Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Δεν συζητά κανείς με την Κυβέρνηση το Ασφαλιστικό;

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες του Capital.gr, η Κυβέρνηση διαρρέει σχέδιο πέντε σημείων για την διατήρηση μιας «μορφής αυτονομίας» του ασφαλιστικού ταμείου ETAA, εντός του νέου Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) προκειμένου να γίνει ελκυστικότερο το νέο ασφαλιστικό, και μάλιστα χωρίς να το ζητήσει κανείς από τους εκπροσώπους των επιστημονικών σωματείων. 
Το πιστεύει κανείς αυτό; 
Ή μήπως υπεχώρησε στο θέμα της εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ (διατηρείται η εγγυοδοσία) επειδή συνεχίζουν την απεργία οι ...Δικηγόροι; 
Τα μηνύματα «διαπραγμάτευσης» με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας είναι ευδιάκριτα, ενώ οι υγειονομικοί που χάνουν τα περισσότερα από την επερχόμενη ενοποίηση του ΤΣΑΥ στο νέο υπερΙΚΑ ...περιμένουν να δώσει το Υπουργείο αναλογιστική μελέτη (αλήθεια τίνος) για να ανταποκριθούν στο διάλογο! 
Ας μην θυμηθεί τον διάλογο με την Πολιτεία η ΕΟΟ, για να αλλάξει ο νόμος του ασφαλιστικού, μετά την ψήφισή του.

Ας αναλύσουμε παρακάτω τα προσφερθέντα εθελοντικώς 5 σημεία που δημοσιεύθηκαν:

1. Ορισμός "υποδιοίκησης" στο ΕΦΚΑ από το ΕΤΑΑ. Εφόσον ΔΕΝ θα υπάρχει «διοικητική αυτοτέλεια» (τα σημερινά Ταμεία Ασφάλισης αντικαθίστανται από "τμήματα" ασφάλισης στο ΕΦΚΑ) και απλά ένας εκ των 5 υποδιοικητών ή ένας 6ος υποδιοικητής ανίσχυρος και χωρίς συγκεκριμένες αρμοδιότητες (τα άρθρα 24 & 25 ορίζουν τις αρμοδιότητες Διοικητή και ΔΣ), θα είναι πχ διορισμένος από τον Υπουργό Εργασίας «μηχανικός» αντί πχ «οικονομολόγος». Άνθρακες ο θησαυρός.

2. "Διακριτική καταγραφή" των εσόδων του ΕΤΑΑ. Ερώτημα: δηλαδή θα καταγράφονται σε κάποιο «τεφτέρι»; Στο νομοσχέδιο όλες οι εισφορές ανά κλάδο των τέως Ταμείων ενοποιούνται στον αντίστοιχο λογαριασμό του ΕΦΚΑ με λογιστική παρακολούθηση, χωρίς διοικητική ή οικονομική αυτοτέλεια (άρθρο 21) που σημαίνει ότι ενοποιούνται και καταγράφονται ως έσοδα χωρίς να δεσμεύεται η χρήση τους από μερίδα ασφαλισμένων και ακόμη χειρότερα μπορούν τα έσοδα της σύνταξης να χρησιμοποιηθούν για εφάπαξ. Άρα ποιά η σημασία της διακριτικής καταγραφής(;) εκτός εάν ανακοινώνει ο ΕΦΚΑ, στους πρώην ασφαλισμένους του ΤΣΑΥ, ότι οι εισφορές τους θα δοθούν για περίθαλψη ανασφάλιστων προσφύγων. Άνθρακες ο θησαυρός.

3. «Διατήρηση του ελέγχου των ασφαλισμένων ΕΤΑΑ στην κινητή περιουσία τους».

Άλλη μια εξαγγελία σαπουνόφουσκα άνευ πρακτικής ή «επικοινωνιακής» αξίας διότι στο άρθρο 43 αναφέρεται ρητά για τα εισερχόμενα Ταμεία, άρα και το ΤΣΑΥ και χωρίς δυνατότητα οικονομικής «αυτοτέλειας» κατά το άρθρο 21 ότι:

«Άρθρο 43 Περιουσία, λογιστική και οικονομική λειτουργία

Το σύνολο του ενεργητικού και του παθητικού που προέρχεται από τους φορείς & τομείς Κύριας Ασφάλισης, .…καθώς και η κινητή & ακίνητη περιουσία τους, περιέρχονται αυτοδίκαια στον ΕΦΚΑ...ς».

4. Διασφάλιση της ύπαρξης "διεύθυνσης εγγυοδοσίας" για τους μηχανικούς στο ΕΦΚΑ.

Αυτό σημαίνει ιδιαίτερη Δ/ση του πρώην ΤΣΜΕΔΕ, στον ΕΦΚΑ σε άμεση συνεργασία με την Τράπεζα Αττικής όπου «διατηρείται» και θα εκδίδει στο μέλλον εγγυητικές επιστολές για τους μηχανικούς προκειμένου αυτοί να αναλαμβάνουν έργα. Είναι κεφαλαιώδους σημασίας αυτή η παραχώρηση, η οποία μόνον τυχαία δεν «δόθηκε» και σε συνάρτηση (α) με την χαμηλή αντίδραση του ΤΕΕ στον νέο νόμο και (β) την απόφαση σε σύνοδο των περιφερειακών ΤΕΕ το 2014 για αξιολόγηση δημιουργίας επαγγελματικού Ταμείου δημιουργούνται προοπτικές(;) για ανεξαρτησία τμήματος του ΤΣΜΕΔΕ, αντιστοίχου του προνοιακού τμήματος των ΟΓΑ & ΝΑΤ.

5. Εφαρμογή ελαφρύνσεων στην εισφορά 20% επί του εισοδήματος των επιστημόνων για την σύνταξη και των εισφορών κάτω της πενταετίας:

Εκπτώσεις έως 50% στην εισφορά 20% της σύνταξης για όσους δηλώνουν εισόδημα έως 55.000€

Μετά την πρώτη πενταετία, ο νέος ασφαλισμένος του ΤΣΑΥ καταβάλλει σήμερα 1.660€ για τον κλάδο σύνταξης ετησίως, ενώ η πρόταση αφορά εκπτώσεις 50% στις εισφορές έως 10.000€ εισόδημα και μειούμενες αντιστρόφως ανάλογα 1% ανά χίλια ευρώ εισοδήματος, που μηδενίζονται στις 55.000€. Εκτός, ότι το μέτρο αφορά μόνον τα 3 πρώτα χρόνια εφαρμογής του νόμου, επειδή για μέχρι 6.000€ εισόδημα καταβάλλεται το ελάχιστο ετήσιο ασφαλιστικό ποσό 1.407€, η διαφορά των 253€ που προκύπτει (1.660-1.407= 253) εξανεμίζεται από τις ποσοστιαίες εισφορές των κλάδων της Πρόνοιας και της Υγείας (4% +6,95% = 10,95%) επί του καθαρού εισοδήματος, που θα είναι μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες ορισμένου ποσού ισχύουσες εισφορές. Άνθρακες ο θησαυρός,

Ελάφρυνση την πρώτη 5ετία για τους νέους επιστήμονες (συντελεστής 14% για τα 2 πρώτα χρόνια άσκησης του επαγγέλματος & 17% για τα επόμενα 3 χρόνια. Ως βάση υπολογισμού ορίζεται το 80% του μισθού του ανειδίκευτου εργάτη ήτοι 586€.

Με το ισχύον σύστημα στην Α΄ ασφαλιστική κατηγορία, για τον κλάδο σύνταξης ο ασφαλισμένος στο ΤΣΑΥ καταβάλλει ετησίως 998€, ενώ η προτεινόμενη ελάφρυνση για τα 2 πρώτα χρόνια (14% Χ 469 (80% μισθού εργάτη)= ετήσια ασφάλιστρα νέου συστήματος 788€) είναι 210€. Για τα επόμενα 3 χρόνια ασφάλισης δηλαδή τον τρίτο, τέταρτο και πέμπτο χρόνο, η προτεινόμενη ελάφρυνση είναι (17% Χ 80% μισθού εργάτη = ασφάλιστρα 956€) είναι 32€ μόνον. Οι ελαφρύνσεις των 32€ & των 210€ στον κλάδο σύνταξης ετησίως, υπερκαλύπτονται ή εξανεμίζονται από τις αυξημένες εισφορές των κλάδων περίθαλψης και πρόνοιας, που καταβάλλονται επί ποσοστού 10,95% επί του φορολογητέου εισοδήματος σε αντιδιαστολή με τις ορισμένου ποσού σημερινές ασφαλιστικές εισφορές.

Άνθρακες ο θησαυρός, λοιπόν οι «ελαφρύνσεις» της «βελτιωτικής» πρότασης του υπουργείου εργασίας. Διότι αφορά είτε μηδενική ελάφρυνση, είτε επιπέδου μερικών ευρώ ετησίως για την περίπτωση εισοδημάτων από 6.000 έως 10.000€.

Συμπέρασμα: Η συνδικαλιστική ηγεσία του Κλάδου θα πρέπει να καθορίζει τις εξελίξεις μέσα από κατανόηση, ανάλυση και χάραξη της δικής της πρότασης και όχι να παρακολουθεί παθητικά τις εξελίξεις, μη κατανοώντας τη σημασία τους σε πολλές περιπτώσεις.

Πρωτοβουλία Επαγγελματιών Οδοντιάτρων Αττικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου