Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Τι κρύβει η ακινητοποίηση των τριών ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ – Οι ζημιές και το κόστος αποκατάστασης

Από τα πέντε δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία, παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα.

ΙΑΤRONET.GR

Το παρασκήνιο με την υπόθεση των τριών ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, αποκαλύπτει η κόντρα υπουργείου Υγείας – εργαζομένων.

Ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος κατήγγειλε ότι τα ελικόπτερα έχουν ακινητοποιηθεί λόγω έλλειψης πόρων για την επισκευή τους.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι αεροδιακομιδές των ασθενών γίνονται με ελικόπτερα της Πυροσβεστικής και μεταγωγικά της Πολεμικής Αεροπορίας.

Την καταγγελία δεν άφησε αναπάντητη ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Παύλος Πολάκης, ο οποίος συνέδεσε και αυτό το θέμα με τη διαπλοκή, την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και το πελατειακό σύστημα.

Σύμφωνα με τον κ. Πολάκη, από τα πέντε δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα τρία, παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα.

Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα “αναζητείται”.

Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τρία ελικόπτερα, εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση.

Κινητήρες

Από τους επτά κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής.

Ο έβδομος έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης. Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει στα 2,5 εκατομμύρια.

Ο κ. Πολάκης επισημαίνει ότι ο παροπλισμός των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει την παρούσα κυβέρνηση, καθώς το πρώτο καθηλώθηκε το 2006 και το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012.

Για το τρίτο, που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015, θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει τριετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου