταθλητισμός (Ν. 2725 ΦΕΚ121/τευχ Α΄/17.6.99 αναφορικά με τον ερασιτεχνικό και επαγγελματικό αθλητισμό).

Άδεια αγοράς κυνηγετικού όπλου, οπλοφορίας – οπλοκατοχής (Υ.Α. 3009/2/80-δ΄/1.12.2003) όπου απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού υγείας από κρατικό νοσηλευτικό ίδρυμα, υπογεγραμμένο από ψυχίατρο.

Όσους πρόκειται να εργαστούν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλειας (Υ.Α. 1016/109/149-ά ΦΕΚ 1967/τευχ Β΄/10.9.09), όπου απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού υγείας από κρατικό νοσηλευτικό ίδρυμα, υπογεγραμμένο από ψυχίατρο.

Χορηγούν

Οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ μπορούν να χορηγήσουν:
Ιατρικές γνωματεύσεις ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους, αναλαμβάνοντας την ιατρική ευθύνη των αναγραφόμενων.
Ιατρικές γνωματεύσεις αφορούν την παρούσα κατάσταση του ασφαλισμένου, όπως αυτή προκύπτει από τα ευρήματα του βιβλιαρίου ασθενείας, τις εργαστηριακές εξετάσεις, την κλινική εξέταση και το ιατρικό ιστορικό.

Οι ιατρικές γνωματεύσεις δεν βεβαιώνουν ικανότητα για οποιοδήποτε λόγο (εργασία, διορισμό ή αθλητισμό).

Δηλώνουν την παρούσα κατάσταση υγείας του ασφαλισμένου και οι ιατροί δύνανται να παραπέμψουν τον ασφαλισμένο για περαιτέρω έλεγχο, σε νοσοκομείο, όταν κρίνουν ότι ο έλεγχος επιβάλλεται και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός των δυνατοτήτων του Οργανισμού.

Στις Ιατρικές Γνωματεύσεις θα πρέπει να αναφέρεται το όνομα του ασφαλισμένου και ο σκοπός για τον οποίο προορίζεται η ιατρική γνωμάτευση.

Δ.Κ. -IATRONET

Επιστολή τον Υπουργό Υγείας από την Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (Π.Ε.Ι.Κ.)

Αριθ. Πρωτ. 219

28-6-2013
Αξιότιμο
Υπουργό Υγείας
Κο Άδωνι Γεωργιάδη 
Ενταυθα Αθήνα, 

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,


Με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων σας επιθυμούμε να σας εκφράσουμε τις πιο θερμές ευχές μας για επιτυχή αντιμετώπιση των κρίσιμων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο χώρος της υγείας, συγκεραζοντας την προσφορά του υπέρτατου αγαθού της υγείας προς όλους τους Έλληνες πολίτες, χωρίς εκπτώσεις και περικοπές, με τις μνημονιακες υποχρεώσεις της χώρας.


Στην προσπάθεια σας αυτή θα μας βρείτε θερμούς συμπαραστάτες
αλλά και συνεργάτες, εκπροσωπώντας, ως Ομοσπονδία, τις 150 από τις 172 Ιδιωτικές Κλινικές της χώρας, που απασχολούν 25.000 εργαζόμενους και καθημερινά, σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, συμπληρωματικά προς το Δημόσιο σύστημα υγείας, ως ένας από τους δυο πυλώνες του Εθνικού συστήματος υγείας.

Κύριε Υπουργέ

Αντιμετωπίζουμε κρίσιμα προβλήματα, που συνεχώς διογκώνονται και απαιτούν άμεση επίλυση.

Η αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τις κλινικές, ύψους 535 εκατ. ευρώ, για την περίοδο 2007-2011, για τις οποίες δεν έχει καταβληθεί μέχρι σήμερα ούτε 1 σεντς του ευρώ και χρειάστηκαν 2 Νόμοι και 3 Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, η άνιση, άδικη και ευνοϊκή μόνο προς ένα παροχο πολιτική πληρωμών του ΕΟΠΥΥ, ο οποίος μας οφείλει προκαταβολή νοσηλίων από τον Δεκέμβριο του 2012 έως σήμερα, η δημιουργία ΝΕΩΝ ληξιπρόθεσμων χρεών από την μη καταβολή του 10% των υποβαλλόμενων λογαριασμών από 1-1-2012 έως σήμερα, κατά παράβαση της υφιστάμενης σύμβασης αλλά και των μνημονιακων υποχρεώσεων περί μη δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων και εξόφλησης εντος 60 ημερών, η καθιέρωση σταθερής ημερομηνίας πληρωμής του ΕΟΠΥΥ κάθε μήνα, η νομοθετική ρύθμιση για προκαταβολή του 100% των υποβαλλόμενων λογαριασμών και συμψηφισμό τυχόν περικοπών από επόμενους λογαριασμούς, η μη υπογραφή μέχρι σήμερα συμβάσεων και ανανεώσεων συμβάσεων από περισσότερες από 130 κλινικές, η κατάργηση η μείωση της συμμετοχής των ασφαλισμένων κατά 30% και 50% στις δαπάνες νοσηλείας, που απομακρύνει τους ασθενείς από τον ιδιωτικό τομέα και άλλα πολλά.

Πρώτιστο πρόβλημα για μας αποτελεί σήμερα η άμεση πληρωμή της προκαταβολής νοσηλίων μηνών Δεκεμβρίου 2012, Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2013 που είναι ήδη ληξιπρόθεσμοι.

ΕΟΠΥΥ: Άλλη μία ομολογία αποτυχίας

"σε μία διεθνή τάση περιορισμού των δημοσίων δαπανών για την Υγεία, στην Ελλάδα παίρνουμε πόρους από τηνπρόληψη και τη δημόσια υγεία για να καλύψουμε τη ζήτηση στις υπηρεσίες Υγείας για τις χρόνιες παθήσεις"

Κυριάκος Σουλιώτης, πρώην αντιπρόεδρος ΕΟΠΥΥ, επίκουρος καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αν η παραπάνω δηλωση δεν συνιστά ομολογία αποτυχίας του ΕΟΠΥΥ τότε τι είναι; Και μάλιστα από τα χείλη του πρώην αντιπροέδρου του ΕΟΠΥΥ, Κυριάκου Σουλώτη, επίκουρου καθηγητή Πολιτικής της Υγείας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (πηγή) !

Η πολυσυζητημένη, διαφαινόμενη οικονομική αποτυχία του ΕΟΠΥΥ, του μονοπωλιακού διαχειριστή υπηρεσιών υγείας των κρατικών ασφαλιστικών ταμείων, είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. Αποτελεί συνέπεια ενός άλλου μεγαλύτερου λάθους. Του λανθασμένου στρατηγικού σχεδιασμού του ΕΟΠΥΥ. 

Η υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης και η απεμπόληση της σημασίας της πρόληψης αποτελούν καθημερινές πληγές του συστήματος υγείας, με θύματα τους ίδιους τους ασθενείς. Ξεχάσαμε ότι το σύστημα υγείας μιας χώρας κρίνεται στην πράξη όχι μόνο από τον βαθμό διείσδυσης σύγχρονων διαγνωστικών εξετάσεων και θεραπευτικών στρατηγικών, χειρουργικών και φαρμακευτικών, τομείς στους οποίους η Ελλάδα έχει αξιοζήλευτες επιδόσεις συγκριτικά με τις δυτικές χώρες. Το σημείο κλειδί για την επιτυχία ενός συστήματος υγείας σε μακροπρόθεσμη κλίμακα βρίσκεται εκεί που, δυστυχώς, υστερούμε σημαντικά: στην αποτελεσματικότητα των πολιτικών πρόληψης νοσημάτων και στην ποιότητα των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας.

Κραυγαλέο παράδειγμα αποτυχίας στην Ελλάδα αποτελεί η πολιτική απέναντι στο κάπνισμα. Ενώ η κατανάλωση καπνού στην χώρα μας είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαικής Ένωσης, έχουμε αποτύχει να εφαρμόσουμε ένα αποτελεσματικό νομικό πλαίσιο στα πλαίσια μιας σωστά σχεδιασμένης αντικαπνιστικής εκστρατείας.

Το παράδοξο είναι ότι στοχευμένες πρωτοβουλίες για την πρωτοβάθμια περίθαλψη και την πρόληψη απαιτούν σχετικά χαμηλούς οικονομικούς πόρους ! Επιπλέον, είναι πολιτικές cost effective, δηλαδή είναι ευεργετικές όχι μόνο για τους ίδιους ασθενείς μεμονωμένα, αλλά αποδίδουν οικονομικά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, μέσω της εξοικονόμησης από μελλοντική χρήση πόρων υγείας (μειωμένη νοσηρότητα, έγκαιρη διάγνωση, λιγότερες νοσηλείες, λιγότερες θεραπευτικές παρεμβάσεις) ! Και το κυριότερο: υπάρχει διαθέσιμο ένα ανθρώπινο δυναμικό κλινικών ιατρών για τις εφαρμόσει ! Δυναμικό το οποίο διαθέτει από καλό ως άριστο επίπεδο εκπαίδευσης, κάτι που αποδεικνύεται από το κύμα μετανάστευσης νέων Ελλήνων ιατρών προς χώρες της δύσης που φημίζονται για τα υψηλού επιπέδου συστήματα υγείας τους...

Ας σταματήσουμε λοιπόν να εστιάζουμε στην οικονομική βιωσιμότητα του ΕΟΠΥΥ (σαν ντίλερ εξετάσεων και φαρμάκων) και ας επικεντρώθουμε στον στρατηγικό ανασχεδιασμό του ως δομή υγείας.

Η παλιά προσωπική πρόταση για τον ΕΟΠΥΥ στηριζόταν σε δύο άξονες :

Ίσα δικαιώματα στην υγεία για τους ασφαλισμένους όλων των ταμείων.
Ελεύθερη επιλογή ιατρού από τους ασφαλισμένους όλων των ταμείων.
Ο πρώτος άξονας εφαρμόστηκε, αλλά με μια ισοπεδωτική προς τα κάτω λογική ως προς τα δικαιώματα των ασφαλισμένων. Αντίθετα, ο δεύτερος άξονας καταστρατηγήθηκε, μέσα από ένα γραφειοκρατικό παραλήρημα περί των όρων σύμβασης των κλινικών ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ, κάτι που οδήγησε στην πράξη στον ουσιαστικό αποκλεισμό των ασφαλισμένων από την ελεύθερη πρόσβαση σε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας! Το εγκληματικό αυτό σφάλμα συνιστά παγκόσμια θλιβερή πρωτοτυπία...

Για να αναστραφεί θα πρέπει στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού του ΕΟΠΥΥ (ή της όποιας μετεξέλιξής του) να τεθεί επειγόντως το τρίπτυχο προληπτικής ιατρικής, πρωτοβάθμιας περίθαλψης και κλινικής ιατρικής.

Η πρόταση αυτή δεν είναι απλώς προσωπική άποψη ή προσωπική ερμηνεία της κοινής λογικής. Είναι καθημερινήανάγκη, όχι απλώς για την οικονομική βιωσιμότητα του ενιαίου φορέα υγείας, αλλά κυρίως για τους πολίτες αυτής της χώρας. Αυτούς τους οποίους θα έπρεπε να υπηρετεί ο ΕΟΠΥΥ... http://dlatsios.blogspot.gr/

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Υγεία, η επόμενη «βόμβα»

Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης. Λόγω μνημονίου, οι δημόσιες δαπάνες υγείας κατά την επόμενη τριετία θα πρέπει να μειωθούν πέρα των €100 εκ…

Με δεδομένο ότι ζούμε στην εποχή της απεριόριστης πληροφόρησης, είναι άξιον απορίας πώς τελικά αποτυγχάνουμε την πρόβλεψη σημαντικών γεγονότων, των οποίων η πορεία, μέσω μιας απλής ανάλυσης, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως προδιαγεγραμμένη. Μήπως, άραγε, ήταν τόσο δύσκολο να προβλεφθεί ότι οι επί δεκαετίες ελλειμματικοί κρατικοί προϋπολογισμοί θα οδηγούσαν το κράτος σε πτώχευση ή ότι η συνεχής στήριξη από τον ΕLA (χωρίς τη λήψη άλλων μέτρων) θα επιδείνωνε αντί να έλυε το πρόβλημα της προ πολλού χρεοκοπημένης Λαϊκής Τράπεζας; Και, όμως, τα συγκεκριμένα γεγονότα, καθώς και πολλά άλλα, παρά την επαρκή διαθέσιμη πληροφόρηση, δεν έχουν προβλεφθεί.

Αν και η κάθε επιστήμη θα μπορούσε να δώσει τη δική της εξήγηση, από καθαρά ψυχολογικής άποψης, το εν λόγω φαινόμενο εστιάζεται και εξηγείται από την εγκεφαλική διεργασία του μυαλού να αρνείται την αποδοχή πολύ αρνητικών σεναρίων, είτε διότι διακατέχεται από ευσεβοποθισμό είτε διότι τα σενάρια αυτά είναι αρκετά σπάνια και εμπίπτουν περισσότερο στη σφαίρα της φαντασίας παρά της καθημερινότητας. Έτσι το άτομο καταλήγει σε συμπεράσματα όπως «είναι αδύνατο να χρεοκοπήσει το κράτος» και άλλα όμοια, που βασίζονται περισσότερο στην επιθυμία παρά στην ανάλυση.

Ακόμη όμως και όταν το απευκταίο σενάριο τελικά πραγματοποιηθεί, η διεργασία πάθησης-μάθησης δεν διαρκεί για πολύ. Στο μυαλό επενεργεί μια φυγοκεντρική δύναμη, που επαναφέρει το μυαλό στην προηγούμενη «νιρβανίστικη» κατάσταση: «Τώρα που συνέβη το κακό, αδύνατο να ξανασυμβεί». Οπόταν το άτομο παραμένει σε αδράνεια και δεν λαμβάνει προληπτικά μέτρα, με αποτέλεσμα η ιστορία να επαναλαμβάνεται με διαφορετικό μεν σκηνικό, αλλά πολύ όμοια αποτελέσματα. Ποια είναι άραγε σήμερα η επόμενη «ωρολογιακή βόμβα», η οποία αναλύοντας τα διαθέσιμα στοιχεία θα μπορούσε εύκολα να προβλεφθεί;

Μέσω μιας απλής, αλλά αντικειμενικής ανάλυσης, δεν είναι δύσκολο να καταλήξει κανείς ότι ο τομέας της υγείας ικανοποιεί με το παραπάνω όλες τις προϋποθέσεις. Οι περισσότεροι πολίτες παραμένουν ανασφάλιστοι. Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας βρίσκονται στα πρόθυρα κατάρρευσης. Λόγω μνημονίου, οι δημόσιες δαπάνες υγείας κατά την επόμενη τριετία θα πρέπει να μειωθούν πέρα των €100 εκ. Η οικονομική ύφεση προβλέπεται να επιδεινωθεί. Συνυπολογίζοντας τα πιο πάνω είναι ηλίου φαεινότερον πού οδεύει ο τομέας της υγείας.

Δυστυχώς, όμως, όπως και στις άλλες περιπτώσεις, κράτος και Πολιτεία διακατέχονται από τη νιρβανιστική κατάσταση τού «…θα δυσκολευτούμε αλλά θα κουτσοπεράσουμε». Αυτό δεν επιτρέπει να αναγνωριστεί η αδήριτη ανάγκη έγκαιρης και ουσιαστικής μεταρρύθμισης του τομέα μέσω της εφαρμογής εθνικού συστήματος υγείας (ΓεΣΥ). Ίσως αυτή η ανάγκη αναγνωριστεί όταν βρεθούμε στο άμεσο μέλλον κατάφατσα με τις δραματικές συνέπειες αυτής της αδράνειας.

ΑΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Ψυχολόγος

Ο ΕΟΠΥΥ βουλιάζει - Ζητείται Plan B

28/06/2013 

Τα έσοδα από εισφορές μειώνονται λόγω κρίσης, ενώ η γραφειοκρατία δεν επιτρέπει την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων χρεών από τα έτη 2010 και 2011. Τα... κουκιά δεν βγαίνουν και η τρόικα απαιτεί από την κυβέρνηση «σχέδιο Β». 

Τι σημαίνει αυτό;

Μειώσεις στις δαπάνες και «ψαλίδι» στις παροχές προς τους ασφαλισμένους, σε βαθμό που να καλύπτονται πλήρως οι δαπάνες από τα (πενιχρά) έσοδα. Εξετάζονται μέτρα, όπως «πλαφόν» σε εξετάσεις και νοσήλια, τα οποία θα μετακυλήσουν το βάρος στους ασφαλισμένους.

Η τρόικα θέτει «βέτο» σε ενδεχόμενο επιπρόσθετης χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό, βάζοντας έτσι πολύ δύσκολα στη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Το σύνολο των παλαιών και νέων οφειλών του ΕΟΠΥΥ ξεπερνά σήμερα τα 2,5 δισ. ευρώ, από τα οποία πάνω από 600 εκατομμύρια αφορούν την τρέχουσα χρήση.

Πιο ευχαριστημένοι πάροχοι είναι οι φαρμακοποιοί, καθώς ο Οργανισμός είναι συνεπής στις πληρωμές του. Το... σερί, ωστόσο, έσπασε και τους οφείλει 200 εκατομμύρια ευρώ για συνταγές του περασμένου Μαρτίου.

Κάθε μήνα που καθυστερεί να πληρώσει, προστίθενται στο χρέος 200 εκατομμύρια προς τους φαρμακοποιούς, 40 εκατομμύρια προς τις ιδιωτικές κλινικές και 50 εκατομμύρια προς γιατρούς - διαγνωστικά κέντρα και μικροβιολογικά εργαστήρια.

Αντιστρόφως ανάλογη είναι η πορεία των εσόδων: Με βάση το αρχικό πλάνο, ο ΕΟΠΥΥ έπρεπε να έχει έσοδα 4,3 δισ. ευρώ. Το ποσό αναθεωρήθηκε προς τα κάτω, φτάνοντας στα 4 δισ. Εάν η κατάσταση στην οικονομία συνεχίσει να εξελίσσεται δυσμενώς, δεν αποκλείεται νέα αναθεώρηση στα 3,6 δισ. ευρώ. Το έλλειμμα του Οργανισμού για φέτος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 1,2 δισ. ευρώ.

Οι φαρμακοποιοί απειλούν με κινητοποιήσεις και οι ιδιωτικές κλινικές με επίσχεση παροχής υπηρεσιών. Η Ενωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ - ΕΟΠΥΥ) πραγματοποιεί δημοσκόπηση μεταξύ των μελών της, προκειμένου να διερευνήσει το ενδεχόμενο αναστολής παροχής υπηρεσιών προς τον Οργανισμό.

Δεν έχουν νόημα οι κινητοποιήσεις στην παρούσα φάση, ανέφερε χθες ο υπουργός Υγείας, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στα γραφεία του Ιατρικού Συλλόγου Αθήνας (ΙΣΑ). Ο κ. Αδωνις Γεωργιάδης ζήτησε τη βοήθεια των γιατρών, εν όψει της επίσκεψης και της τρόικας την ερχόμενη εβδομάδα: «Είναι ώρα να συνεργαστούμε όλοι για το καλό του τόπου και των πολιτών, κυρίως των πιο αδύναμων από εμάς», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο ερώτημα για το τι θα γίνει με τις οφειλές του ΕΟΠΥΥ, ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε ότι θα γίνει το καλύτερο δυνατό.                                                                        PELOP.GR

Δελτίο Τύπου ΠΑΣΙΔΙΚ 28 06 2013

Αθήνα, 28/06/2013

Δελτίο Τύπου

Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν διάφορα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο περί υπέρβασης των δαπανών στοχοποιώντας μεταξύ άλλων τα διαγνωστικά κέντρα. Για τον λόγο αυτό είχαμε ζητήσει επανειλημμένως από την προηγούμενη διοίκηση του οργανισμού αναλυτικά στοιχεία για όλες τις κατηγορίες των παρόχων , ανά κατηγορία παροχής, ανά μήνα, ανά τομέα εξετάσεων, ώστε να αποτυπωθεί η πραγματική κατάσταση της τρέχουσας περιόδου και να διατυπώσουμε ρεαλιστικές προτάσεις και δίκαιες λύσεις.

Γνωρίζουμε στην νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ότι ο Σύνδεσμός μας από την πρώτη μέρα δημιουργίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δήλωσε ξεκάθαρα ότι θα είναι αρωγός στη προσπάθεια της διοίκησης για την επίτευξη του σκοπού της και την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού του. 

Έστω και τώρα, την τελευταία στιγμή, με την ευκαιρία της αλλαγής στην Διοίκηση του Οργανισμού, ο Σύνδεσμος μας είναι στην διάθεση όλων (Προέδρου Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και Υπουργού Υγείας) να καταθέσει προτάσεις για την συγκράτηση των δαπανών του Οργανισμού, με βασική όμως προϋπόθεση ότι όπως, αναφέραμε παραπάνω, θα έχουμε αναλυτικά στοιχεία για όλους τους κωδικούς των παρεχομένων υπηρεσιών, στοιχεία που αρκετά εύκολα και γρήγορα μπορεί να δώσει το τμήμα μηχανογράφησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., έτσι ώστε αφού αποτυπώσουμε το πραγματικό επίπεδο εκτροπής και του εντοπισμού των αιτιών που το προκαλούν, να καταθέσουμε άμεσα δίκαιες, αντικειμενικές και εφαρμόσιμες προτάσεις, που θα στοχεύουν στον έλεγχο των δαπανών, στην αποφυγή τυχόν στρεβλώσεων και στην περιστολή της δαπάνης, χωρίς να διακυβεύεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών στους ασφαλισμένους και η ελεύθερη επιλογή ιατρού και διαγνωστικού κέντρου/ εργαστηρίου.

Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας

Γιώργος Βουγιούκας Ιωάννης Καραμηνάς

Ιατρός Ακτινολόγος Βιοχημικός