Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Β. Κικίλιας: ’Το σύστημα υγείας ταλαιπωρεί τους ασθενείς- πρώτο μέλημα να υπηρετήσουμε τις ευπαθείς ομάδες



‘’Το πρώτο και μόνο μέλημά μας είναι να υπηρετήσουμε τις ευπαθείς ομάδες, να υπηρετήσουμε τους πολίτες, να βοηθήσουμε να βελτιωθούν ποιοτικά οι δείκτες υγείας και άρα να φαίνεται ότι το σύστημα υγείας σέβεται τον Έλληνα φορολογούμενο.’’

IATRONET

Συνέντευξης Τύπου που αφορά τις μονάδες υγείας στα νοσοκομεία μας, τα ΤΟΜΥ και το Εθνικό Σύστημα Υγείας έδωσε σήμερα ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας.

Όπως είπε, ‘’Το πρώτο και μόνο μέλημά μας είναι να υπηρετήσουμε τις ευπαθείς ομάδες, να υπηρετήσουμε τους πολίτες, να βοηθήσουμε να βελτιωθούν ποιοτικά οι δείκτες υγείας και άρα να φαίνεται ότι το σύστημα υγείας σέβεται τον Έλληνα φορολογούμενο.’’

Πρόσθεσε κατόπιν ότι ‘’Το σύστημα υγείας ταλαιπωρεί τους ασθενείς, ταλαιπωρεί τους πολίτες. Η εξάλειψη της ταλαιπωρίας των πολιτών είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για εμάς κάτι που υλοποιούμε, όπως γνωρίζετε, καταρχάς με τις ομάδες των ογκολογικών ασθενών και την διανομή των ογκολογικών φαρμάκων απευθείας στις κλινικές, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται στις ουρές της ντροπής του ΕΟΠΥΥ.’’

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε

Δαπανήθηκαν συνολικά 335 εκατομμύρια από το 2015 έως το 2019, από ίδιους πόρους από τα νοσοκομεία μας για την πρόσληψη επικουρικού προσωπικού γιατί ακριβώς υπήρχε η δυστοκία, η ανικανότητα του να μπορέσουν να προσλάβουν το μόνιμο προσωπικό ως όφειλαν.

4 στα 10 νοσοκομεία του ΕΣΥ μάς δηλώνουν ότι δεν έχουν ασφαλές πρόγραμμα εφημεριών.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τα τμήματα επειγόντων περιστατικών, που είναι πρώτης προτεραιότητας για εμάς, γιατί μετά το ΕΚΑΒ είναι η πρώτη επαφή των πολιτών με το ΕΣΥ.

1 στα 2 νοσοκομεία δηλώνουν ότι δεν έχουν σύστημα διαλογής. Δηλαδή ότι πηγαίνουν οι πολίτες και στην τύχη πηγαίνουν στον παθολογικό τομέα, στο χειρουργικό και ούτω καθεξής, ή κάποιος υπάλληλος security τους καθοδηγεί.

3 στα 4 νοσοκομεία μας, δηλώνουν ότι δεν έχουν καταγραφή του χρόνου αναμονής στο ΤΕΠ. Δηλαδή πάει ένας πολίτης και δεν ξέρει πόση ώρα θα περιμένει, σε ποιο τμήμα, πότε θα τον δεχθεί να τον εξετάσει ένας γιατρός, πότε θα γίνουν οι εξετάσεις του και ούτω καθεξής.

4 στα 10 νοσοκομεία μάς δηλώνουν ότι δεν έχουν εκθέσεις της Επιτροπής Λοιμώξεων για την ασφάλεια των ασθενών.

Και 1 στα 2 νοσοκομεία ότι δεν έχουν σε λειτουργία ηλεκτρονικό φάκελο ασθενούς. Οι εικόνες που παρουσιάσατε πριν από λίγες βδομάδες από μονάδες υγείας με πεταμένους φακέλους δεξιά και αριστερά αποτελεί ντροπή για τον πολιτισμό μας και τα προσωπικά δεδομένα. Έρχεται δηλαδή και αποδεικνύεται το ρεπορτάζ από τα στοιχεία τα οποία μας έχουν στείλει τα ίδια τα νοσοκομεία.

8 στα 10 νοσοκομεία μάς δηλώνουν ανεπάρκεια στελέχωσης των κλινικών παθολογικού τομέα.

9 στα 10 νοσοκομεία μάς δηλώνουν ανεπάρκεια στελέχωσης κλινικών χειρουργικού, διαγωνιστικού και εργαστηριακού τομέα.

Σχετικά με την οικονομική διαχείριση, σημείωσε ότι ''Αυτό το οποίο εμείς μπορέσαμε να ανακαλύψουμε σε αυτό το διάστημα των δύο μηνών είναι η υποστελέχωση των λογιστηρίων των νοσοκομείων, ανύπαρκτους ισολογισμούς σε πολλά νοσοκομεία και φυσικά κανέναν ελεγκτικό μηχανισμό.

Προσέξτε, το 2018 τα 85 από τα 118 νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμό. Μάλιστα, 10 από αυτά τα 85 νοσοκομεία δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμό ούτε για το έτος 2017.''

Σχετικά με το ΕΚΑΒ δήλωσε ότι ‘’κάθε μέρα λείπουν από τη χώρα 70 ασθενοφόρα, βγαίνουν στη χώρα 70 ασθενοφόρα λιγότερα. Θα δώσω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. Τον Αύγουστο στην Αττική σε μία βάρδια που θα έπρεπε να βγαίνει κανονικά τριψήφιος αριθμός ασθενοφόρων στην βραδινή βάρδια, έβγαιναν 36.’’

Σχετικά με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας ο Υπουργός δήλωσε, ότι αναπτύχθηκε μη ισορροπημένα, ενώ είπε ότι πολλά δαιδαλώδη προβλήματα είναι άλυτα για πολλά χρόνια.

Επεσήμανε ότι τα τελευταία 4 χρόνια ο στόχος ήταν για 239 ΤΟΜΥ. Λειτούργησαν 127, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται 370.000 πολίτες, ενώ θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται 702.000.

1 σχόλιο:

  1. Ίδιες πληρωμές χωρίς λόγο:Ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ, για να κλείσουν ραντεβού σε ΔΗΜΟΣΙΟ φορέα πληρώνουν αδρά σε εταιρείες 5ψήφιων. Ζευγάρι ηλικιωμένων πρέπει να καλέσει δύο φορές όταν επιθυμούν εξέταση και οι δύο σύζυγοι. Θα ήταν περισσότερο χρήσιμο, αν μέρος των χρημάτων αυτών τουλάχιστον, ήσαν πόροι για τα νοσηλευτικά μας ιδρύματα, με τηλεφωνικά κέντρα στις δημόσιες δομές. Μια εξαιρετική ιδέα, όπου θα μπορούσαν να απασχοληθούν και ΑΜΕΑ.
    ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή