Τετάρτη, 2 Ιανουαρίου 2019

Τα 10 ιατρικά «απίστευτα κι όμως αληθινά» της χρονιάς που πέρασε



Τα δέκα πιο παράξενα ιατρικά περιστατικά ξεχώρισε το Live Science για το 2018.

1. Ένας 36χρονος στην Καλιφόρνια σόκαρε τους γιατρούς του όταν έβηξε και έφτυσε ένα γιγάντιο πήγμα αίματος στο σχήμα του πνεύμονα του!

Ο άνδρας έπαιρνε αντιπηκτικό φάρμακο λόγω καρδιοπάθειας, το οποίο του προκάλεσε αιμορραγία και στη συνέχεια το πηγμένο αίμα πήρε το σχήμα του δεξιού βρογχικού δέντρου του ασθενή. Οι γιατροί δημοσίευσαν την περίπτωσή του στο περιοδικό «The England Journal of Medicine». Ο άνδρας πέθανε μια εβδομάδα μετά το περιστατικό λόγω επιπλοκών.

2. Μια 69χρονη γυναίκα στο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτείων πέθανε από μια σπάνια λοίμωξη του εγκεφάλου από αμοιβάδες που «τρώνε» τον εγκεφαλικό ιστό. Η αιτία ήταν μάλλον οι ρινοπλύσεις που έκανε με νερό βρύσης και όχι αποστειρωμένο. Οι γιατροί που δημοσίευσαν το περιστατικό στο περιοδικό «International Journal of Infectious Diseases», νόμιζαν αρχικά ότι είχε εγκεφαλικό όγκο. 

3. Ένας άνδρας στην Κίνα είχε κολλημένο στον οισοφάγο του ένα κουταλάκι του γλυκού για ένα ολόκληρο χρόνο! Το παράξενο είναι ότι δεν τον ενοχλούσε ιδιαίτερα και μόνο αφότου είχε περάσει όλο αυτό το διάστημ άρχισε να έχει πόνους στο στήθος και απευθύνθηκε στους γιατρούς, οι οποίοι αφαίρεσαν το κουταλάκι μετά από δίωρη επέμβαση.

4. Ένας 61χρονος άνδρας στη Νέα Υόρκη, φανατικός κυνηγός, εμφάνισε μια τρομερά σπάνια και τελικά θανατηφόρα λοίμωξη του εγκεφάλου (παρόμοια με τη «νόσο των τρελών αγελάδων») μετά την κατανάλωση εγκεφάλου σκίουρου! 

5. Μια 42χρονη γυναίκα στη Βρετανία είχε χάσει τους φακούς επαφής της σε ηλικία 14 ετών, όταν έπαιζε μπάντμιντον και είχε τραυματιστεί στα μάτια, και τους βρήκε τελικά το 2018. Οι γιατροί, που έκαναν σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «BMJ Case Reports», ανακάλυψαν τους φακούς κολλημένους στα βλέφαρά της! Η γυναίκα πήγε σε οφθαλμίατρο, όταν το αριστερό βλέφαρο της πρήστηκε και οι εξετάσεις έδειξαν ότι η αιτία ήταν μια κύστη, την οποία οι γιατροί αφαίρεσαν χειρουργικά. Όμως μέσα στη κύστη βρέθηκαν οι προ 30ετίας χαμένοι φακοί επαφής...

6. Μια γυναίκα επίσης στη Βρετανία υπέστη σοβαρά δερματικά εγκαύματα, όταν δοκίμασε να θεραπεύσει με σκόρδο μια μυκητίαση που είχε πάθει στο μεγάλο δάχτυλο και νύχι του ποδιού της. Έβαζε φέτες σκόρδου πάνω στο δάχτυλό της για τέσσερις ώρες καθημερινά επί ένα μήνα, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μη θεραπεύσει τη μυκητίαση, αλλά και να κάψει το δέρμα της, όπως ανέφεραν οι γιατροί επίσης στο «BMJ Case Reports». 

7. Μια γυναίκα στη Γαλλία, υπέφερε από παράξενα συμπτώματα, που περιέγραφε ως ηλεκτρικά σοκ να διατρέχουν τα πόδια της. Όπως αποδείχθηκε, αιτία ήταν μια σπάνια λοίμωξη από το παράσιτο, Echinococcus granulosous, ένα μικρό σκουλήκι τύπου «ταινίας» που είχε τρυπώσει στη σπονδυλική στήλη της. Μετά την κατάλληλη θεραπεία, απαλλάχθηκε από τα παράσιτα και τα συμπτώματα, όπως αναφέρεται στη σχετική ιατρική δημοσίευση στο περιοδικό «The England Journal of Medicine».

8. Ένα εξόγκωμα που μυστηριωδώς μετακινιόταν στο πρόσωπο μιας γυναίκας στη Ρωσία, αποδείχθηκε ότι ήταν ένα παρασιτικό σκουλήκι (Dirofilaria repens) που έκανε... βόλτες κάτω από το δέρμα της! Η γυναίκα έπεισε τους γιατρούς ότι το εξόγκωμα ήταν κινούμενο δειχνοντάς τους τις «σέλφι» που είχε τραβήξει. Μετά τη χειρουργική αφαίρεση του σκουληκιού, η ασθενής ανάρρωσε πλήρως. 

9. Ένα δεκάχρονο αγόρι στις ΗΠΑ τραυματίστηκε όταν μια μεταλλική σούβλα κρέατος τρύπησε το πρόσωπο του και καρφώθηκε στο κεφάλι του, φθάνοντας έως το πίσω μέρος του λαιμού. Αλλά δεν έπαθε τίποτα! Η σούβλα δεν πείραξε καθόλου τον εγκέφαλο ούτε ωτικά νεύρα. Το μόνο που είχαν να κάνουν οι γιατροί ήταν να την αφαιρέσουν χειρουργικά.

10. Ένας 34χρονος στις Ηνωμένες Πολιτείες έφαγε - στο πλαίσιο διαγωνισμού - την πιο καυτή πιπεριά στον κόσμο (γνωστή με το χαρακτηριστικό όνομα «ο χάρος της Καρολίνα») και εμφάνισε τρομερούς πονοκεφάλους. Οι γιατροί, που έκαναν σχετική δημοσίευση στο «BMJ Case Reports», ανέφεραν ότι η πιπεριά προκάλεσε «σύνδρομο αναστρέψιμης εγκεφαλικής αγγειακής στένωσης», με άλλα λόγια οι αρτηρίες στο κεφάλι του άνδρα έπαθαν πρόσκαιρα ξαφνική συστολή. Τα συμπτώματα τελικά υποχώρησαν μόνα τους. Ήταν το πρώτο περιστατικό παγκοσμίως, όπου η κατανάλωση πιπεριάς συσχετίστηκε με το εν λόγω εγκεφαλικό σύνδρομο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου