Τρίτη 12 Απριλίου 2022

Ιδιώτες ακτινολόγοι για το νομοσχέδιο ΠΦΥ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Στο νομοσχέδιο υγεία που κατατέθηκε προς διαβούλευση δεν υπάρχει τεχνικοοικονομική μελέτη και μελέτη βιωσιμότητάς των παρόχων όπως έπρεπε

Άλλως θα διαπίστωνε ότι τα εργαστήρια μετά την μνημόνια το rebate και claw back, και την τρέχουσα και μεγάλη οικονομική κρίση είναι οικονομικά εξουθενωμένα.

Και ενώ όλες οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προσπαθούν να βοηθήσουν τους πολίτες και τις επαγγελματικές τάξεις έρχεται το παρόν νομοσχέδιο υγείας και προβλέπει τα εξής:

Ποιοτικά κριτήρια που στην ουσία είναι οικονομικά κριτήρια

Ο συντάκτης αυτού του νομοσχεδίου ξέρει πολύ καλά ότι η ηλικία ενός συγχρόνου βαρέως μηχανήματος (MRI και CT) δεν αποτελεί ποιοτικό κριτήριο. Ότι τα refurbished ανακατασκευασμένα μηχανήματα λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη και τέτοιο κριτήριο δεν υπάρχει σε άλλο Ευρωπαϊκό κράτος. Όμως επιμένει στην ηλικία γιατί ξέρει ότι αυτή τη στιγμή τα ελληνικά εργαστήρια δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υψηλές οικονομικές απαιτήσεις του Νομοσχεδίου για μηχανήματα «τελευταίας τεχνολογίας»

Αυτοί που μπορούν να ανταποκριθούν είναι οι πολυεθνικοί όμιλοι που πληρώνουν με λογαριασμούς από Σιγκαπούρη και άλλες εξωχώριες τράπεζες. Οι πολυεθνικοί όμιλοι που τους επετράπη να εισβάλουν στον Υγειονομικό χώρο της Ελλάδας χωρίς κανένα περιορισμό ή κόκκινη γραμμή και όπου υπάρχουν περιοριστικά πληθυσμιακά κριτήρια φρόντισαν να εκδώσουν νόμους κομμένους και ραμμένους στις απαιτήσεις τους (όπως Μαγνήτης 3tesla με διάμετρο 70cm κ.λ.π)

Το δεύτερο σήμα είναι το αρνητικό rebate

Αφού λοιπόν τα ελληνικά εργαστήρια δεν θα μπορέσουν να πάρουν μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και θα μείνουν με τα υπάρχοντα θα υποστούν το αρνητικό ποιοτικό rebate που θα κυμαίνεται από -5 έως -40%

Αποτέλεσμα αυτού του αρνητικού rebate θα είναι και όσοι άντεξαν από το πρώτο μέτρο να βγουν knock-out από το Δεύτερο. Ρωτήσαμε το υπουργείο και βεβαίως δεν λάβαμε απάντηση

Έχουν υπολογίσει μετά τα γνωστά Rebate- claw back την προείσπραξη claw back του 23 και το νέο αρνητικό rebate, πόση θα είναι η ασφαλιστική τιμή μιας μαγνητικής και αξονικής τομογραφίας δοθέντος ότι τώρα με τις συνεχείς υποτιμολογήσεις έχει φτάσει στο 50% της τιμής του 91;

Υπό τις έκτακτες και δυσμενείς λοιπόν οικονομικές αυτές συνθήκες, το να καλούμαστε σήμερα με βάση το παραπάνω Νομοσχέδιο, να … ανανεώσουμε τον εξοπλισμό των Εργαστηρίων μας, με ιατρικά μηχανήματα «τελευταίας τεχνολογίας», υπό την απειλή μάλιστα ότι αλλιώς δεν θα πληρωνόμαστε κανονικά από τον ΕΟΠΥΥ, είναι βέβαιο (και προφανές) ότι θα οδηγήσει το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών Διαγνωστικών Εργαστηρίων σε βίαιη έξοδο από την αγορά ή στην καλύτερη περίπτωση, στην απορρόφηση τους από τις γνωστές, μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες.

Η προωθούμενη προς ψήφιση στη Βουλή ρύθμιση η οποία είναι απολύτως καταστροφική για τα ελληνικά Διαγνωστικά Εργαστήρια, ενώ ταυτόχρονα, πριμοδοτεί αθέμιτα τους πολυεθνικούς κολοσσούς που θα επικρατήσουν στην ελληνική αγορά και εν συνεχεία θα επιβάλλουν τις τιμές τους στον ΕΟΠΥΥ και λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι το Σύνταγμα, όπως δέχεται η νομολογία της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικράτειας (ΣτΕ 44/2021 Ολομ., 2153/2015 Ολομ., 376/2014 Ολομ., 3059/2009 Ολομ., 1847/2008 Ολομ.), προστατεύει το δικαίωμα συμμετοχής στην οικονομική ζωή της Χώρας στο πλαίσιο της ανταγωνιστικής αγοράς, απαγορεύοντας την εύνοια υπέρ κατηγοριών προσώπων ή τον περιορισμό του υγιούς ανταγωνισμού.

Καλούμε το Υπουργείο να συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος που πρόκειται να δημιουργηθεί να νομοθετήσει με πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας και όπως επιβάλλει το πατριωτικό σας καθήκον απέναντι στα χιλιάδες ελληνικά Διαγνωστικά Εργαστήρια που λειτουργούν ακόμη στην Χώρα και να απαλείψετε την επίμαχη διάταξη από το προς ψήφιση Νομοσχέδιο για την Υγεία.

Εν αναμονή,

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου