Σελίδες

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Υπουργείο Υγείας: Πώς θα βαθμολογούνται οι επικουρικοί γιατροί στην αξιολόγησή τους

Αναλυτικά όλη η διαδικασία αξιολόγησης που προβλέπει απόφαση από το Υπουργείο Υγείας 

Το υπουργείο Υγείας ξεκινά για πρώτη φορά την αξιολόγηση των επικουρικών γιατρών και του οδοντιατρικού προσωπικού νοσοκομείων αλλά και δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Όπως προβλέπει απόφαση του υφυπουργού Υγείας Μάριου Θεμιστοκλέους που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως οι εν λόγω κατηγορίες προσωπικού κάθε χρόνο θα αξιολογούνται για το κλινικό τους και εν γένει για το συνολικό ιατρικό τους έργο.

Ευθύνη για τη εκκίνηση της διαδικασίας έχει η αρμόδια για θέματα προσωπικού υπηρεσία. Ειδικότερα, για το προσωπικό των νοσοκομείων υπεύθυνος είναι ο προϊστάμενος ή προσωρινός προϊστάμενος του τμήματος ή της μονάδας ως πρώτο αξιολογητή και τον Διευθυντή του αντίστοιχου τομέα ως δεύτερος αξιολογητής.

Για το προσωπικό των εποπτευομένων φορέων του Υπουργείου Υγείας ως πρώτος αξιολογητής λογίζεται ο αρμόδιος προϊστάμενος ως πρώτος αξιολογητής και ο Διοικητής ή Πρόεδρος ως δεύτερος αξιολογητής.

Για το προσωπικό της Π.Φ.Υ., οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τον υπεύθυνο της επιστημονικής λειτουργίας της δομής της Π.Φ.Υ ως πρώτο αξιολογητή και τον αρχαιότερο ιατρό κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. του οικείου Επιστημονικού Συμβουλίου Π.Φ.Υ. ως δεύτερο αξιολογητή.

Υπουργείο Υγείας: Τα κριτήρια αξιολόγησης

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, η αξιολόγηση του επικουρικού ιατρικού ή οδοντιατρικού προσωπικού γίνεται με κριτήρια το κλινικό και εν γένει ιατρικό έργο, το επιστημονικό έργο, την ανταπόκριση στις επιταγές του λειτουργήματος τους, την τήρηση των υποχρεώσεων τους τους και την εν γένει υπηρεσιακή επίδοση και απόδοσή τους.

Ειδικότερα, «οι αξιολογητές αξιολογούν και βαθμολογούν ως εξής:

Α. Συνολικό έργο-πεπραγμένα αξιολογούμενου, κατά το αξιολογούμενο χρονικό διάστημα.

Β. Εύρος, βαρύτητα και είδος των δεξιοτήτων/πράξεων στο πλαίσιο της ειδικότητας σε σχέση με τα κλινικά και εργαστηριακά περιστατικά που αντιμετωπίστηκαν από τον αξιολογούμενο και από το τμήμα, στο οποίο υπηρετεί.

Γ. Ανταπόκριση στις επιταγές του ιατρικού και οδοντιατρικού λειτουργήματος και ήθος εν ώρα υπηρεσίας, με έμφαση στη συνεργασία με συναδέλφους και στη συμπεριφορά προς ασθενείς: λαμβάνονται υπόψη ιδίως η ύπαρξη οριστικών πειθαρχικών ή ποινικών αποφάσεων, η εν γένει συμπεριφορά του αξιολογούμενου προς τη διοίκηση, τους συναδέλφους, το προσωπικό του νοσοκομείου εν γένει και τους ασθενείς.

Δ. Συμμετοχή στις δραστηριότητες του τμήματος (εφημερίες, εξωτερικά ιατρεία, ολοήμερη λειτουργία).

Ε. Συνολικό ιατρικό έργο και απόδοση κατά το χρονικό διάστημα της αξιολόγησης.
Η βαθμολογία

Για κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες ο αξιολογούμενος βαθμολογείται με έναν βαθμό από την κλίμακα 0-10.

Η τελική βαθμολογία προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών ως εξής:

0 – 4,9 Μη επαρκής (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)
5,0- 7,5 Καλός
7,6- 8,9 Πολύ καλός
9,0- 10 Άριστος (απαιτείται ειδική αιτιολόγηση)

Συνέπειες αρνητικής αξιολόγησης

Όπως αναφέρει, η τελική βαθμολογία από 0-4 που αντιστοιχεί στην αξιολόγηση «Μη επαρκής» θεωρείται στο πλαίσιο του παρόντος ως αρνητική αξιολόγηση και πρέπει να αιτιολογείται ειδικά.

Σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης, η σύμβαση των ιατρών και οδοντιάτρων που υπηρετούν ως επικουρικό προσωπικό δεν ανανεώνεται ούτε παρατείνεται, ακόμη και αν σε αυτήν περιέχεται σχετικός όρος.

Αν η διάρκεια της σύμβασης είναι μεγαλύτερη των 2 ετών, για τη μη ανανέωση ή παράταση αυτής απαιτούνται τουλάχιστον 2 αρνητικές αξιολογήσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή του τελευταίου συμβατικού έτους.

Οι ιατροί και οι οδοντίατροι που λαμβάνουν δύο αρνητικές αξιολογήσεις εντός χρονικού διαστήματος πέντε ετών, δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης εγγραφής στους καταλόγους ιατρικού και οδοντιατρικού επικουρικού προσωπικού που τηρούνται στις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας πριν από την πάροδο διετίας από την τελευταία αρνητική αξιολόγηση.

Δείτε ΕΔΩ την απόφαση

2 σχόλια:

  1. Καλό θα είναι να γίνεται επίσης και το αντίθετο, δηλ. ο επικουρικός γιατρός να έχει την ευκαιρία να αξιολογήσει/εκφράσει τη γνώμη του για τη δομή που εργάζεται, τον διευθυντή του κλπ, όπως γίνεται στο εξωτερικό. Για να λέμε τα πράγματα όπως είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μετα απορουν που τα νοσοκομεια δεν εχουν γιατρους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή