Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Δύο γιατροί μιλούν για τον ΕΟΠΥΥ


ImageΕίναι και οι δύο νέοι γιατροί της ίδιας ειδικότητας, ελεύθεροι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην Καλαμάτα. Η μαιευτήρας - γυναικολόγος Φωτεινή Δεμπεγιώτη - Κοτσομύτη και ο μαιευτήρας - χειρουργός - γυναικολόγος Δημήτρης Τζωρτζίνης μίλησαν στο «Θ» για το πώς βλέπουν το νέο ασφαλιστικό φορέα του ΕΟΠΥΥ.
Η πρώτη αρνείται να συμβληθεί με το ταμείο, χαρακτηρίζοντας τη σύμβαση για τους γιατρούς εξευτελιστική, ενώ ο δεύτερος μας εξηγεί τους λόγους για τους οποίους συμβλήθηκε, παρότι διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τον τρόπο λειτουργίας του νέου συστήματος.



ΦΩΤΕΙΝΗ ΔΕΜΠΕΓΙΩΤΗ - ΚΟΤΣΟΜΥΤΗ

«Δε συμμετέχω, γιατί θίγεται η αξιοπρέπειά μου»

«Δε συμμετέχω στον ΕΟΠΥΥ, γιατί θεώρησα ότι αυτός ο τρόπος κοστολόγησης της ιατρικής επίσκεψης και ιατρικής πράξης ωθεί το γιατρό σε μια αναξιοπρεπή κατάσταση. Δεν έχουν το θάρρος να πουν ότι τα ασφαλιστικά ταμεία δεν έχουν πια χρήματα για τίποτα και ρίχνουν το μπαλάκι σε μας. Πιο πολύ απ’ όλους, και από τους γιατρούς, αυτή τη στιγμή τιμωρούνται οι ασφαλισμένοι. Η σύμβαση του ΕΟΠΥΥ δεν είναι ακόμη υπογεγραμμένη από κανέναν. Υπάρχουν απλά κάποιες αιτήσεις σ’ ένα φαξ, που δεν ξέρουμε αν έχουν γίνει αποδεκτές, αν ισχύουν έτσι ή αν θα ισχύσουν αλλιώς. Υπάρχει μια γενικότητα, την οποία οποιαδήποτε στιγμή μπορούν να αναιρέσουν. Και κάνουν σύγκλιση του νοσοκομειακού γιατρού με τον ιδιώτη γιατρό. Λέει ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ ότι θεωρεί παράλογο σε μια περίοδο λιτότητας, που όλοι χάνουν τους μισθούς τους, εμείς να λέμε όχι στα 1.800, 1.600 ή 2.000 ευρώ. Όμως, εμείς δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι. Εμείς έχουμε να συντηρήσουμε μόνοι μας ένα ιατρείο. Εγώ δεν είμαι γιατρός του νοσοκομείου, που μου παρέχουν τα πάντα, μου πληρώνουν το ρεύμα, την μπλούζα που φοράω, τα εργαλεία μου, τα αναλώσιμά μου. Εγώ όλα αυτά τα πληρώνω από την τσέπη μου. Και οι περισσότεροι συνάδελφοι, που έχουν και γραμματείς, δε βγαίνουν ούτε με 2.000 ούτε με 2.500 ευρώ» λέει η κα Δεμπεγιώτη.
«Οι συνάδελφοι που μπαίνουν στον ΕΟΠΥΥ, εκβιάστηκαν κατά κάποιον τρόπο από το υπουργείο, που είπε ότι, αν μείνουμε εκτός, δε θα μπορούμε να συνταγογραφούμε. Εν τω μεταξύ, όταν το μεγάλο πρόβλημα της χώρας είναι η φοροδιαφυγή, αφήνουν το “παραθυράκι” με τις ιατρικές πράξεις. Δε λένε τίποτα γι’ αυτές, αφήνοντας ίσως να εννοηθεί ότι μπορεί ο γιατρός να βγάλει κάτι από εκεί. Εδώ υπάρχει κενό. Δηλαδή, όταν εγώ θα κάνω υπέρηχο στο ιατρείο μου, θα πληρώνομαι από την ασφάλεια; Θα πληρώνομαι από τον ασθενή; Και αν πληρώνομαι από τον ασθενή, πώς θα το πληρώνομαι νόμιμα;
Και, πώς θα πω σε μια γυναίκα, λυπάμαι, αλλά επειδή το μέγιστο της εβδομάδας είναι 50 άτομα, εσύ που είσαι το 51ο, θα πληρώσεις; Δεν είναι αδικία; Θεωρώ πιο ειλικρινές να πω στη γυναίκα τόσο στοιχίζει, να της κόψω απόδειξη και, βέβαια, λόγω των οικονομικών συνθηκών, καταλαβαίνω ότι δεν μπορώ να ζητήσω μια πολύ μεγάλη αμοιβή. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μου. Αλλά πρέπει να υπάρχει και μια αξιοπρεπής σχέση. Νομίζω ότι όλοι οι καινούργιοι γιατροί έχουμε ένα φόβο ότι μπορεί να χάσουμε κόσμο. Δεν μπορώ, όμως, λόγω του φόβου, να χάσω το αίσθημα της αξιοπρέπειάς μου. Τι να πω; Ωραία δεν πειράζει, δώσε μου ό,τι ψίχουλα έχεις, με την ελπίδα ότι θα βγάλω χρήματα κάπως αλλιώς; Δεν μπορώ. Θεωρώ ότι ο κόσμος θα δει, θα ψάξει και θα καταλάβει».
Και καταλήγει η γιατρός: «Δεν πιστεύω ότι θα είναι δωρεάν για όλους. Θεωρώ ότι δε θα είναι και θεωρώ ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν. Και το μπαλάκι θα ξανάρθει στον ασφαλισμένο. Δεν έχουν χρήματα, αλλά επειδή δεν έχουν το θάρρος να το πουν, κάνουν έτσι τα πράγματα, ώστε ο γιατρός να μην αποδεχτεί τους όρους και να μη συμμετέχει. Δε θέλει το υπουργείο κόσμο σ’ αυτή τη λίστα. Θέλουν να μείνουμε έξω, γιατί δεν υπάρχουν λεφτά να μας πληρώσουν αν μπούμε».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΩΡΤΖΙΝΗΣ

«Συμμετέχω, γιατί ο κόσμος δεν έχει πια χρήματα»
 
«Με τη δημιουργία του ΕΟΠΥΥ οι περισσότεροι ασφαλισμένοι μπορούν πλέον να απευθύνονται σε όποιον γιατρό θέλουν, εφόσον είναι συμβεβλημένος. Οι παροχές προς τους ασφαλισμένους είναι καλύτερες. Αν επιτευχθεί στο τέλος να είναι και ποιοτικά καλύτερες, αυτό θα είναι το ιδανικό. Εδώ, όμως, υπάρχει μια παγίδα, που αφορά στους γιατρούς. Γιατί ο γιατρός, ως επίσκεψη, παίρνει 10 ευρώ με το φόρο του, δηλαδή 7 ευρώ και κάτι. Τι παροχή υπηρεσιών θα έχει ένας γυναικολόγος, ας πούμε, σε μια γυναίκα, με αυτά τα χρήματα; Το ποσό που δίνει στους γιατρούς είναι εξευτελιστικό. Και για την αξιοπρέπεια των γιατρών, αλλά και ως αμοιβή. Όμως, πρέπει να συνυπολογίσουμε κάτι. Και αυτό είναι το κριτήριο με το οποίο αποφάσισα να μπω στον ΕΟΠΥΥ. Μέχρι τώρα ο ΟΠΑΔ μας έδινε σαν επίσκεψη 20 ευρώ, συν τις πράξεις που κάναμε. Όμως, ο κόσμος γύρω μας δεν έχει χρήματα. Οι γιατροί είμαστε σε πολύ καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε και τους άλλους, όχι μόνο τον εαυτό μας. Βέβαια, τα 7 ευρώ είναι λίγα. Από την άλλη, τα ταμεία τα έχουν φέρει σε τέτοια κατάσταση, με την ανοχή και τη συμμετοχή κάποιων γιατρών, αλλά για την κατάντια αυτή των ταμείων φταίμε όλοι. Και δυστυχώς, οι Ιατρικοί Σύλλογοι όλης της Ελλάδας και ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος δεν κατάφεραν, επειδή δεν υπήρχε ομόνοια των γιατρών, γιατί υπάρχουν γιατροί διαφόρων ταχυτήτων ή γιατί το υπουργείο δεν ενέδωσε στις πιέσεις μας, να πετύχει το αυτονόητο. Μια αξιοπρεπή αμοιβή. Ο γιατρός αυτή τη στιγμή είναι στη μέση. Τι θα κάνει; Θα έρθει σε αντίθεση με τους ασφαλισμένους ή θα συμμετέχει σε αυτό το παιχνίδι των 10 ευρώ; Εγώ επέλεξα να συμμετέχω σ’ αυτό το παιχνίδι, παρότι πιστεύω ότι τα χρήματα δεν είναι αρκετά. Το να διεκδικήσουμε καλύτερη αμοιβή με το να μη συμβληθούμε δεν είναι εύκολο, γιατί 5.000 γιατροί του ΙΚΑ μπαίνουν αυτοδίκαια στον ΕΟΠΥΥ» λέει ο κ. Τζωρτζίνης.
«Εμένα ο ΕΟΠΥΥ με τις επισκέψεις που έχω στο ιατρείο θα μου δίνει 1.500 με 1.600 ευρώ το μήνα. Ξέρετε πόσο παίρνει ένας επιμελητής του ΕΣΥ μισθό; 1.000, 1.100, 1.200 ευρώ, συν τις εφημερίες, που είναι σκληρό πράγμα. Κι εγώ πληρώνομαι από τους τοκετούς έξτρα. Γιατί αυτός εκεί πέρα δέχεται; Γιατί δεν κουβεντιάζουμε και γι’ αυτόν; Προσδοκά στο φακελάκι; Είναι αθέμιτο το φακελάκι. Το ίδιο ισχύει και για μένα, αν πάρω κάτι πέραν του νόμου από τον ασφαλισμένο. Εγώ νομίζω ότι ο ΕΟΠΥΥ πρέπει να έχει μια ευκαιρία και οι γιατροί να διεκδικήσουν πιο αξιοπρεπείς αμοιβές. Και σ’ αυτό θα πρέπει να έχουν τους ασφαλισμένους με το μέρος τους. Γιατί ο ασφαλισμένος που έρχεται στο ιατρείο μου με τον ΕΟΠΥΥ, αντιλαμβάνεται ότι εγώ παίρνω 10 ευρώ και είναι λίγα».
 
Της Μαρίας Νίκα

2 σχόλια:

  1. ΑΓΑΠΗΤΕ Κε ΤΖΩΡΤΖΙΝΗ,
    ΑΝ ΕΛΘΕΙ ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΣΑΣ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΝΕΤΕ ΥΠΕΡΗΧΟ (ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ), ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ; ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙΤΕ;
    ΘΑ ΤΑ "ΚΛΕΙΣΕΤΕ" ΣΤΟ ΤΟΚΕΤΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παραθέτω δικά σου λόγια κε Τζωρτζίνη...Οι γιατροί είμαστε σε πολύ καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε και τους άλλους, όχι μόνο τον εαυτό μας......ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ (εοπυυ) ΣΕ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ 50 ΠΡΩΤΩΝ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ!!!! ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ.ΜΕΤΑ ΤΟΥΣ 50 ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ!!!!
    ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΘΝΗΣΙΓΕΝΕΣ .ΦΥΓΕΤΕ ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΝΩΡΙΣ.
    Τους πελατες που θα τοποθετησεις μετα τους 50....γιατι θα μεινουν σε σενα????

    ΑπάντησηΔιαγραφή