Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

Πώς θα καταγγέλλουν οι ασθενείς αναμονές και γιατρούς στο ΕΣΥ – Τι αλλάζει

Τα παράπονά τους ψηφιακά θα μπορούν να κάνουν σύντομα οι ασθενείς

Δυνατή φωνή ετοιμάζεται να δώσει το υπουργείο Υγείας στους ασθενείς μέσα από τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ασθενών.

Αν και τα Γραφεία «Παραπόνων» όπως είχε επικρατήσει να ονομάζονται λειτουργούσαν στα δημόσια νοσοκομεία από το 2016 στην πράξη υπολειτουργούσαν κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού και εξοπλισμού ενώ και οι ίδιοι οι ασθενείς αγνοούσαν την ύπαρξη τους.

Πλέον φαίνεται, ότι υπάρχει η πολιτική βούληση από το υπουργείο Υγείας, να ξεκινήσει μία προσπάθεια ανασυγκρότησης τους, ώστε οι όποιες καταγγελίες από την πλευρά των ασθενών είτε για αναμονές είτε για γιατρούς να έχουν αποτέλεσμα και λύση.

Στο πλαίσιο αυτό το αρμόδιο υπουργείο σχεδιάζει να έχει τη δυνατότητα ο κάθε ασθενής ή συνοδός, να αξιολογεί την εμπειρία του στο ΕΣΥ, μέσω ερωτηματολογίου, που θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά και θα διαβιβάζεται στα αρμόδια Γραφεία.

Τι καταγγέλλουν οι ασθενείς

Το Υπουργείο Υγείας για να καταγράψει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ασθενώνπραγματοποίησε πρόσφατα σχετική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου. Όπως προέκυψε από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων:

στην πλειονότητα των νοσοκομείων πληρούνται οι προϋποθέσεις για τη χωροταξική τους θέση, το ωράριο λειτουργίας τους και την ενημέρωση του πολίτη.

αναφορικά με τη στελέχωση, οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι μόνιμοι σε ποσοστό 92%

περισσότεροι από τους μισούς διαθέτουν εμπειρία μεγαλύτερη των 5 ετών στη συγκεκριμένη θέση

ποσοστό μικρότερο του 50% έκρινε αναγκαία την ενίσχυση της στελέχωσής τους.

Οι αιτίες που δεν επιτρέπουν στους εργαζόμενους να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της λειτουργίας των γραφείων είναι κυρίως:

ο φόρτος εργασίας, η έλλειψη τυποποιημένων διαδικασιών, η ανεπαρκής στελέχωση και η έλλειψη ψηφιακών εργαλείων.

Παράλληλα, καθοριστικής σημασίας για την ομαλή εφαρμογή κάθε νέας πολιτικής είναι η απρόσκοπτη συνεργασία των Γραφείων με την κατά περίπτωση αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση.

Τα μεγαλύτερα αγκάθια

Όπως προκύπτει από την πρόσφατη δημοσιευμένη «Έκθεση Πεπραγμένων Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων» οι 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.Πε.) της χώρας δέχθηκαν συνολικά 18.941 καταγγελίες/αιτήματα (6.569 καταγγελίες + 12.372 μη καταγγελτικά αιτήματα) και 2.816 ευχαριστήριες επιστολές.

Αναφορικά με τις αιτίες των καταγγελιών, το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι εντοπίζεται στο κομμάτι της συμπεριφοράς/ επικοινωνίας (41,23%) και κυρίως στην πληροφόρηση των ασθενών και την τηλεφωνική εξυπηρέτηση (24,91%).

Ακολουθούν θέματα που άπτονται της οργάνωσης και της λειτουργίας του φορέα (31,29%), ζητήματα ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών (17,16%) και θέματα διοίκησης (10,37%).

5 σχόλια:

  1. Τα εχουμε ακουσει παμπολλες φορες ,αδιαφορια και ανικανοτητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να τρώγονται μεταξύ τους τα μυρμήγκια και να κάνουν πάρτυ τα βουβάλια!Με τις καταγγελίες,όλα θα γίνουν καλύτερα!Αιδώς Αργείοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι σαν να έχεις αυτοκίνητο Lada μοντέλο 1960 και η αντιπροσωπεία να σου δίνει τετραψήφιο νούμερο παραπόνων σε περίπτωση που ακούσεις κάποιο περίεργο θόρυβο !!!
    Τραγική η κοροϊδία !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και διηγώντας τα να κλαίς!!!!! Στο ίδιο εργο θεατές........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δηλαδή για το ότι δεν λειτουργεί τίποτα λόγω της κυβέρνησης των ζώων θα καταγγελονται οι ιατροι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή