Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021

Κ. Πιερρακάκης: Προληπτική ιατρική και συμβουλευτική για Covid στο άμεσο χρονικό διάστημα

Healthmag.gr

Στην προληπτική ιατρική, την αξιοποίηση τεχνολογιών προληπτικής ιατρικής με έμφαση σε πολύ συγκεκριμένες ασθένειες που αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο, αλλά και στην συμβουλευτική για covid που σε διάστημα λίγων εβδομάδων θα πραγματοποιηθεί, ενώ και στην τηλεσυμβουλευτική αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο διαδικτυακής ημερίδας για την μετά Covid εποχή στα συστήματα υγείας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της έρευνας και της παροχής υπηρεσιών υγείας αλλά και τις ανάλογες προσαρμογές στο ελληνικό σύστημα υγείας που διοργάνωσε το Ίδρυμα Ωνάση, ο σύνδεσμος υποτρόφων του και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο. Επανέλαβε ότι η πανδημία ήταν επιταχυντής κι υπογράμμισε ότι «υγεία και τεχνολογία πάνε μαζί.

Η τεχνολογία μπορεί να δρα ως καταλύτης για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε καλύτερα ανθρώπινες ανάγκες» και τόνισε ότι «κληθήκαμε μέσα σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο να σχεδιάσουμε νέες υπηρεσίες χρησιμοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε το σύνολο του πληθυσμού». Μιλώντας για το σύστημα εμβολιασμού είπε ότι είναι μια υπηρεσία που σχεδιάστηκε ψηφιακά, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόταση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για το πιστοποιητικό covid «μια πρόταση η οποία υιοθετήθηκε. Και πολλές άλλες εφαρμογές που είδαμε τους τελευταίους μήνες, όπως η άυλη συνταγογράφηση αλλά και τα πολλαπλά μητρώα της ΗΔΙΚΑ».

Ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε ότι «έχουμε ένα πολύ δυνατό σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης το οποίο είναι το πρώτο βασικό βήμα που μας επιτρέπει να κοιτάζουμε το μεγάλο έργο του χώρου της υγείας που είναι ο ψηφιακός φάκελος του ασθενή. Εδώ και κάποια χρόνια ξεκινήσαμε με την καταγραφή του τι συνταγογραφείται στην χώρα μας, στην πορεία το επεκτείναμε προσθέτοντας την άυλη συνταγογράφηση, τα παραπεμπτικά των εξετάσεων, τις ιατρικές γνωματεύσεις. Έχοντας αυτήν την τεχνογνωσία σήμερα έχουμε συγκεντρώσει 2,6 εκατ. κινητά τηλέφωνα πολιτών που έχουν δώσει τα στοιχεία τους στην αύλη συνταγογράφηση. Αυτό μας δίνει μια ευκαιρία να μπορέσουμε για συγκεκριμένες ασθένειες να επικοινωνήσουμε με τους πολίτες στο πλαίσιο της προληπτικής ιατρικής και του ευρύτερου σχεδιασμού της κυβέρνησης στον χώρο της υγείας έτσι ώστε να έχουμε την πρωτοβουλία να προτείνουμε δωρεάν εξετάσεις».

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε και για την εφαρμογή My Health App λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δίνει πρόσβαση στα συστήματα της συνταγογράφησης στους πολίτες πέρα από τους ιατρούς. Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να οικοδομήσουμε αυτόν τον φάκελο. Χρειαζόμαστε καλά συστήματα στα νοσοκομεία, τα οποία θα πρέπει να διαλειτουργούν μεταξύ τους και ταυτόχρονα θα δώσουμε χρηματοδότηση, ώστε τα νοσοκομεία να μπορέσουν να κάνουν αυτές τις αναβαθμίσεις». Πρόσθεσε μάλιστα ότι θα πρέπει κι οι εξετάσεις που γίνονται στα διαγνωστικά κέντρα να μπορούν να μπούνε στον ιατρικό φάκελο του ασθενούς. «Έχουμε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, δημιουργήσαμε το μητρώο covid με όλα τα διαγνωστικά κέντρα της χώρας, το οποίο βρίσκεται στην ΗΔΙΚΑ και το οποίο ενημερώνεται διαρκώς. ‘Αρα έχουν ήδη μπει στην κουλτούρα να δίνουν κάποια ιατρικά δεδομένα σχετικά με τις εξετάσεις που γίνονται, προφανώς αυτή η διαδικασία θα πρέπει να αυτοματοποιηθεί για τα δεδομένα μας ώστε να έρθει ο φάκελος και να διαλειτουργήσει και με αυτά». Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι χρειάζεται ένα κέντρο διαλειτουργικότητας που θα επιτρέπει στον κάθε πολίτη όποτε το επιθυμεί να αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα του, να διαλειτουργεί με όλα τα υπόλοιπα συστήματα, «ώστε να μπορούμε να τα αντλούμε εμείς κεντρικά και βέβαια με κάποια κριτήρια που θα ορίσουν οι ειδικοί της υγείας και οι ειδικοί της προστασίας δεδομένων να αποκτά ο γιατρός πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα όταν χρειάζεται με βάση κάποια συγκεκριμένα πρωτόκολλα. Αυτό είναι πολύ κοντά, καθώς έχουμε τα διαθέσιμα κονδύλια, έχουμε την στρατηγική, ενώ δημιουργούμε νέα έργα». Μάλιστα, τόνισε ότι με το σύστημα εμβολιασμού και συγκεκριμένα το κλείσιμο των ραντεβού μπορεί να αποτελέσει πρότυπο και να αξιοποιηθεί ώστε να υπάρξει σχεδιασμός «κι από ένα αντίστοιχο σύστημα να μπορεί ο πολίτης να κλείνει τα ραντεβού του για τον χώρο της υγείας».

Πηγή: ΑΠΕΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου