|
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΝ
Μαρούσι, 14-9-2015
|
||||||||||
Αρ. Πρωτ.: οικ.34511
|
|||||||||||
|
Προς: ΠΟΣΙΠΥ
Πανεπιστημίου 56 10678
ΑΘΗΝΑ
|
||||||||||
|
|||||||||||
|
Θέμα: «Σχετικά με τις βεβαιώσεις rebate-clawback έτους 2014»
Σχετ.: Το υπ’
αριθμ. 144/08-07-2015 έγγραφό σας
Σε απάντηση του
ανωτέρω σχετικού σας γνωρίζουμε ότι η μοναδική διαφοροποίησή μεταξύ των
ανώτατων μηνιαίων ορίων δαπάνης έτους 2014 για τα οποία είχατε λάβει γνώση με
ενημερωτικό σημείωμα το Δεκέμβριο του 2014 αφορά τους παρόχους του νομού
Αττικής και αυτό γιατί για το νομό Αττικής είχαμε προϋπολογίσει επιπλέον 24 εκ.
ευρώ έναντι των 106.899.706,81 ευρώ που όριζε η Υπουργική απόφαση Υ9/οικ.70521/14-08-2014, σύμφωνα με το σχεδιασμό της τότε πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου Υγείας. Όμως δεδομένου ότι δεν τροποποιήθηκαν τόσο η Υπουργική απόφαση
Υ9α/οικ 62558/15-07-2014 που καθόριζε τα επιτρεπόμενα
όρια δαπάνης ανά κατηγορία παρεχόμενης υπηρεσίας, ώστε να μεταβάλλει το όριο
από τα 302.000.000 ευρώ σε 326.000.000 ευρώ, όσο και του παραρτήματος Α της
Υ9/οικ.70521/14-08-2014 μεταβάλλοντας τον προϋπολογισμό του Νομού Αττικής από
106.899.706,81 ευρώ σε 130.899.706,81 ευρώ τα ανώτατα μηνιαία όρια των παρόχων του
Νομού Αττικής προσδιορίστηκαν με βάση τον αρχικό προϋπολογισμό των
106.899.706,81 ευρώ. Τα ανώτατα μηνιαία όρια αποδόθηκαν αυτόματα (από
λογισμικό) με βάση τη μαθηματική σχέση που προκύπτει από την Υπουργική απόφαση,
δηλαδή ((Υποβολές παρόχου έτους 2013/ Σύνολο Υποβολών του νομού Αττικής έτους
2013) * 106.899.706,81 ευρώ)) / 12. Εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα είχαμε σε δύο
μόνο διακριτές κατηγορίες:
α) Σε όσους προσδιορίστηκε με τον μαθηματικό τύπο ανώτατο μηνιαίο όριο κάτω
των 1.300 ευρώ τους δόθηκε, μετά και από παρέμβαση του Πανελλήνιου Ιατρικού
Συλλόγου ένα κατώτατο όριο πλαφόν στα 1.300 ευρώ (Σημείωση: Ισχύει για όλη τη χώρα και όχι μόνο για το νομό Αττικής)
και
β) Δεδομένου ότι η Υπουργική Απόφαση
εκδόθηκε Αύγουστο του 2014 και είχε αναδρομική ισχύ από την αρχή του έτους
προέκυψαν συγκεκριμένα θέματα που έπρεπε να ληφθούν υπόψη: i) υπήρχαν πάροχοι
που πρόσθεσαν νέα εγκατάσταση εντός του 2014, ενώ δεν υπήρχε το έτος 2013, ii) προστέθηκε «νέα»
δραστηριότητα στο διαγνωστικό εργαστήριο πχ. εκτέλεση και απεικονιστικών
εξετάσεων ενώ το 2013 είχε μόνο αιματολογικές, iii) μεταβολή της έδρας του νομού,
iv) συγχώνευσή της δραστηριότητας δύο εργαστηρίων που ήταν ανεξάρτητα το 2013
και έγιναν ένα το 2014, για όλες αυτές τις περιπτώσεις δόθηκε ένα επιπλέον
ποσό, το οποίο λάμβανε υπόψη την αρχή της αναλογικότητας, πρόσθετα από το
μηνιαίο όριο που προέκυψε από το μαθηματικό τύπο προκειμένου να εξομαλύνει όσο
το δυνατόν η διαφορά υποβολών που είχαν τα συγκεκριμένα εργαστήρια, για τους
λόγους που αναλύθηκαν, μεταξύ του 2013 και του 2014 (Σημείωση: Επίσης ισχύει για όλη τη χώρα και όχι μόνο για το νομό
Αττικής).
Θεωρούμε ότι και ο σύλλογός σας είναι σύμφωνος με την εξαίρεση αυτών των
δύο κατηγοριών, αφού αφορά μία σημαντική μερίδα των μελών σας και άλλωστε όπως
διαπιστώνετε δεν πρόκειται για κάποια ειδική προνομιακή μεταχείριση.
Σχετικά τώρα με το ανώτατο μηνιαίο όριο που δόθηκε στους παρόχους που
ξεκίνησαν δραστηριότητα εντός του 2014, όπως
αναγράφεται και στην ίδια τη βεβαίωση έγινε σύμφωνα με την 195/214/12-03-2015
απόφαση του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ.
Το
πιο σημαντικό όμως που θα πρέπει να κοινοποιηθεί σε όλα τα μέλη του συλλόγου
σας είναι το γεγονός ότι η βεβαίωση rebate και clawback που
έλαβαν έχει φορολογική χρήση.
Επιπρόσθετα όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει δεν υπάρχει Υπουργική απόφαση που να
ορίζει ανώτατο μηνιαίο όριο για το έτος 2015, συνεπώς το ανώτατο μηνιαίο όριο
που εμφανίζεται στη βεβαίωση χρησιμεύει μόνο για το λογιστικό προσδιορισμό του rebate
και clawback έτους
2014.
Ο
Πρόεδρος
Δημ. Κοντός
Εσωτερική διανομή:
1)Γεν. Δ/νση
Σχεδιασμού
2)Δ/νση Σχεδιασμού
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΗΝΙΑΙΟ ΟΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ 2015.........ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΧΟΛΙΟ......ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΩΡΙΣ ΑΚΟΜΗ -Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΘΑ ΒΓΕΙ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 2015 ΟΠΩΣ ΤΟ 2014.......ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ....