Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Αθρόες αντικαταστάσεις προϊσταμένων στα νοσοκομεία


Με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα παρατηρείται το φαινόμενο της αντικατάστασης προϊσταμένων στα δημόσια νοσοκομεία, μετά την τοποθέτηση νέων διοικητών. Διευθυντές, Τομεάρχες και Τμηματάρχες καθαιρούνται χωρίς να έχουν περάσει κρίσεις και χωρίς κάποια προφανή δικαιολογητική βάση, ενώ στη θέση τους τοποθετούνται άλλοι, ο τρόπος επιλογής των οποίων παραμένει αδιευκρίνιστος.

Το πλέον πρόσφατο παράδειγμα είναι εκείνο του Γενικού Νοσοκομείου Κιλκίς, όπου με απόφαση της Διοικήτριας «καρατομήθηκε» η Διευθύντρια της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας. Το Σωματείο Εργαζομένων στο χώρο αναφέρει χαρακτηριστικά: «Την Δευτέρα 06-02-2017 και ώρα 14:10.μ.μ αναρτήθηκε στην διαύγεια η απόφαση της κ. Βλάχου, με την οποία καταπατώντας βάναυσα κάθε έννοια νομιμότητας, προέβη στην αντικατάσταση της Διευθύντριας».

Το ζήτημα θίγουν με Ερώτησή τους προς τον Υπουργό Υγείας οι βουλευτές της ΝΔας Β. Γιόγιακας και Γ. Γεωργαντάς, ζητώντας του να ανακαλέσει άμεσα τις παράνομες αντικαταστάσεις και την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και να τοποθετηθεί δημοσίως για όσα λαμβάνουν χώρα.

Ακολουθεί ολόκληρη την Ερώτηση:

Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

ΘΕΜΑ: «Αντικατάσταση προϊσταμένων στα δημόσια νοσοκομεία»

Σύμφωνα με έγγραφο της Ένωσης Νοσηλευτών-τριών Ελλάδος, πρόσφατα και κυρίως μετά την τοποθέτηση νέων διοικητών παρατηρείται με μεγάλη συχνότητα το φαινόμενο της αντικατάστασης προϊσταμένων σε πλήθος οργανικών μονάδων στα δημόσια νοσοκομεία όλης της χώρας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι Νοσηλευτικές Υπηρεσίες. Διευθυντές, Τομεάρχες και Τμηματάρχες των Νοσηλευτικών Υπηρεσιών καθαιρούνται με αποφάσεις των διοικητών, χωρίς κάποια προφανή δικαιολογητική βάση, ενώ στην θέση τους τοποθετούνται άλλοι, ο τρόπος επιλογής των οποίων παραμένει εντελώς αδιευκρίνιστος. Η συγκεκριμένη πρακτική αντίκειται στις διατάξεις της παρ. 1 (εδάφια α΄ και β΄) του άρθρου 30 του ν. 4369/2016 με τις οποίες από την έναρξη ισχύος του έως και την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων σύμφωνα με τις διατάξεις του παραπάνω νόμου, καθήκοντα προϊσταμένων εξακολουθούν να ασκούν οι κατά τη δημοσίευσή του προϊστάμενοι, η θητεία των οποίων λήγει αυτοδικαίως με την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων όπως προβλέπεται με τις διατάξεις του ν. 4369/2016. Καθίσταται επομένως σαφές ότι από τις 27-02-2016, όταν και ο νόμος τέθηκε σε ισχύ, αποκλείεται η βίαιη διακοπή της θητείας των εν ενεργεία προϊσταμένων.

Σημειώνεται επίσης ότι οι νέοι διοικητές των νοσοκομείων, προκειμένου να αντικαθιστούν τους προϊσταμένους, επικαλούνται κατά κύριο λόγο τις ρυθμίσεις του άρθρου 7 παρ. 8 περίπτωση 14 του Νόμου 3329/2005 σύμφωνα με τις οποίες ο διοικητής του νοσοκομείου μπορεί να αναθέτει προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένου Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης και Τομέα μέχρι την πλήρωση των θέσεων αυτών. Από την διατύπωση και την ερμηνεία της παραπάνω διάταξης προκύπτει ότι η χρήση της παραπάνω αρμοδιότητας των διοικητών προϋποθέτει την ύπαρξη κενής θέσης προϊσταμένου διεύθυνσης, υποδιεύθυνσης και τομέα. Ακριβώς ανάλογο είναι το πνεύμα, το περιεχόμενο και η δικαιολογητική βάση των γενικών διατάξεων του άρθρου 87 παρ. 1 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα με τις οποίες οι διατάξεις περί αναπλήρωσης προϊσταμένων τίθενται σε εφαρμογή εφόσον συντρέχουν λόγοι απουσίας ή κωλύματος των προϊσταμένων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Ποια είναι η επίσημη θέση του Υπουργείου σχετικά με την πρακτική αντικατάστασης προϊσταμένων σε δημόσια νοσοκομεία της χώρας, κατά παράβαση του ν. 4369/2016, 
Εάν και σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 4369/2016 και κατά συνέπεια για την ανάκληση των παρανόμων αντικαταστάσεων.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Βασίλειος Γιόγιακας
Γεώργιος Γεωργαντάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου