Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΕΝΩΣΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΑΔΥΜ

Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής 
Ε.ΕΛ.ΠΑΙΔ.ΑΤΤ.
Μη κερδοσκοπικό σωματείο
Έδρα: Λεωφόρος Κηφισίας 58, 15125 Μαρούσι

Διεύθυνση αλληλογραφίας: Βάρναλη 7, 151 21 Πεύκη
Τηλ: 6944-307208 FAX: 210-8053797

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΑΔΥΜ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗΣ: Κώστας Νταλούκας Παιδίατρος, Πρόεδρος Ε.ΕΛ.ΠΑΙΔ.ΑΤΤ.


Το ΑΔΥΜ είναι ένα προληπτικό εργαλείο ανίχνευσης παιδιών με πρόβλημα σε πρώιμο στάδιο ή και παιδιών που διαφεύγουν της διάγνωσης.

Η σημασία και η αξία του είναι κυρίως γιατί αφορά και εξυπηρετεί στο μεγαλύτερο βαθμό την πρόληψη.

Ο τρόπος που πρόσφατα σχεδιάστηκε είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Θεωρούμε όμως ότι λείπουν σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τους γονείς και που είναι χρήσιμες για τον παιδίατρο που θα εξετάσει το παιδί, η καθοδήγηση για την φυσική εξέταση είναι ελλιπής, και η μεθόδευση του τρόπου διάθεσης και συμπλήρωσης από τον Παιδίατρο αναποτελεσματική.

Ειδικότερα:

1. Όσον αφορά το φύλλο ιατρικής εξέτασης, δεν δίνεται από το σχολείο στους γονείς, ως όφειλε, με αποτέλεσμα να χάνεται η σπουδαιότητα, η σημαντικότητα και η αναγκαιότητα του μηνύματος της προληπτικής εξέτασης. Οι γονείς στο σύνολό τους θεωρούν ότι το ΑΔΥΜ είναι απλά ένα άλλο δικαιολογητικό, που χρειάζεται μόνο την υπογραφή του παιδιάτρου, προκειμένου να εγγράψουν το παιδί τους στο σχολείο.

2. Δεν έχει δοθεί η πρέπουσα σημασία στην διαφοροποίηση των προβλημάτων σύμφωνα με την ηλικία του παιδιού. Οι έφηβοι για παράδειγμα αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία, με προβλήματα προς έλεγχο κα ενημέρωση, όπως για παράδειγμα η πρώιμη/καθυστερημένη ήβη, οι διαταραχές αυτής, η φυσιολογική σεξουαλική ωριμότητα κλπ.

3. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη κατεύθυνση και δεν προτείνονται συγκεκριμένοι τρόποι ανιχνευτικού ελέγχου από τον παιδίατρο ανάλογα με το ιστορικό, την φυσική εξέταση και τον εργαστηριακό/ανιχνευτικό έλεγχο του παιδιού.

4. Οι ερωτήσεις προς τους γονείς, που στην ουσία υπέχουν θέση οικογενειακού και ατομικού ιστορικού, δεν συνδέονται με το δια ταύτα, δηλαδή την πρόταση για το είδος ή την παραπομπή του παιδιού από τον παιδίατρο σε ειδικό ή εργαστήριο. 



5. Δεν προτείνονται ούτε και δίδονται στους παιδιάτρους ανιχνευτικά εργαλεία και τεστ, πχ αυτισμού, ΔΕΠΥ, ψυχολογικών διαταραχών, καθυστέρησης της ομιλίας, στραβισμού, ανάπτυξης κλπ αφήνοντας στην ουσία αβοήθητο τον παιδίατρο, που το πιθανότερο είναι είτε να αυτοσχεδιάσει, είτε να παρακάμψει τον έλεγχο, ή να παραπέμψει το παιδί σε ειδικό αυξάνοντας αναίτια το κόστος και ταλαιπωρώντας γονείς και παιδί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου