ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΡΟΥΝΗΣ - news247.g4
Αεροδρόμιο στο Λονδίνο AP Photo/Matt Dunham
Εκτενές ρεπορτάζ του Guardian κάνει λόγο για "κομφούζιο" στα βρετανικά αεροδρόμια, με δεκάδες πολίτες να χάνουν την πτήση τους για την Ελλάδα. Μύλος με τη συμπλήρωση της φόρμας ταξιδίου, αναφορές για καθυστέρηση του κωδικού QR και κακή ενημέρωση από τις αεροπορικές εταιρείες.
Σε Οδύσσεια φαίνεται πως έχει μετατραπεί η άφιξη Βρετανών στη χώρα μας, με τον Guardian να φιλοξενεί εκτενές ρεπορτάζ αλλά και καταγγελίες, κάνοντας λόγο για δεκάδες πολίτες που χάνουν τις πτήσεις τους με προορισμό την Ελλάδα. Το μεγαλύτερο "αγκάθι" που έχει στερήσει την επιβίβαση ή έχει απαγορεύσει την πτήση στα αεροπλάνα, ώστε να προσγειωθούν στη χώρα μας, είναι ο μύλος που έχει δημιουργηθεί με τη συμπλήρωση της φόρμας PLF (Passenger Locator Form).
Παράλληλα, ο Guardian αναφέρει καθυστέρηση της άφιξης του κωδικού QR προς τους επίδοξους ταξιδιώτες, αλλά και συγκρουόμενες πληροφορίες που φτάνουν από τις αεροπορικές εταιρείες προς τους ταξιδιώτες.
Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα της βρετανικής ιστοσελίδας γράφει ότι δεκάδες ταξιδιώτες δεν έχουν καταφέρει ή έχουν ταλαιπωρηθεί και χρεωθεί υπερβολικά για να έρθουν αεροπορικώς προς τη χώρα μας λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών που έχουν δημιουργηθεί και διαρκώς μεταβάλλονται λόγω κορονοϊού.
"Τον Ιούλιο, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι όλοι οι επιβάτες πρέπει να υποβάλουν μια προσωπική φόρμα ανίχνευσης, 48 ώρες πριν από την αναχώρηση. Στη συνέχεια αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένας κωδικός QR, ο οποίος πρέπει να ληφθεί και να παρουσιαστεί κατά το check-in. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στη λήψη του κωδικού και οι διαφορετικές ερμηνείες των κανόνων από τις αεροπορικές εταιρείες οδήγησαν τους επιβάτες να απομακρυνθούν από το αεροδρόμιο. Ορισμένοι ταξιδιώτες ισχυρίζονται ότι η αεροπορική τους εταιρεία δεν τους ενημέρωσε για τις νέες απαιτήσεις ή ότι μερικά μικρά λάθη στη συμπλήρωση της φόρμας τους κόστισαν τις διακοπές τους", αναφέρει ο Guardian, που μάλιστα παρουσιάζει και μερικά τέτοια παραδείγματα πολιτών, όπως μίας οικογένειας στην οποία της απαγορεύτηκε η επιβίβαση σε πτήση της "EasyJet" με προορισμό την Κεφαλονιά επειδή δεν είχε συμπεριλάβει στη φόρμα τα ονόματα των δύο ανήλικων παιδιών.
"Είναι αδύνατο να χωρέσεις πάνω από δύο ονόματα στη φόρμα. Πολλές οικογένειες έχουν χάσει τις πτήσεις τους επειδή έχουν εισάγει μόνο τα ονόματα των γονέων. Επεσήμανα ότι τα μικρά παιδιά θα ήταν προφανώς με τους γονείς τους σε τη διάρκεια των διακοπών τους και ως εκ τούτου θα ήταν εύκολη η όποια ανίχνευση. Μου είπαν, όμως, ότι ακόμα κι αν μας επιτρεπόταν η επιβίβαση, οι ελληνικές αρχές θα μας έστελναν πίσω στο σπίτι", αναφέρει ένας άντρας που ήθελε να ταξιδέψει με τη σύζυγο και τα δύο τους παιδιά στη χώρα μας., με την οικογένεια τελικά να πληρώνει πάνω από 1.000 ευρώ για νέες κρατήσεις εισιτηρίων και καταλυμάτων.
Ανάλογο περιστατικό έγινε και σε πτήση της Wizz Air, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει ο Guardian. Εκεί, δεν επετράπη η πτήση σε 28 επιβάτες για ανεπαρκή συμπλήρωση της φόρμας, καθώς πολλοί δεν είχαν γράψει τα μεσαία ονόματά τους πράγμα που είναι προαιρετικό, με την εταιρεία να απολογείται στη συνέχεια.
Εν συνεχεία, το βρετανικό Μέσο αναφέρει πως "η ιστοσελίδα της ελληνικής κυβέρνησης είχε αρχικά δηλώσει ότι όλοι οι επιβάτες άνω των 18 ετών έπρεπε να συμπληρώσουν ξεχωριστές φόρμες. Αυτόν τον μήνα, η οδηγία άλλαξε, επιτρέποντας στις οικογένειες να συμπληρώσουν ένα μόνο έντυπο και η προθεσμία άλλαξε σε 24 ώρες πριν από την αναχώρηση. Ωστόσο, η μπερδεμένη φόρμα έχει δημιουργήσει σύγχυση σε αρκετούς επιβάτες, δημιουργώντας ερωτηματικά για το πώς θα χωρέσουν περισσότερα από δύο ονόματα στο ίδιο έντυπο, την ώρα που κάποιες αεροπορικές εταιρείες ζητούν ξεχωριστές φόρμες".
Μάλιστα, η Guardian αναφέρεται και σε έναν εκπρόσωπο της ελληνικής πρεσβείας, ο οποίος φέρεται να αρνήθηκε ότι η καθυστερημένη αποστολή των κωδικών QR είναι ο λόγος που οι ταξιδιώτες χάνουν το ταξίδι τους, δηλώνοντας ότι είναι ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών να διασφαλίσουν ότι οι επιβάτες έχουν τη σωστή ενημέρωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου