Κυριακή, 24 Ιουλίου 2016

Ευφυέστατη υπεξαίρεση ύψους 200.000 ευρώ από μία υπάλληλο του ΙΚΑ Καλαμάτας



Πιθανότατα ξεπερνά τα 200.000 ευρώ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η ζημιά που έχει υποστεί το ΙΚΑ από υπεξαίρεση που αποκαλύφθηκε πριν από περίπου ένα μήνα από μία και μόνο υπάλληλο των Διοικητικών Υπηρεσιών.
Η υπόθεση ακόμα βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας, ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσει κι άλλος επιτόπιος έλεγχος από κλιμάκιο στελεχών του Ιδρύματος από την Αθήνα, το φθινόπωρο, για να οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα.


Η υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και στους υπαλλήλους του ΙΚΑ Καλαμάτας, οι οποίοι καθημερινά προσπαθούν να εξυπηρετήσουν χωρίς προβλήματα τους ασφαλισμένους και ένα τέτοιο γεγονός τούς φέρνει σε δύσκολη θέση, χωρίς βέβαια αυτοί να έχουν ευθύνη, κι αυτό, όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, έχει αποδειχθεί από τον πρώτο έλεγχο.
Από το 2008

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν διαπιστωθεί μέχρι στιγμής, η υπεξαίρεση των χρημάτων γινόταν για πολλά χρόνια, τουλάχιστον από το 2008, μέχρι και πρόσφατα.

Ένα τυχαίο γεγονός με ασφαλισμένο, στις υπηρεσίες του ΙΚΑ Καλαμάτας, πριν από περίπου δύο μήνες, βοήθησε τα τοπικά στελέχη να αποκαλύψουν την όλη ιστορία. Μάλιστα, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη υπάλληλος έχει αποδεχτεί πλέον πλήρως την ευθύνη, έχει ξεκαθαρισθεί πως δεν εμπλέκεται άλλος υπάλληλος της υπηρεσίας και φαίνεται να έχει εκφράσει τη βούληση να αποκαταστήσει τη ζημιά.

Όλα, όμως, θα ξεκαθαρισθούν, όταν ολοκληρωθεί η ΕΔΕ που πραγματοποιείται και συνταχθεί το σχετικό πόρισμα για την υπόθεση.

Έξυπνο κόλπο

Ο τρόπος που είχε βρει η υπάλληλος για την υπεξαίρεση των χρημάτων ήταν αρκετά έξυπνος και χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να βλάπτεται ασφαλισμένος, για να μην αποκαλυφθεί.

Ειδικότερα, είχε να κάνει με την πληρωμή παροχών σε ασφαλισμένους. Όταν ένας ασφαλισμένος κατέθετε στο ΙΚΑ παραστατικά για να πληρωθεί για ιατρικές ή άλλες δαπάνες που είχε κάνει ή αναρρωτική άδεια κ.λπ., αυτά ναι μεν προωθούνταν κανονικά, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει το ΙΚΑ, αλλά κάποια στιγμή αργότερα ανακυκλώνονταν. Δηλαδή, η υπάλληλος επανακατέθετε τα ίδια παραστατικά για τον ίδιο ασθενή, μόνο που τη δεύτερη φορά δήλωνε το δικό της ηλεκτρονικό τραπεζικό λογαριασμό (i –bank) και έτσι οι δαπάνες – παροχές πληρώνονταν δύο φορές, μία στο δικαιούχο ασφαλισμένο και μία στην υπάλληλο. Έτσι δεν ήταν καθόλου εύκολο να εντοπισθεί η υπεξαίρεση, καθώς ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που έχει διαπιστωθεί ότι ασφαλισμένοι δεν έλαβαν τα χρήματά τους κι αυτό πιθανότατα, διότι δεν είχε ολοκληρωθεί και περαιωθεί όλη η διαδικασία.

Της Βίκυς Βετουλάκη

1 σχόλιο: