Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

ΕΟΠΥΥ: «ραντεβού στα τυφλά»


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΜΑΡΙΑ ΛΙΤΟΥ

Σε περίπτωση που λείπει ο γιατρός λόγω ασθένειας ή άδειας, ο ασφαλισμένος δεν ειδοποιείται! Το μαθαίνει την τελευταία στιγμή, αφού έχει πάει για το ραντεβού στο ιατρείο του πρώην ΙΚΑ. Αν δε βρει το γιατρό, όχι μόνο χάνει την εξέτασή του, αλλά θα πρέπει να κλείσει νέο τηλεφωνικό ραντεβού, φυσικά επί πληρωμή!

Η οργή και η αγανάκτηση έχουν ξεχειλίσει τόσο για τους ασφαλισμένους, όσο και για τους γιατρούς. Το πρόβλημα που έχει προκαλέσει ο ΕΟΠΠΥ είναι τεράστιο από τότε που έκλεισε τις γραμματείες ραντεβού, στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Μέχρι τότε, οι ασθενείς έπαιρναν ένα χαρτί με το ραντεβού και οι γιατροί έπαιρναν από τη γραμματεία μια λίστα με τα κλεισμένα ραντεβού της μέρας, η οποία ήταν αναρτημένη στην πόρτα κάθε ιατρείου. Οταν κάποιος γιατρός έλειπε, οι γραμματείες ειδοποιούσαν τηλεφωνικά τους ασφαλισμένους για την ακύρωση του ραντεβού κι έκλειναν νέο. Πλέον, τα ραντεβού είναι «στα τυφλά».

«Οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να προγραμματίσουν ραντεβού με φυσική παρουσία. Μόνο τηλεφωνικά, με την ανάλογη χρέωση, αφού από τον Αύγουστο το «184» καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από τρία διαφορετικά πενταψήφια νούμερα και «τσουχτερό κόστος». Πρέπει να καλούν στους σχετικούς αριθμούς για να κλείνουν ραντεβού στα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ. Η μεγαλύτερη ταλαιπωρία τους περιμένει με την ακύρωση, αφού κανείς δεν τους ειδοποιεί ούτε επαναπρογραμματίζει το ραντεβού...», επισημαίνει στον «Α» ο Νίκος Νίτσας, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επιστημονικού Υγειονομικού Προσωπικού ΙΚΑ Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Αυξάνονται αναμονή και χρέωση!

Το γεγονός ότι ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να χρεώνει τον ασφαλισμένο για να κλείνει ραντεβού αλλά δεν προέβλεψε να τον ενημερώνει για ενδεχόμενη ακύρωσή του, σημαίνει όχι μόνο νέα οικονομική επιβάρυνση του ασφαλισμένου αλλά μεγαλύτερη αναμονή και... συντομότερη εξέταση. Σε ειδικότητες με υψηλή ζήτηση, όπως για παράδειγμα του οφθαλμιάτρου, τα ραντεβού κλείνονται περίπου δυο μήνες νωρίτερα. Ετσι, ο ασφαλισμένος θα κλείσει νέο ραντεβού για μετά από δυο μήνες, δηλαδή θα περιμένει τελικά τέσσερις μήνες μέχρι να τον δει οφθαλμίατρος!

«Υπάρχει αναστάτωση στους ασφαλισμένους. Αν κάποιος έχει έρθει από κοντινή απόσταση και ακυρώθηκε το ραντεβού, του λέμε να ξανάρθει σύντομα. Εχουμε ενημερωθεί από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ότι το πρόβλημα θα λυθεί με νέο διαγωνισμό. Ως τότε θα πρέπει να φροντίσουμε να βρίσκεται νέο ραντεβού άμεσα. Θα μπαίνουμε στο σύστημα με τα στοιχεία των ασφαλισμένων και θα τους ειδοποιούμε, ενώ θα τυπώνουμε λίστα, ώστε ο γιατρός να ξέρει ποιους θα δει».

Από την πλευρά του, ο κ. Νίτσας αναφέρει ότι υπάρχει ενημέρωση προς τους γιατρούς να εξυπηρετούν... εμβόλιμα τα περιστατικά από ραντεβού που ακυρώνονται. «Θα τα βλέπουν εκτάκτως οι γιατροί, μόλις επιστρέψουν από την άδειά τους. Προκύπτει όμως ζήτημα ασφάλειας του γιατρού και του ασθενή. Αν ο γιατρός βλέπει καθημερινά 20-25 ασθενείς, πώς θα δει άλλα τόσα υπεράριθμα; Το πρόβλημα σχετίζεται και με την ποιότητα των υπηρεσιών προς τον ασθενή. Τα ραντεβού προγραμματίζονται, έτσι ώστε να αφιερώνουμε μόνο 10 λεπτά για κάθε ασθενή. Τώρα θα εξετάζουμε ασθενείς σε... δυο λεπτά, θα κάνουμε συνταγογράφηση ή θα βλέπουμε στο μεταξύ τα επείγοντα; Στο βάρος των επειγόντων θα πέσει και το βάρος των ακυρωμένων ραντεβού. Είναι απαράδεκτο. Δε θα επιτρέψουμε να συμβεί», τονίζει ο κ. Νίτσας.

ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου