Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Κως. Τραγικές καταστάσεις με τα κυκλώματα των τουριστογιατρών

Το νησί μας υποφέρει και διασύρεται διεθνώς εδώ και αρκετά χρόνια από ένα θρασύτατο κύκλωμα που λυμαίνεται τον χώρο της υγείας των τουριστών που επισκέπτονται την Κω.

Όλοι όσοι είμαστε στα τουριστικά πράγματα ακούμε συνεχώς καταγγελίες από πελάτες ή από ντόπιους γιατρούς, για τις απίστευτες διαστάσεις που έχει πάρει το ζήτημα.

Μαθαίνουμε για υπέρογκες χρεώσεις, για αντιδεοντολογική συμπεριφορά τουριστογιατρών, για γιατρουδάκια με ανύπαρκτες ή ελλιπείς γνώσεις να κάνουν διαγνώσεις σε παθήσεις που χρειάζονται ειδικευμένο γιατρό, για παράνομες μεταφορές με ψευτο-ασθενοφόρα, για αρπαγές ασθενών μέσα από το νοσοκομείο, για εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων και των μηχανημάτων του νοσοκομείου για τους ασθενείς τους, χωρίς να αποδίδουν στο νοσοκομείο ούτε ένα Ευρώ από αυτά που εισπράττουν από τους τουρίστες, ακούμε ακόμα για περιπτώσεις εγκληματικής αμέλειας που βάζει σε άμεσο κίνδυνο την ζωή των τουριστών, ακούμε…….. ακούμε……. ακούμε…….!!

Κάποιες περιπτώσεις είναι κωμικοτραγικές. Μου αναφέρθηκε για παράδειγμα ότι αν κάποιος τουρίστας χρειάζεται μια ακτινογραφία και είναι πελάτης κάποιας από αυτές τις εταιρείες, τον κρατάνε στις εγκαταστάσεις τους μέχρι την ώρα που τελειώνει η πρωινή βάρδια του νοσοκομείου και τον πάνε εκεί για ακτινογραφία μετά τις 15:00 γιατί δεν υπάρχει κανένας για είσπραξη στο ταμείο κατά την απογευματινή ή την βραδινή βάρδια. Έτσι η ακτινογραφία γίνεται στο νοσοκομείο χωρίς κανένα κόστος για την εταιρεία αλλά βέβαια η εταιρεία την χρεώνει και με το παραπάνω, στον ασθενή!!! Έτσι χάνονται καθημερινά τεράστια ποσά από το νοσοκομείο χωρίς κανείς να κάνει κάτι! Απίστευτο!! Είναι για γέλια και για κλάματα!!!

Όλοι εκμεταλλεύονται την αδιαφορία του κράτους και τις προφανείς ελλείψεις του νοσοκομείου μας, σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, για να θησαυρίσουν. Κάποιους τους εξυπηρετεί πολύ αυτή η κατάσταση! Τα ποσά που «παίζονται» είναι τεράστια, τα συμφέροντα ακόμα πιο μεγάλα και τα στόματα ερμητικά κλειστά!!

Υπάρχουν και κάποιοι σοβαροί γιατροί ή εταιρείες στον χώρο, αλλά δυστυχώς είναι η μειονότητα.

Όλοι γνωρίζουν, όλοι ψιθυρίζουν, κανένας δεν τολμά να καταγγείλει, κανένας δεν τολμά να σπάσει το απόστημα! Σε πολλές συζητήσεις που είχα στο παρελθόν με ντόπιους γιατρούς, ιδιώτες και νοσοκομειακούς, που ζητούσαν την βοήθειά μου για το ζήτημα, ως προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, το αποτέλεσμα ήταν πάντα το ίδιο. Όλοι μου ζητούσαν να μπω μπροστά, αλλά όταν φθάναμε στο «δια ταύτα» και τους έλεγα ότι ευχαρίστως θα επέμβω αρκεί να έχω κάτι συγκεκριμένο, κανείς δεν δεχόταν να μου φέρει μια έγγραφη καταγγελία ή κάποιο αποδεικτικό στοιχείο για όλα αυτά.

Σε αρκετές περιπτώσεις μέρος της ευθύνης έχουν και κάποια ξενοδοχεία, ευτυχώς όχι πολλά, οι υπάλληλοι Ρεσεψιόν, οι ξεναγοί αλλά και Tour Operators, που επιτρέπουν σε αυτά τα κυκλώματα να έχουν πρόσβαση στους πελάτες τους. Τα πλοκάμια απλώνονται παντού, όλοι παίρνουν ένα μέρος της πίτας και κανείς δεν μιλά.

Πριν τρεις ημέρες ήρθε στα χέρια μου κάποιο αποδεικτικό στοιχείο. Μια απόδειξη εταιρείας τουριστογιατρών, η οποία χρέωσε Γάλλο τουρίστα 350,00€ για διάγνωση ωτίτιδας. Ο τουρίστας που από ότι έμαθα, για κακή τους τύχη ήταν και ο ίδιος γιατρός, έγινε έξαλλος και απειλεί ότι θα μας διασύρει σε όλα τα ΜΜΕ της χώρας του. Τα στοιχεία της εταιρείας που χρέωσε αυτό το ποσό, βρίσκονται στα γραφεία της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα.

Προχθές, παραμονή της Παναγιάς, βρέθηκα στο νοσοκομείο επισκεπτόμενος συγγενικό μου πρόσωπο στα εξωτερικά ιατρεία, εκεί έζησα ένα συγκλονιστικό γεγονός. Ένα εξάχρονο παιδάκι που περνούσε τις διακοπές με τους γονείς και το τρίχρονο αδελφάκι του στο νησί μας, εισήχθη εσπευσμένα στο νοσοκομείο σε λιπόθυμη κατάσταση. Οι γιατροί του νοσοκομείου κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να το σώσουν, σε ελάχιστα λεπτά έτρεξαν στο νοσοκομείο ακόμα και γιατροί που βρίσκονταν σε άδεια, όμως δυστυχώς το παιδάκι χάθηκε, πιθανότατα από σκωληκοειδίτιδα! Το κλάμα από το τρίχρονο αδελφάκι του στους άδειους διαδρόμους του νοσοκομείου θα αντηχεί για πολύ καιρό στα αυτιά μου, το βουβό κλάμα της μάνας θα μείνει για πάντα στη σκέψη μου.

Αναφέρω αυτό το θλιβερό περιστατικό για ένα και μόνο λόγο. Άκουσα ότι η μητέρα του παιδιού είπε, ότι τις προηγούμενες 2-3 ημέρες το παιδάκι δεν αισθανόταν καλά, έκανε εμετούς, κλπ και το είχε εξετάσει τουριστογιατρός, ο οποίος προφανώς και δεν κατάλαβε την σοβαρότητα της κατάστασης. Αν όντως έτσι έγιναν τα πράγματα, τότε μιλάμε για τραγικά λάθη ή για εγκληματική αμέλεια.

Αυτοί οι άνθρωποι μας εμπιστεύτηκαν, εμπιστεύτηκαν ότι έρχονται να περάσουν τις διακοπές τους σε ένα φιλόξενο, πολιτισμένο τόπο. Προδόθηκαν με τον χειρότερο τρόπο!! Ποιός θα παρηγορήσει αυτούς τους γονείς; Ποιος θα επιστρέψει στο τρίχρονο αγοράκι το αδικοχαμένο του αδελφάκι;

Τέτοια περιστατικά δυστυχώς δεν είναι μεμονωμένα, η υγεία στο νησί του πατέρα της Ιατρικής πάσχει και έχει εγκαταλειφτεί στην μοίρα της από το ανάλγητο κράτος.

Ο καθένας δηλώνει ειδικευμένος γιατρός , χρεώνει ότι θέλει (οι ασφαλιστικές εταιρείες να ‘ναι καλά), ζωές χάνονται άδικα στο βωμό του κέρδους, η φήμη και η αξιοπιστία του νησιού μας καταρρακώνεται καθημερινά αλλά κανείς δεν αντιδρά!!!

Όταν στο νησί μας, υπάρχουν ήρωες γιατροί που τιμούν τον όρκο τους και καθημερινά δίνουν την ψυχή τους, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους στον συνάνθρωπο για ένα κομμάτι ψωμί, είναι αμαρτία κάποιοι στυγνοί επαγγελματίες να καταρρακώνουν την φήμη του ιατρικού λειτουργήματος και του νησιού μας.

Θα τολμήσει επιτέλους κάποιος (Υπουργείο, Εισαγγελέας, Δήμος, Βουλευτές, Ιατρικός Σύλλογος), να επέμβει προτού είναι πολύ αργά;

Με τιμή,
Μηνάς Χατζημιχαήλ
Αντιπρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Κω

ISARKADIAS.GR

4 σχόλια:

  1. Κε ξενοδοχοπρόεδρε εσείς τι ακριβώς ρόλο παίζετε;
    Σας έχει διορίσει κάποιος να κρίνετε γιατρούς και ιατρικές πράξεις δημόσια ή από μόνος σας πήρατε το δικαίωμα αυτό;
    Γιατί αυτά που γράφετε ούτε σοβαρή καταγγελία είναι ούτε και αποδείξεις, αλλά ούτε και σας πέφτει λόγος.
    Την απόδειξη στο συρτάρι σας κρατήστε τη.... να την συγκρίνεται με αντίστοιχες ιδιωτικών κέντρων του εξωτερικού και ρωτήστε να μάθετε πόσο ακριβώς χρεώνουν εκεί έναν Έλληνα. Να σας γνωστοποιήσω, γιατί προφανώς δεν το γνωρίζετε, ότι η ιατρική πράξη στον ιδιωτικό τομέα δεν είναι διατημημένη και όλα είναι θέμα συμφωνίας. Ο κύριος από το εξωτερικό που διαμαρτύρεται θα μπορούσε να έχει ρωτήσει από πριν για το ιατρικό κόστος. Τουλάχιστον εγώ αυτό θα έκανα σε μια ξένη χώρα.
    Αν για εσάς μια ωτίτιδα είναι μια αστεία διάγνωση, κάποιος από εμάς διέθεσε από την ζωή του πάνω από 15 χρόνια για να την βάζει.
    Όσο για τα δύσκολα περιστατικά και τις τυχόν αμέλειες αφήστε να τις καταγγείλουν αυτοί που πρέπει. Εκτός κι αν εσάς σας έχει διορίσει κάποιος να κάνετε τον δικαστή και τον τιμητή στους γιατρούς για τους δικούς σας λόγους.
    Θα σας πρότεινα να ασχοληθείτε με αυτό που πιθανόν ξέρετε να κάνετε καλύτερα. Να ελέγχετε δηλαδή τις χρεώσεις και την ποιότητα παροχής υπηρεσιών που παρέχουν οι παντός είδους ξενοδοχειακές και μη υποδομές στο νησί σας, μήπως και βελτιωθεί η αισχροκέρδια από τα δήθεν 5στερα και τα κοτέτσια που ενοικιάζονται για βίλες. Ασχοληθείτε επίσης με την ποιότητα και τις υπέρογκες χρεώσεις που χρεώνουν σε Έλληνες οι ξενοδόχοι σας, ενώ έχουν αστείες χρεώσεις για τον κάθε ανύπαρκτο κακής ποιότητας τουρίστα all inclusive, που νομίζει ότι ήρθε στην Ελλάδα και όλα είναι τζάμπα και η παροχή ιατρικών υπηρεσιών δωρεάν. Αλλά τι γράφω και εγώ τώρα. Αυτή είναι παλιά ιστορία. Τα παίρνουμε χοντρά από τον Έλληνα τουρίστα και ξεβρακονόμαστε για τον χαμηλής ποιότητας ξένο τουρισμό. Έτσι τιμάτε τους συμπατριώτες σας που είναι σήμερα τόσο πολύ οικονομικά στριμωγμένοι.
    Θα σας πρότεινα λοιπόν να αφήσετε τον ρόλο του δικαστή των γιατρών και αν πραγματικά έχετε να καταγγείλετε συγκεκριμένα πράγματα με ονόματα και αποδείξεις να το κάνετε. Αλλιώς εξυπηρετείτε σκοτεινούς και ύποπτους σκοπούς και το κυριώτερο βάζετε σε αμφιβολία και κίνδυνο το δημόσιο αίσθημα ασφάλειας για την υγεία απέναντι στους Έλληνες γιατρούς.
    Με λίγα λόγια ασχοληθείτε με τις μακαρονάδες και πόσο τις χρεώνουν στο νησί σας οι ξενοδόχοι.

    Ένας συνάδελφος των "τουριστογιατρών" όπως υποτιμητικά τους αποκαλείτε.
    Αλήθεια εσείς τον επινοήσατε τον όρο; Συγχαρητήρια έχετε φαντασία. Γι αυτό φαίνεται σας εκλέγουν οι συνάδεφλοί σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως ο κύριος ξενοδοχοαντιπρόεδρος έχει την ευγενή καλωσύνη να μας πει τη γνώμη του για το χθεσινό ΦΕΚ ,όπου καθορίζονται τα "Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεμα Μέτρα Ελέγχου της Συνταγογράφησης και Εκτέλεσης Εργαστηριακών Εξετάσεων"? Όλοι οι γιατροί θα τον ευγνωμονούμε!
    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο πρόεδρος λέει αλήθειες που καίνε.Όσοι δεν έχετε σχέση με το νησί δεν ξέρετε τι χαμός γίνεται με τους τουριστίατρους και το κύκλωμα πρακτορείων-ξενοδοχείων και ''εταιρειών παροχής υπηρεσιών υγείας" που λειτουργούν με ανειδίκευτους ''φτηνούς γιατρούς",παρέχουν πολύ χαμηλής ποιότητας ιατρικές υπηρεσίες και τις χρεώνουν πανάκριβα!Οι ιδιώτες ειδικευμένοι γιατροί του νησιού εξετάζουν ελάχιστους μόνο από τους επισκέπτες που θα ξεφύγουν απ΄τα δίχτυα του κυκλώματος η θα τους ζητήσουν οι ίδιοι οι επισκέπτες ασθενείς όταν δεν βρουν λύση στο πρόβλημα τους.Τα ειρωνικά σχόλια για τον πρόεδρο προβληματίζουν για την προέλευση τους.
    Ένας ιδιώτης ειδικός ιατρός του νησιού που εξετάζει τουρίστα (απ' τους χιλιάδες του νησιού) με το κυάλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ συνάδελφε κανείς δεν έχει αντίρρηση με αυτά που γράφετε. Εκείνο που ενοχλεί αφάνταστα είναι οι γενικευμένοι χαρακτηρισμοί και η κριτική από ανθρώπους που δεν είναι εξουσιοδοτημένοι για να κρίνουν σε αυτό τουλάχιστον το επίπεδο. Θα μπορούσε δηλαδή ο κύριος αντιπρόεδρος να μείνει στην καταγγελία και στην αγωνία ότι στην πόλη λειτουργεί κύκλωμα. Τα υπόλοιπα όλα δεν ήταν δική του δουλειά, δεν είχαν κανένα νόημα και ουσία και ομιλώ για τους χαρακτηρισμούς που έκανε.

    Για την ουσία τώρα που αναφέρετε.
    Αν κάποιοι συνάδελφοι ανειδίκευτοι προσφέρουν υπηρεσίες ειδικευμένων και ο κόσμος τις δέχεται, ενώ υπάρχουν ειδικευμένοι στο νησί που προσφέρουν καλύτερες, είναι ένα θέμα που γεννά ερωτηματικά. Γιατί ούτε ο κόσμος είναι ηλίθιος να μην αντιλαμβάνεται ποιο είναι το καλύτερο για την υγεία του ούτε ο ανειδίκευτος μπορεί να ανταγωνιστεί τον ειδικευμένο στην παροχή υπηρεσιών.
    Επομένως ή στραβός είναι ο γιαλός ή η βάρκα γέρνει, αν γίνομαι αντιληπτός.
    Εν πάσει περιπτώσει, και πριν φτάσει κανείς στους απίστευτους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιήθηκαν, έχω την αίσθηση ότι υπάρχουν όλες οι νόμιμες διαδικασίες και τα συλλογικά μας όργανα που μπορεί κανείς με στοιχεία να απευθυνθεί και να καταγγείλει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στο παραμικρό στηρίζω τις τακτικές αυτές των κυκλωμάτων. Για του λόγου το αληθές προσωπικά είμαι εναντίον της λογικής που δίνει το δικαίωμα και την δυνατότητα στον γιατρό άνευ ειδικότητας να μπορεί να εξετάζει και να θεραπεύει ότι πετάει και ότι κολυμπάει ενώ στην περιοχή υπάρχουν ειδικευμένοι συνάδελφοι. Θα μπορούσαν ίσως μόνο εκεί που δεν υπάρχει άλλη δομή.
    Άλλο όμως αυτό και άλλο να χαρακτηρίζουμε συναδέφλους "τουριστογιατρούς". Η αξία του κάθε συναδέλφου είναι σημαντική και η προσπάθεια που κάνει σεβαστή. Οι χαρακτηρισμοί και οι γενικευμένες καταγγελίες απαξίωσης συναδέλφων μειώνουν συνολικά την αξία και την προσπάθεια προσφοράς υγείας όλων μας, δίνουν το δικαίωμα να υποτιμάται η δουλειά μας, και δίνουμε αφορμή στον κόσμο να συνεχίζει να μας κοροιδεύει και να μην μας εμπιστεύεται.
    Τουλάχιστον ας μην δώσουμε το δικαίωμα σε άτομα εκτός του χώρου μας να καταγγέλουν λασπολογώντας με άθλιο τρόπο. Ο θεσμός του γιατρού ήταν ιερός και έτσι πρέπει να παραμείνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή