Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Δήλωση Προέδρου Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.

Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2014

ΔΗΛΩΣΗ

Το 2004 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με υπουργό Υγείας τον κ. Στεφανή κατέθεσε για πρώτη φορά στη Βουλή νομοσχέδιο για εισαγωγή εξετάσεων πριν την έναρξη ειδικότητας. Το νομοσχέδιο δεν ψηφίστηκε, διότι προκηρύχτηκαν εκλογές και άλλαξε κυβέρνηση. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε οκτώ χρόνια αργότερα με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και υπουργό Υγείας τον κ. Λοβέρδο. Τώρα επανέρχεται για τρίτη φορά το ίδιο νομοσχέδιο από τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Γρηγοράκο.

Η ΟΕΝΓΕ έχει δηλώσει με κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή της στις απόπειρες αυτές, αντίθεση που βασίζεται σε λόγους ουσίας:

1.- Για ποιες εξετάσεις μιλούν ο κ. Γρηγοράκος και πέριξ αυτού όταν τεράστιος αριθμός νέων γιατρών έχουν μεταναστεύσει και δεν υπάρχουν καν λίστες αναμονής σε πολλές ειδικότητες;

2.- Είναι δυνατόν να αξιολογούνται υποψήφιοι για ειδικότητα πριν προηγηθεί η αξιολόγηση του συστήματος που πρόκειται να τους εκπαιδεύσει; Ως γνωστόν το ΕΣΥ βρίσκεται πλέον σε σημείο κατάρρευσης και πολλές κλινικές που έδιναν ειδικότητα έχουν αποψιλωθεί από ειδικευμένους γιατρούς. 

3. Ποια εμπιστοσύνη μπορούν να έχουν οι νέοι γιατροί ότι θα επικρατήσει αξιοκρατία στην επιλογή τους, όταν ο νεποτισμός και ο κομματισμός έχουν γίνει κυρίαρχα φαινόμενα στο σύστημα; Προφανώς οι εμπνευστές της επιβολής εξετάσεων προσπαθούν να διώξουν στην ξενιτειά και τους εναπομείναντες νέους γιατρούς. Γι αυτό και προωθούν παράλληλα με τις εξετάσεις και τη συνταξιοδότηση των υπηρετούντων γιατρών του ΕΣΥ στα 70 έτη του βίου τους!

Ο κίνδυνος να μείνει το νομοσχέδιο του κ. Γρηγοράκου στα αζήτητα είναι υπαρκτός, είτε λόγω αντιδράσεων που θα προκληθούν, είτε λόγω… εκλογών, όπως συνέβη τις δύο προηγούμενες φορές. Ας ασχοληθεί λοιπόν η ηγεσία του υπουργείου Υγείας με τα υπαρκτά και τεράστια προβλήματα που απασχολούν το ΕΣΥ και ας αφήσει κατά μέρος τις ασκήσεις επί χάρτου. 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΕΝΓΕ

2 σχόλια:

  1. Το 2006 άρχισα την ειδικότητα στην ΩΡΛ ύστερα από 4 έτη αναμονής.Σήμερα στην κλινική που ειδικεύτικα υπάρχει κενή θέση ειδικευομένου και κενή λίστα αναμονής.Σε άλλες κλινικές η ίδια κατάσταση.Κλινικές κοντεύουν να κλείσουν από έλειψη ειδικευομένων πριν προλάβουν να κλείσουν από έλειψη ειδικών.Οι λόγοι γνωστοί,από το επίπεδο προσφερόμενης γνώσης μέχρι την ανύπαρκτη επαγγελματική αποκατάσταση.Και τώρα μιλάνε για εξετάσεις.Γιατί,για να αναβαθμίσουν τί;Ας αφήσουν κάθε κλινική να ορίσει τον αριθμό των ειδικευομένων που θεωρεί ότι μπορεί να εκπαιδεύσει.Μετά το πέρας της ειδικότητας και την λήψη αυτής να είναι υποχρεωμένοι όλοι οι νέοι γιατροί να δώσουν εξετάσεις για τον ευρωπαικό τίτλο λήψης ειδικότητας.Σε μαζική αποτυχία από συγκεκριμένες κλινικές,να ελέγχονται οι εκπαιδευτές τους και οι εν ελλάδι εξεταστές τους και να αφαιρείται η δυνατότητα χορήγησης ειδικότητας από τις κλινικές αυτές.Σε περίπτωση μαζικής επιτυχίας να χρηματοδοτούνται οι συγκεκριμένες κλινικές για την περαιτέρω αναβάθμισή τους.
    Βέβαιως και δεν ελπίζω σε τίποτε από όλα αυτά.Τα συμφέροντα που θίγονται είναι πολλά και σε πολλούς,αλλά να 'χαμε να λέγαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τις εξετάσεις για ειδικότητα θα έπρεπε να τις είχαν θεσπίσει πριν απο 35 χρόνια,τότε που βάσει της
    κοινοτικής οδηγίας αυξήθηκαν τα έτη εκπαίδευσης, έγιναν κύριες κάποιες υποειδικότητες,και εδόθησαν απο την ευρωπαική ένωση οι όροι καταλληλότητας του εκπαιδευτικού κέντρου.Τότε επίσης
    που φάνηκε και η υπερπαραγωγή γιατρών.Τότε που ξεκίνησε η αρθρόα εισροή απο το εξωτερικό.
    Αλλά έστω και αργότερα τότε που έγινε το ΕΣΥ.
    Δεν έγινε ομως τίποτα σωστό. Ουτε το ΕΣΥ ουτε στα πανεπιστημια φιλοτιμήθηκε κάποιος να κάνει
    κάτι,ουτε ο ΠΙΣ ,ουτε το υπουργείο υγειας.
    Τωρα θα πρέπει να ξεκινήσουμε απο τα πανεπιστήμια και τις ιατρικές σχολές.Να καταργηθεί η μονιμότης των καθηγητών και μελών ΔΕΠ γενικά μια και δεν έχουν να παρουσιάσουν μια πρόταση
    τόσα χρόνια για την εκπαίδευση τοσο των φοιτητών οσο και των νέων γιατρών.Να εχουν 5ετη θητεία
    και να κρίνονται για το έργο τους και για τα αποτελέσματα τους.Είναι οι μαθητές τους ικανοί και σε
    τι ποσοστό να δώσουν εξετάσεις για την απόκτηση του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ;;;;;
    Εχουν αν θέλουν πρότυπα απο την Ευρώπη και απο τις ενώσεις ειδικευμένων ιατρών της ευρώπης.
    Οσο για τα νοσοκομεία θα πρέπει να γίνει κυκλική εκπαίδευση σε λιγα επιλεγμένα κεντρα που και αυτά θα κρίνονται.
    Τέλος εξετάσεις πρέπει να γίνονται για την εισαγωγή στην ειδικότητα.



















    ΑπάντησηΔιαγραφή