ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Νικόλαος Νίτσας: Οι ιδιώτες γιατροί μαζί με τους συναδέλφους του δημοσίου "έβαλαν πλάτη", ώστε το Εθνικό Σύστημα Υγείας να καλύψει κενά και ελλείψεις.
Διαφοροποιημένα αποτελέσματα - σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια - αναδεικνύει η φετινή ετήσια έρευνα σχετικά με τη δημόσια υγεία, για λογαριασμό του Ι.Σ.Θ. επισυνάπτονται οι έρευνες (γενικό κοινό και γιατροί μέλη Ι.Σ.Θ.).
Ο πρόεδρος του Ι.Σ.Θ., κ. Ν. Νίτσας, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας «to the point», κ. Δ. Κατσαντώνη, τονίζοντας ότι η άποψη των πολιτών έχει διαφοροποιηθεί, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λόγω του γεγονότος ότι «όλοι οι συνάδελφοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα «έβαλαν πλάτη», ώστε να αντιμετωπιστούν ελλείψεις στις δημόσιες δομές υγείας και να προετοιμαστεί καλύτερα το Ε.Σ.Υ.». Σύμφωνα με την έρευνα, το 76,2% των ερωτηθέντων που χρειάστηκαν φροντίδα κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τηλεφώνησε ή επισκέφθηκε ιδιώτη γιατρό. «Οι πολίτες πριν καταφύγουν στα δημόσια νοσοκομεία απευθύνονταν τηλεφωνικά ή μέσω διαδικτύου στους ιδιώτες γιατρούς, οι οποίοι εξέταζαν μόνο τα επείγοντα περιστατικά και κατεύθυναν αναλόγως με τη βαρύτητα των συμπτωμάτων και προβλημάτων που αντιμετώπιζαν στα Νοσοκομεία μόνο εκείνους που χρειάζονταν νοσηλεία. Οι ιδιώτες γιατροί έδωσαν έτσι την ευχέρεια και το χρόνο στο Εθνικό Σύστημα Υγείας να προλάβει να οργανωθεί και να διορθώσει διαχρονικές παθογένειες. Η προσπάθεια ενίσχυσης του ΕΣΥ πρέπει να είναι διαρκής καθώς η υποστελέχωση αντιμετωπίζεται παροδικά με επικουρικούς γιατρούς και υπάρχει άμεση ανάγκη προκήρυξης μονίμων θέσεων». Η εικόνα είναι καλή και για την ποιότητα συνολικά των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας καθώς το 32,9% πιστεύει ότι έχει βελτιωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, το 27,1% ότι έχει χειροτερεύσει ενώ το 33,2% δεν εξέφρασε ούτε θετική, ούτε αρνητική γνώμη.
«Η πολιτεία, επιτέλους, άκουσε τους γιατρούς»
«Η αλλαγή της κοινής γνώμης υπέρ του Εθνικού Συστήματος Υγείας οφείλεται στην απόφαση της Πολιτείας να ακούσει τους γιατρούς στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης…» επεσήμανε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Το ποσοστό δυσαρέσκειας από το 66,5% πέρυσι «έπεσε» στο 38,1% φέτος, ενώ αντίστοιχα το ποσοστό ικανοποίησης αυξήθηκε από 12,3% στο 27,5% αντίστοιχα, διπλασιάζοντας το ποσοστό. Ο κ. Ν. Νίτσας τόνισε ότι η μεταβολή αυτή σχετίζεται άμεσα με την πανδημία και με τις ενέργειες της πολιτείας προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας. "Επιτέλους η πολιτεία άκουσε την γνώμη των γιατρών, πορεύτηκε και πορεύεται με βάση τις αξιόπιστες γνωμοδοτήσεις της επιστημονικής επιτροπής του υπουργείου Υγείας στην οποία συμμετέχει και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) Αθανάσιος Εξαδάκτυλος"
Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για βελτίωση των υπηρεσιών υγείας
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας οι πολίτες θεωρούν πως η σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα βελτιώσει τις υπηρεσίες υγείας. Ο πρόεδρος του Ι.Σ.Θ. ανέφερε ότι επιβεβαιώνεται η άποψη του Ι.Σ.Θ. για αναγκαιότητα ΣΔΙΤ στο ΕΣΥ που όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί ή να οδηγήσει σε ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ και πρέπει να γίνει με αυστηρούς και διαφανείς κανόνες. Η έρευνα έθεσε ερωτήματα όπως «αν η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έχει βελτιωθεί ή έχει χειροτερεύσει; Επισκέπτονται κυρίως και συχνότερα ιδιωτικά ιατρεία, δημόσια νοσοκομεία, συμβεβλημένους γιατρούς Ε.Ο.Π.Υ.Υ., Κέντρα Υγείας, Ιατρεία ΠΕΔΥ, ιδιωτικά πολυιατρεία, κλινικές; Σε τι ποσοστό έχουν εγγραφεί στον «Οικογενειακό γιατρό»; Έχουν κάνει χρήση των διαδικασιών του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ραντεβού κ.α.). Θεωρούν ότι η συνεργασία του Ε.Σ.Υ. με τους ιδιωτικούς φορείς υγείας θα βελτιώσει ή θα επιδεινώσει τις υπηρεσίες υγείας; Κατά τη διάρκεια της καραντίνας χρειάσθηκε να τηλεφωνήσουν ή να επισκεφθούν κάποιον γιατρό, σε δημόσια δομή ή σε ιδιωτικό ιατρείο; Οι πολίτες πώς αισθάνονται μετά τις πρόσφατες παρεμβάσεις της κυβέρνησης λόγω SARS-CoV-2; Περισσότερο ή λιγότερο ασφαλείς;»
«Συμβάσεις 900 γιατρών… άμεσα»
Ο κ. Ν. Νίτσας επανέλαβε το πάγιο αίτημα των γιατρών της Θεσσαλονίκης για ολοκλήρωση του θεσμού του Οικογενειακού Γιατρού – Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας με μόνιμες κι όχι ευκαιριακές λύσεις, για γιατρούς (βλ συμβάσεις) και ασθενείς. Επίσης, ο κ. Ν. Νίτσας ζήτησε να υλοποιηθεί άμεσα η εξαγγελία του πρωθυπουργού, στην περσινή Δ.Ε.Θ., για 900 νέες συμβάσεις γιατρών με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. «Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε διακόψει συμβάσεις παθολόγων, παιδιάτρων και γενικών γιατρών -εν μία νυκτί- προκειμένου να τους υποχρεώσει να μετέχουν στο θεσμό του «Οικογενειακού Γιατρού» (ΠΦΥ) το οποίο τελικά με τον τρόπο που επέλεξε να το κάνει οδήγησε σε παταγώδη αποτυχία. Σήμερα ζητούμε εκ νέου την άμεση στελέχωση αυτών των 900 θέσεων εργασίας με συμβάσεις ανάμεσα στο Υπουργείο Υγείας και στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο». Ο Ι.Σ.Θ. μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην περαιτέρω βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας, συμπλήρωσε ο κ. Ν. Νίτσας, με προτάσεις και συνεχή συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο.
Ο Ι.Σ.Θ. δίπλα στους γιατρούς και στην κοινωνία
Η έρευνα πραγματοποιείται κάθε χρόνο από την εταιρεία «to the point» για λογαριασμό του Ι.Σ.Θ., από 2012 ως σήμερα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζονται δημόσια, ώστε να γνωρίζουν όλοι τα προβλήματα και τα ζητήματα που ανακύπτουν και να γίνονται διορθωτικές κινήσεις και παρεμβάσεις. Να σημειωθεί ότι πολίτες αλλά και γιατροί (με παράλληλο ερωτηματολόγιο που έτρεχε από την ίδια εταιρεία μόνο σε γιατρούς) έκριναν τη γενικότερη παρουσία του Ι.Σ.Θ. και του Π.Ι.Σ. (Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου) ως πολύ θετική όπως και τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του σε καιρό πανδημίας. Όπως αναδεικνύεται στην έρευνα (βλ. πίνακες) καταγράφονται υψηλά ποσοστά εμπιστοσύνης στον Ι.Σ.Θ., γεγονός για το οποίο ο πρόεδρος κ. Ν. Νίτσας ευχαρίστησε τους πολίτες και τους γιατρούς τονίζοντας ότι «η ευθύνη του συλλόγου γίνεται ακόμη μεγαλύτερη για τα επόμενα χρόνια».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου