Συνέντευξη στη Βίκυ Καρατζαφέρη - mononews.gr
Θεανώ Καρποδίνη, Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ
Η πολυσυζητημένη ψηφιακή μεταρρύθμιση του ΕΟΠΥΥ και ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Ασφάλισης Υγείας ξεκίνησαν μετά από καθυστερήσεις. Όπως μας λέει η διοικήτρια του Οργανισμού Θεανώ Καρποδίνη, ο ΕΟΠΥΥ αλλάζει σελίδα και πλέον δεν θα υπάρχουν οι χρονικές καθυστερήσεις του παρελθόντος και τα οφέλη από τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα είναι πολλά και για τους ασθενείς και για τους παρόχους.
Παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα για τον ΕΟΠΥΥ αποτελεί και ο πιο αποτελεσματικός έλεγχος των δαπανών. Για αυτό και ελεγκτές θα μελετούν επισταμένα κάθε δαπάνη του Οργανισμού και θα αποφασίζουν, εάν είναι δικαιολογημένη.
Αυτές τις μέρες αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός. Εντός τριμήνου θα ξεκινήσει αρχικά για τους ιδιώτες παρόχους της κλειστής νοσηλείας και από τα μέσα του χρόνου και για τις δημόσιες δομές.
Όπως αποκάλυψε το Healthsecrets, η πρωτοβουλία της κυρίας Καρποδίνη έχει προκαλέσει ανησυχία στους εργαζόμενους κι έτσι η διοικήτρια τους έστειλε επιστολή, στην οποία εξηγεί τους λόγους, για τους οποίους μπαίνουν οι ελεγκτές.
Οι εργαζόμενοι απάντησαν μέσω επιστολής, εκφράζοντας τα επιχειρήματά τους. Όπως αναφέρουν, οι ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το δυναμικό του ΕΟΠΥΥ. Είναι αδύνατον να εφαρμοστεί, όπως λένε, real time έλεγχος, διότι καθημερινά γίνονται δεκάδες χιλιάδες νοσηλείες και εξετάσεις.
Ο ΕΟΠΥΥ απασχολεί σήμερα περίπου 1.468 άτομα, εκ των οποίων τα 1.232 είναι μόνιμο προσωπικό και τα 236 είναι επικουρικό. Τα τελευταία χρόνια έχουν αποχωρήσει πάνω από 500 εργαζόμενοι, γεγονός που καθιστά τον Οργανισμό υποστελεχωμένο.
Ακολουθεί η συνέντευξη που μας παραχώρησε η κα Θεανώ Καρποδίνη:
Κυρία Καρποδίνη, κομβικής σημασίας για την στρατηγική του ΕΟΠΥΥ είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, που έχει ξεκινήσει ήδη. Τι περιλαμβάνει το έργο και σε ποια φάση βρίσκονται οι διαδικασίες;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΠΥΥ αποτελεί το κομβικής σημασίας εργαλείο για τη μετατροπή του Οργανισμού σε στρατηγικό πυλώνα του ΕΣΥ, έχοντας ως βασική προτεραιότητα τη διαρκή βελτίωση των Υπηρεσιών, προς όφελος της ασφάλειας, της ποιότητας και της ισότιμης πρόσβασης των πολιτών.
Έχει, ήδη, κατατεθεί από τον ανάδοχο η Μελέτη Εφαρμογής του ψηφιακού μετασχηματισμού και βρίσκεται υπό αξιολόγηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Το έργο, ύψους 40 εκατ. ευρώ, είναι εντός του χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2026. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός χρηματοδοτείται εξ’ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, στο πλαίσιο της ευρύτερης δράσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον τομέα της Υγείας.
Τι προβλέπει ο σχεδιασμός;
Ο σχεδιασμός είναι να μετεξελιχθεί ο ΕΟΠΥΥ σε έναν ψηφιακό φορέα, που δεν θα χρειάζεται χρονοβόρες διαδικασίες, για να εγκρίνει και για να ελέγχει παροχές και υπηρεσίες. Στόχος του έργου είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Οργανισμού, με κύριο σκοπό την εκκαθάριση σε πραγματικό χρόνο όλων των δαπανών υγείας που εισπράττει ο ΕΟΠΥΥ από τους παρόχους υγείας. Γεγονός που σημαίνει ότι θα γίνεται εφαρμογή ελέγχων σε πραγματικό χρόνο στις υπό προέγκριση παροχές ιατροτεχνολογικών προϊόντων από τον ΕΟΠΥΥ, real time έλεγχος και αποϋλοποίηση διαδικασιών.
Στον ψηφιακό μετασχηματισμό περιλαμβάνονται ακόμη δύο υποέργα: Η παροχή υπηρεσιών προμήθειας, ανάπτυξης, παραμετροποίησης λογισμικού και λοιπών υποστηρικτικών συστημάτων και συναφείς υπηρεσίες, καθώς και οι Υπηρεσίες Υποστήριξης Χρηστών, Διασφάλισης Ποιότητας και Τεχνικής Υποστήριξης για το έργο του «Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΕΟΠΥΥ».
Τι σημαίνει πρακτικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τους ασφαλισμένους και τους παρόχους;
Το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού του ΕΟΠΥΥ είναι ένα σύνθετο στρατηγικό σχέδιο, το οποίο δίνει τεράστιες δυνατότητες στον Οργανισμό ως προς την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, τόσο προς τους συμβεβλημένους παρόχους, όσο και στο σύνολο των ασφαλισμένων της χώρας.
Δημιουργούμε έναν φορέα σύγχρονο, που εκμεταλλεύεται στον μέγιστο βαθμό όλες τις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής, παρέχοντας σωστές και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας προς τους ασφαλισμένους, ελέγχοντας τις δαπάνες του και ανταποκρινόμενος στις ανάγκες του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό γινόμαστε πιο αποδοτικοί και αναβαθμίζουμε τις διαδικασίες συναλλαγής με τους παρόχους υγείας, ελαχιστοποιούμε τον απαιτούμενο χρόνο εκκαθάρισης των αποζημιούμενων δαπανών υγείας, κάνουμε αμεσότερη και ευκολότερη την ενημέρωση και την εξυπηρέτηση των πολιτών σε θέματα παροχών υγείας.
Οι ασθενείς θα «συνοδεύονται» από τον προσωπικό ψηφιακό τους φάκελο, ο οποίος θα περιέχει σε ηλεκτρονική μορφή τις νοσηλείες τους, τα φάρμακά τους και τις θεραπείες, που έχουν ακολουθήσει.
Για όλους εμάς στον ΕΟΠΥΥ υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής, που λέγεται ασθενής. Αυτόν υπηρετούμε πρωτίστως.
Ο ΕΟΠΥΥ έχει ξεκινήσει σαρωτικούς ελέγχους στη συνταγογράφηση των ιατρών. Σε ποιες περιπτώσεις εστιάζει;
Ο Οργανισμός ελέγχει σταδιακά τη συνταγογράφηση των ιατρών, εστιάζοντας σε όσους έχουν σημαντικές ενδείξεις παραβατικότητας και υπερσυνταγογράφησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ο έλεγχος των ιατρών, που συνταγογράφησαν σε υψηλές δόσεις αντιδιαβητικά σκευάσματα, πιθανόν για μη αποζημιούμενη ένδειξη κατά της παχυσαρκίας.
Επιπρόσθετα ελέγχονται οι ιατροί, που συνταγογραφούν βιταμίνες, σκευάσματα σιδήρου και μαγνησίου. Ένας ακόμη σημαντικός έλεγχος αφορά στους ιατρούς με μεγάλη απόκλιση στο μέσο μηνιαίο όριο συνταγογράφησης (πλαφόν), σε σχέση με ιατρούς της ίδιας ειδικότητας στην ίδια γεωγραφική περιοχή.
Έχει ξεκινήσει η κατ΄οίκον αποστολή των ακριβών φαρμάκων από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ; Εάν ναι, σε ποιες περιπτώσεις αφορά;
Έχουμε αναλάβει από την άνοιξη του 2022 την κατ΄οίκον διάθεση των αντιϊκών φαρμάκων για τη νόσο COVID-19 και έχουμε αποκτήσει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, ώστε να υλοποιήσουμε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα προς όφελος των ασθενών.
Στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης του ΕΟΠΥΥ σχεδιάσαμε, λοιπόν, και υλοποιούμε πιλοτικά την κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων συγκεκριμένων παθήσεων προς τους ασθενείς, που το επιθυμούν. Πρόκειται για παροχή διαθέσιμη για τους δικαιούχους περίθαλψης, που έχουν τη δυνατότητα να την επιλέξουν. Με τον τρόπο αυτόν βελτιώνουμε τη συμμόρφωση προς τη χορηγούμενη φαρμακευτική αγωγή, εξοικονομώντας δημόσιους πόρους και μειώνοντας τις νοσηλείες, που οφείλονται σε μη συμμόρφωση ή σε κίνδυνο διακοπής της θεραπείας.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση, οι δικαιούχοι για την κατ΄ οίκον υπηρεσία είναι οι ασθενείς, που λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή με φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα για θεραπεία σοβαρών ασθενειών.
Τα συγκεκριμένα φάρμακα δεν απαιτούν ψυγείο κατά την μεταφορά τους και αφορούν σε παθήσεις όπως η κυστική ίνωση, η θαλασσαιμία, η πνευμονική υπέρταση, η νόσος κινητικού νευρώνα και η δρεπανοκυτταρική αναιμία.
Άμεση προτεραιότητά μας είναι να επεκτείνουμε την υπηρεσία αυτή στο σύνολο των δικαιούχων περίθαλψης, οι οποίοι την επιθυμούν εντός του έτους.
Εκτιμήσαμε, δε, ότι ο αριθμός των ασθενών, που προμηθεύονται φάρμακα από τα φαρμακεία μας, κυμαίνεται περί τις 120 χιλιάδες τον μήνα.
Με την ανάπτυξη του συστήματος της κατ’ οίκον παράδοσης μέσω του ΕΟΠΥΥ, επικεντρωνόμαστε στη βελτίωση της καθημερινής εξυπηρέτησης των ασθενών, διευρύνοντας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
70% η προείσπραξη για τον 12.clawback σχεδόν 39% τον Δεκέμβριο με ενεργοποιημένο κόφτη και την περίοδο Χριστουγέννων …πώς εξηγείται αυτό;;;;;πώς υπολογίζουν ότι θα πληρωθούν οι υποχρεώσεις μας;;;οι υπαλληλοι;;;υπήρξε μια ρευστότητα τους 2 μήνες 10/11 ,πληρώσαμε τις υποχρεώσεις μας σαν ανθρωποι και τώρα μας επιστρέφουν στην απόγνωση;;;;Γιατί;;;τι αμαρτίες πληρώνουμε;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή