Αιμίλιος Νεγκής - Virus
Κάτι πολύ στραβό και ύποπτο συμβαίνει τελευταία στην ΥΠΕΔΥΦΚΑ. Όπως μαθαίνω, έχει επιδοθεί σε ένα πρωτοφανές κυνήγι μαγισσών, επιβάλλοντας στα τυφλά και επιλεκτικά τσουχτερά πρόστιμα σε μονάδες του ιδιωτικού τομέα. Προφανώς, με άνωθεν εντολές…
Βέβαια, θα μου πει κανείς: Καλά κάνει η ΥΠΕΔΥΦΚΑ. Επιτέλους, πρέπει να γίνουν αυστηροί έλεγχοι ώστε να μπει φραγμός στη σπατάλη και την προκλητή ζήτηση του ιδιωτικού τομέα σε βάρος του ΕΟΠΥΥ. Είμαι ο πρώτος, που θα χειροκροτούσε μία τέτοια κίνηση. Διότι πράγματι κάποιοι έχουν κάνει σημεία και τέρατα…
Είναι όμως πράγματι έτσι; Δυστυχώς, όχι. Το τελευταίο διάστημα, έλεγχος γίνεται επιλεκτικά σε ορισμένες μεγάλες ιδιωτικές κλινικές και τα πρόστιμα αφορούν μόνο τις διαφορές νοσηλείας ή θέσης που έχουν εισπραχθεί. Όπως έμαθα, οι έλεγχοι γίνονται με βάση αναφορές ασφαλισμένων για νοσηλείες, που αφορούν ακόμη και 2 χρόνια πριν !
Μία σειρά από γεγονότα επίσης γεννούν σοβαρά ερωτήματα για τη συμπεριφορά της ΥΠΕΔΥΦΚΑ: οι αναφορές επιλέγονται όχι πάντα με τα ίδια κριτήρια, χρονικά ή αιτίας, κλπ. Για κάποιες καταγγελίες, η ΥΠΕΔΥΦΚΑ όχι μόνο κωφεύει, αλλά πραγματοποιεί ελέγχους και επιβάλλει πρόστιμα στους ανταγωνιστές του καταγγελλόμενου.
Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, υπάρχουν περιπτώσεις που αποκρύβει μέρος των εκθέσεων άλλων υπηρεσιών ή και ολόκληρες τις εκθέσεις όταν δεν διευκολύνουν για πρόστιμο. Έχω στη διάθεσή μου σχετικά πορίσματα του ΣΕΥΥΠ, τα οποία είναι απαλλακτικά και τα οποία η ΥΠΕΔΥΦΚΑ δείχνει να μη λαμβάνει υπόψη της.
Δηλαδή, η ΥΠΕΔΥΦΚΑ επιβάλλει πρόστιμα σε ορισμένες μεγάλες ιδιωτικές κλινικές γιατί αυτές εισέπραξαν διαφορές από ασφαλισμένους. Το ερώτημα εδώ είναι: Είναι παράνομο αυτό; Και πώς υπολογίζονται αυτές οι διαφορές; Τι προβλέπει η σύμβαση ανάμεσα στον ΕΟΠΥΥ και στις ιδιωτικές κλινικές;
Η σύμβαση που υπάρχει προβλέπει δωρεάν νοσηλεία στην τρίτη θέση. Αν όμως υπάρξει αναβάθμιση θέσης, τότε τα πράγματα περιπλέκονται και δεν ισχύουν τα ίδια σε όλες τις μεγάλες ιδιωτικές κλινικές. Π.χ. υπάρχει μεγάλο ιδιωτικό κέντρο που ζητεί διαφορά από τον ασφαλισμένο ανάλογα με τα Κλειστά Ενοιποιημένα Νοσήλια (ΚΕΝ), που ισχύουν για το δημόσιο τομέα.
Ακόμη, δεν λαμβάνει υπόψη την έκθεση του Υπουργείου Υγείας για το περιεχόμενο των ΚΕΝ και φυσικά ούτε την μελέτη της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, που έγινε αποδεκτή από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας. Για διεθνή βιβλιογραφία φυσικά ούτε λόγος…
Και επειδή είναι της μόδας το Συμβούλιο της Επικρατείας, η ΥΠΕΔΥΦΚΑ δείχνει να μη σέβεται σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ. Για παράδειγμα, υπάρχει απόφαση του ΣτΕ για το πώς πρέπει να διαμορφώνεται ο τιμοκατάλογος ιδιωτών για τις ιδιωτικές κλινικές.
Εύλογα ρωτώ ευθέως την ΥΠΕΔΥΦΚΑ και τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ: υπάρχει κάποια απόφαση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, του Υπουργείου Υγείας ή άλλου οργάνου, με βάση τις οποίες κρίνονται παράνομες οι επιπλέον χρεώσεις στους ασφαλισμένους; Ή απλώς επειδή έχουμε κυβέρνηση Αριστεράς, πρέπει να δείξουμε ότι χτυπάμε τις μεγάλες ιδιωτικές κλινικές
Σημειώνω, δε, ότι η δομή της ΥΠΕΔΥΦΚΑ παραμένει ίδια, το ίδιο και η στελέχωσή της με τα ίδια ακριβώς πρόσωπα – εντελώς ξένα με την πραγματικότητα του χώρου της υγείας. Και αναρωτιέμαι: Μύγα τους τσίμπησε και ξαφνικά άρχισαν να ρίχνουν πρόστιμα δεξιά και αριστερά;
Στην ουσία δεν γίνεται έλεγχος για τις δαπάνες που χρεώνεται ο ΕΟΠΥΥ, που είναι το βασικό αντικείμενο της ΥΠΕΔΥΦΚΑ (τιμές, Συμβάσεις κ.λ.π.). Αν πραγματικά η ΥΠΕΔΥΦΚΑ θέλει να εξυγιάνει το χώρο των ιδιωτικών κλινικών, θα πρότεινα να ασχοληθεί με τις υπερχρεώσεις κάποιων κλινικών και διαγνωστικών προς τον ΕΟΠΥΥ, π.χ. κλινική που είχε χρεώσει διπλάσιες νοσηλείες από τη δυνατότητα των κλινών του. Διαγνωστικό που εισπράττει χρήματα για να δώσει την απάντηση CTή MRI και αν ασθενής δεν πληρώσει του δίδει κενό CD.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, με την εφαρμογή του νέου συστήματος εκκαθαρίσεων του ΕΟΠΥΥ, σε κλινικές που έχουν παρουσιάσει για όλους τους μήνες υψηλά ποσοστά περικοπών, δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος από την ΥΠΕΔΥΦΚΑ.
Αλήθεια τέλος γιατί δεν γίνεται κανένας έλεγχος στο δημόσιο τομέα; Τα δημόσια νοσοκομεία στο διάστημα 2012-2015 είχαν υποβάλλει στον ΕΟΠΥΥ μόλις 358.165.902 ευρώ για περίπου 8 εκατ. νοσηλείες, έναντι προϋπολογιζόμενου για τον ΕΟΠΥΥ ποσού 3.640.000.000 ευρώ!
Επίσης, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα δημόσια νοσοκομεία χρηματοδοτήθηκαν συνολικά το χρονικό διάστημα 2012-2014 με 2.397.715.316 ευρώ με παράλληλη διαγραφή 4.500.000.000€ «χρεών» του ΕΟΠΥΥ προς τα δημόσια νοσοκομεία και των ασφαλιστικών ταμείων προς τον ΕΟΠΥΥ.
Αφού λοιπόν δεν έχουν υποβληθεί απαιτήσεις προς τον ΕΟΠΥΥ, πώς γνωρίζουν το πραγματικό ποσό και το συμψηφίζουν; Τι αφορά τελικά αυτό το ποσό; Ανταποκρίνεται στην παροχή υπηρεσιών που έχουν παρασχεθεί από τα δημόσια νοσοκομεία;
Γιατί όλα αυτά μένουν ατιμώρητα; Τι κάνει για όλα αυτά η ΥΠΕΔΥΦΚΑ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου