Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Φαρμακευτικό συνέδριο Pharma & Health Conference 2012

Η ΕΝΙ - ΕΟΠΥΥ θα εκπροσωπηθεί και θα έχει την ευκαιρία να εκφράσει τις απόψεις της στο φαρμακευτικό συνέδριο Pharma & Health Conference 2012 που θα πραγματοποιηθεί τη Τρίτη 17 Ιουλίου 2012, στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
http://www.moneyconferences.gr/conference.asp?catid=1849


ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ 

Πάνελ Ι: Η χρηματοδότηση του συστήματος υγείας σε καθεστώς οικονομικής κρίσης και ύφεσης
- Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χρηματοδότηση των υπηρεσιών υγείας.
- ΕΟΠΥΥ: Αποτελεί το ενδεδειγμένο μοντέλο για την ελληνική περίπτωση;
- Προβλήματα, προκλήσεις και προοπτικές για τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Τους τελευταίους μήνες, έχει γίνει φανερό ότι το σύστημα ασφάλισης υγείας οδηγείται σε πλήρη κατάρρευση. Γεγονός που προφανώς συνδέεται με την οικονομική κρίση και την ύφεση. Η μείωση των μισθών εντείνει την ύφεση και τροφοδοτεί το φαύλο κύκλο της ανεργίας και όλα μαζί έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων, αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού μέσω της γενικής φορολογίας.
Την ίδια ώρα, το σύστημα ασφάλισης χρειάζεται να βρει πόρους για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες των ασθενέστερων ομάδων του πληθυσμού. Οι ειδικοί τονίζουν πως χρειάζεται να προχωρήσουμε σε ριζική ανασυγκρότηση και να ανακατευθύνουμε πόρους από δαπανηρά κομμάτια του συστήματος σε οικονομικά αποδοτικότερα. Π.χ. να κλείσουμε και να συγχωνεύσουμε νοσοκομεία και να στρέψουμε πόρους προς την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.

Πάνελ ΙΙ: Ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητες στη χάραξη της Πολικής  Φαρμάκου της χώρας;
- Η εξέλιξη των φαρμακευτικών δαπανών το 2012.
- Είναι εφικτός ο στόχος του Μνημονίου για ύψος των δαπανών;
- Φαρμακευτική αγορά: Νέα δεδομένα από τη χρήση των γενοσήμων και τη συνταγογράφηση με βάση τη δραστική ουσία.
- Αξιολόγηση ιατρικής και φαρμακευτικής τεχνολογίας.

Το 2012, οι φαρμακευτικές δαπάνες του ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να ανέλθουν σε μόλις 2,88 δις ευρώ έναντι 3,9 δις το 2011. Η εξέλιξη των δαπανών κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους δείχνει ότι ο προαναφερόμενος στόχος είναι ανέφικτος και χρειάζεται η λήψη πρόσθετων μέτρων ή επαναδιαπραγμάτευση των όρων του Μνημονίου.
Το Μνημόνιο προβλέπει ακόμη την εφαρμογή του μέτρου της συνταγογράφησης με βάση τη δραστική ουσία (μάλιστα από τον Ιούνιο) και την επέκταση της χρήσης γενοσήμων φαρμάκων. Την ίδια ώρα, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία ζητεί τη θέσπιση πρωτοκόλλων συνταγογράφησης και κινήτρων για τη χρήση ποιοτικών, γενοσήμων σκευασμάτων.
Πάνελ ΙΙΙ: Σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
- Ποια είναι η σημερινή κατάσταση στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης;
- Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα και πώς μπορούν να ξεπεραστούν;

Όταν γίνεται λόγος για τον εξορθολογισμό των φαρμακευτικών δαπανών, όλοι συμφωνούν ότι αυτός μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Δυστυχώς, η Ελλάδα είναι ουραγός στη χρήση πληροφοριακών συστημάτων στο Δημόσιο και δη στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας.
Τα τελευταία δύο χρόνια, έχουν γίνει προσπάθειες ανάπτυξης ενός συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από τη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης, το οποίο όμως αντιμετωπίζει αδυναμίες. Παράλληλα, έχει προκηρυχτεί διεθνώς διαγωνισμός ύψους 25 εκατ. για την προμήθεια και εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος.
Πάνελ ΙV: Προβλήματα και προοπτικές ανάπτυξης της κλινικής έρευνας στην Ελλάδα
- Ποια είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον τομέα της κλινικής έρευνας;
- Ποια είναι τα ατού που έχει η Ελλάδα αλλά δεν έχει εκμεταλλευτεί;
- Τι πρέπει να γίνει ώστε να προσελκυστούν επενδύσεις στην κλινική έρευνα;

Η ανάπτυξη της κλινικής έρευνας μπορεί να εξελιχθεί σε διέξοδο στην οικονομική ασφυξία που έχει πλήξει το σύστημα υγείας της χώρας. Παράγοντες της αγοράς φαρμάκου μάλιστα εκτιμούν ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων στην κλινική έρευνα που σε ετήσια βάση μπορεί να ξεπεράσουν τα 400 εκατ. ευρώ! Ισχυρό ατού της Ελλάδας είναι το γεγονός ότι διαθέτει καλά οργανωμένο δημόσιο, νοσοκομειακό σύστημα υγείας και υψηλού επιπέδου ιατρικό προσωπικό. Από την άλλη, όμως, μεγάλα εμπόδια είναι η γραφειοκρατία και η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, που δεν επιτρέπουν την επιτάχυνση των διαδικασιών. Την ώρα, άλλες χώρες όπως Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία έχουν κάνει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια.
Πάνελ V: Διοίκηση, οργάνωση, χρηματοδότηση και προμήθειες νοσοκομείων σε περίοδο οικονομικής κρίσης
- Ποια είναι μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα από την εφαρμογή των ΚΕΝ;
- Ποια προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν στο σύστημα προμηθειών;

Ακόμη και πριν την οικονομική κρίση, ήταν γενικά αποδεκτό ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας είχε ανάγκη ριζικής αναδιοργάνωσης. Στο βαθμό που η κρίση μπορεί να δράσει και ως ευκαιρία, το ζητούμενο σήμερα είναι η Πολιτεία να τολμήσει και να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές στον τρόπο διοίκησης, οργάνωσης και χρηματοδότησης των  νοσοκομείων. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι υπάρχουν εργαλεία και πολιτικές για τη βελτίωση της αποδοτικότητας στη λειτουργία του νοσοκομειακού τομέα, όπως π.χ. συστήματα τύπου DRG?s. Η προηγούμενη κυβέρνηση προχώρησε στη θέσπιση ενός τέτοιου συστήματος, το οποίο όμως πάσχει από πλήρη απουσία ελέγχου και παρακολούθησης, γεγονός που μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες.
Μεγάλα εμπόδια είναι η έλλειψη διοικητικής κουλτούρας και ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, που να διασφαλίζουν την ορθολογική διαχείριση των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων. Είναι ανάγκη λοιπόν να αξιοποιήσουμε τις καλές πρακτικές άλλων χωρών οι οποίες αφορούν και στη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

 
ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου