Τετάρτη 15 Νοέμβριος 2017
Γράφει: Δήμητρα Ευθυμιάδου
Μια ομπρέλα προστασίας για τους ασθενείς που προσέρχονται στα δημόσια νοσοκομεία, επιχειρεί να απλώσει το υπουργείο Υγείας.
Οι αλλαγές που θα επέλθουν βέβαια στο ΕΣΥ το 2018, δε σχετίζονται άμεσα με την ενίσχυση του προσωπικού, αλλά αναμένεται να βελτιώσουν το σύστημα προστασίας των ασθενών.
Τα τέσσερα σημεία που αλλάζουν στο ΕΣΥ με το νέο έτος
Μέσα στο 2018 αναμένεται να λειτουργήσουν πλήρως γραφεία υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία για να διεκδικούν οι ασθενείς την αξιοπρεπή φροντίδα τους, χωρίς συναλλαγές.
Πρόκειται για άλλη μία προσπάθεια του υπουργείου υγείας να καταπολεμήσει εκτός των άλλων το φαινόμενο με τα φακελάκια. Βέβαια μέσα από τα γραφεία αυτά σχεδιάζεται και η βελτίωση της επικοινωνίας των ασθενών με το σύστημα.
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα γραφεία ασθενών και παραπόνων είχε επιχειρηθεί να συσταθούν και πριν από περίπου 15 χρόνια επί υπουργίας Αλέκου Παπαδόπουλου, αλλά η προσπάθεια ναυάγησε καθώς οι ασθενείς κυρίως από φόβο δεν κατήγγειλαν τους επίορκους γιατρούς. Δείτε ΕΔΩ όλες τις παραμέτρους των γραφείων προστασίας και πως θα λειτουργούν: «Έρχονται τα Γραφεία Προστασίας των Ασθενών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ! Πως θα λειτουργούν»
2.Ειδικό Γραφείο Ιατρικών Λαθών
Ένα νέο σύστημα ανίχνευσης, καταγραφής και ανάλυσης του ιατρικού λάθους, αναμένεται να δημιουργηθεί το 2018 εντός του ΕΣΥ. Στόχος θα είναι όχι να αναζητηθούν ευθύνες αλλά για να δημιουργηθούν δικλείδες ασφαλείας και μηχανισμοί αποτροπής των λαθών.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Υγείας επεξεργάζεται την πρόταση θεσμοθέτησης ενός μηχανισμού προδικαστικού ελέγχου των καταγγελιών για ιατρικό λάθος από ένα ειδικό σώμα εμπειρογνωμόνων, περιορίζοντας έτσι τη «βιομηχανία» μηνύσεωνκαι διεκδίκησης αποζημιώσεων από γιατρούς ή από το Σύστημα Υγείας, που αρχίζει να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και στη χώρα μας. Δείτε ΕΔΩ πως θα σχεδιαστεί το ειδικό γραφείο: «Έρχεται ειδικό σύστημα καταγραφής για τα ιατρικά λάθη στα νοσοκομεία! Τι προανήγγειλε ο υπ.Υγείας»
3.Εξυπηρέτηση εξπρές για τα επείγοντα!
Με το νέο έτος τα νοσοκομεία, τουλάχιστον τα μεγάλα, θα υποδέχονται τα περιστατικά που χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση στα αυτόνομα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ).
Τα ΤΕΠ θα λειτουργούν αυτοτελώς προκειμένου τα επείγοντα περιστατικά να μην καθυστερούν και να παρέχεται άμεσα η φροντίδα στους πάσχοντες. Δείτε ΕΔΩ: «Πως θα λειτουργούν τα αυτόνομα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών! Όλες οι πληροφορίες»
4.Νοσοκομεία με ηλεκτρονικούς φακέλους
Κάθε ασφαλισμένος με τη δική του σελίδα στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του HealthReport.gr η ΗΔΙΚΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας ετοιμάζουν πυρετωδώς όλα τα δεδομένα που θα περιλαμβάνει η σελίδα του πολίτη αλλά και ο ιατρικός φάκελος του ασθενούς, ώστε το νέο αυτό εγχείρημα να τεθεί σε ισχύ τη νέα χρονιά.
Εξάλλου πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Υγείας είναι μαζί με την λειτουργία των ΤΟΜΥ ο κάθε ασφαλισμένος να έχει στη διάθεσή του μια δική του σελίδα με πρόσβαση σε προσωπικά ιατρικά και φαρμακευτικά δεδομένα που θα προκύπτουν και από τις επισκέψεις τους στα νοσοκομεία.
Συγκεκριμένα κάθε ασφαλισμένος θα έχει πρόσβαση στον δικό του ιατρικό φάκελο που θα περιέχεται στη «σελίδα του Πολίτη».
Με κωδικό που θα του αποστέλλεται θα μπορεί να βλέπει τον ιατρικό του φάκελο με όλα τα δεδομένα του.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ίδιος ο ασφαλισμένος θα ορίζει ποιος έχει πρόσβαση και ποιος όχι στον δικό του ιατρικό φάκελο. Θα μπορεί να βλέπει ποιος μπήκε στο σύστημα και διάβασε το φάκελό του, ενώ ο ίδιος θα είναι που θα ορίζει τον τρόπο ειδοποίησης του είτε μέσω μηνύματος στο κινητό είτε μέσω mail κλπ.
Στην προσωπική σελίδα του κάθε ασφαλισμένου θα καταγράφονται τα φάρμακαπου έχει πάρει, οι νοσηλείες αλλά και οι εξετάσεις που έχει κάνει ώστε να διευκολύνεται στη συνέχεια η όποια θεραπεία χρειαστεί, αφού θα υπάρχει πλήρες ιατρικό ιστορικό.
Έρχονται και άλλοι διορισμοί»διοικητικών»υπαλλήλων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι Ευρώπη...
Εμεις εδω στην αφρικανική αυτη περιοχή,εδω και παρα πολλα χρονια,εχουμε αποδείξει οτι οι Τούρκοι ηταν οι φυσικοί πρόγονοι μας...
Χαχαχαχαχα! Μπράβο! Πάντα θα εκτιμούμε μια καλή πλάκα!Χαχαχαχχαχα!
ΑπάντησηΔιαγραφή