Τον κορμό του πληροφοριακού προγράμματος για την πρωτοβάθμια φροντίδα των ασθενών, θα αποτελέσουν όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ (e-prescription, συστήματα για τις Μονάδες ΤΟΜΥ, Εθνικό Μητρώο Χρονίως Πασχόντων Ασθενών, Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Κλεισίματος Ιατρικών Ραντεβού κ.λπ.).
Οnmed.gr
Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρχει γρηγορότερη και καλύτερη λήψη αποφάσεων, ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και μεγαλύτερη ενημέρωση και διαφάνεια των διαδικτυακών υπηρεσιών, για την βελτίωση της περίθαλψης.
Τα παραπάνω υπογράμμισε μεταξύ άλλων η κυρία Αθηνά Τριανταφυλλίδη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών ΗΔΙΚΑ Α.Ε. μιλώντας την Τετάρτη, στο συνέδριο του Health Daily με θέμα «Νοσοκομείο και Νοσοκομειακό φάρμακο».
Όπως ανέφερε ακόμη, αναπτύσσεται νέο πληροφοριακό σύστημα στην ΗΔΙΚΑ με κεντρικοποιημένη αρχιτεκτονική, δηλαδή όλα τα νοσοκομεία θα αναφέρονται σ’ αυτό το ενοποιημένο σύστημα. Έτσι όταν ένας ασθενής έχει επισκεφθεί πολλά νοσοκομεία, το κάθε νοσοκομείο πλέον θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία του ασθενούς. Στο σύστημα εντάχθηκαν και τα νοσοκομεία τα οποία δεν είχαν λάβει μέχρι σήμερα Ευρωπαϊκούς πόρους από το Γ’ ΚΠΣ.
«Αύριο Πέμπτη εξάλλου, ξεκινά το σύστημα αυτό για τον Ευαγγελισμό και το Λαϊκό και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο crash test του συστήματος» ανέφερε η κυρία Τριανταφυλλίδη.
Από την πλευρά της, η Γεωργία Οικονομοπούλου, MSc Πολιτικής και Σχεδιασμού Υπηρεσιών Υγείας, Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Η Ελπίς», Μέλος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας (ΕΕΜΥΥ), ανέφερε στην ομιλία της:
«Η Βασισμένη στην Αξία Υγειονομική Περίθαλψη (ΒΑΥΠ) είναι το κλειδί για μία αποτελεσματικότερη πολιτική υγείας στο νοσοκομείο.
Χρειάζεται καταγραφή αποτελεσμάτων, συζήτηση για την κλινική φροντίδα, για να εστιάσουμε στις αχρείαστες υπηρεσίες και στις διαφορετικότητες κάθε νοσοκομείου. Προτείνεται η χρήση πληροφοριακών συστημάτων και η δημιουργία ομάδων για να διαχειριστούν συλλογικά τις υπηρεσίες υγείας και να αντιμετωπιστεί το burn out» ανέφερε η κ. Οικονομοπούλου.
Η Μαρκέλλα Χαραλαμπάτου, Πνευμονολόγος, Διευθύντρια ΤΕΠ, Πνευμονολογικό Τμήμα, ΓΝ Ελευσίνας «Θριάσιο», υπογράμμισε ότι το ανεπαρκές σύστημα ΠΦΥ οδηγεί τους ασθενείς σε άχρηστες και περιττές επισκέψεις στα τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ). Τα ΤΕΠ θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τα πραγματικά επείγοντα περιστατικά και να μην επιβαρύνονται με επισκέψεις πιο ήπιων περιστατικών.
Άρα πρέπει να αξιολογηθούν τα υπάρχοντα ΤΕΠ με δείκτες συχνότητας επίσκεψης ασθενών, χρόνου παραμονής στα ΤΕΠ και θνησιμότητας. Υπάρχουν ασθενείς που πραγματικά έχουν ανάγκη και δεν προλαβαίνουν καν να εξεταστούν. Υπάρχουν και ασθενείς που παραμένουν πολύ στα ΤΕΠ και δεν προωθούνται εγκαίρως στις αντίστοιχες κλινικές που πρέπει να νοσηλευτούν.
«Υπάρχει υπερφόρτωση των ΤΕΠ και χρειάζεται άμεσα αναδιοργάνωση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, βάσει δεδομένων των πληροφοριακών συστημάτων» κατέληξε η κυρία Χαραλαμπάτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου