Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Ασφαλιστικές: Προγράμματα υγείας «ασπίδα» στο 3ο Μνημόνιο


Γιατί ο ασφαλιστικός κλάδος στρέφεται τώρα ακόμη περισσότερο στα συμβόλαια του κλάδου υγείας. Με ποιους τρόπους οι πελάτες μπορούν να καλυφθούν έναντι σχετικά χαμηλού ετήσιου κόστους. Οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εταιρίες.

Ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον κλάδο της υγείας δίνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών στις 28 Ιουνίου, αρκετές άλλες καλύψεις εμφανίζονται να έχουν... βαλτώσει.

Το μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο δεν αφορά μόνο στα προϊόντα που ήταν συνδεδεμένα με επενδύσεις (κυρίως του εξωτερικού), η διάθεση των οποίων δεν επιτρέπεται, αλλά και στα συνταξιοδοτικά προγράμματα, επειδή η μία μετά την άλλη εταιρεία σταματά τη διάθεση προϊόντων με ελάχιστες εγγυημένες αποδόσεις.

«Δεν ξέρω αν μέσα σε ένα περιβάλλον μηδενικών ή και αρνητικών επιτοκίων στην Ευρώπη, θα υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρείες που θα προσφέρουν μετά από λίγους μήνες ελάχιστες εγγυημένες αποδόσεις στην ελληνική αγορά», δηλώνει γνωστός παράγοντας της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, δεν είναι τυχαίο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες ωθούν τα δίκτυά τους στην προώθηση προγραμμάτων υγείας, καθώς:

Πρώτον, το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας από τα κρατικά νοσοκομεία έχει υποβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό κατά τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι η ασφαλιστική παραγωγή κατά τα τελευταία χρόνια εμφανίζει διψήφιο ποσοστό ετήσιας ανόδου, με την αύξηση του πρώτου φετινού εξαμήνου να υπερβαίνει το 20% και με τις απώλειες του Ιουλίου (πρώτος μήνας των capital controls) να είναι οριακές.

Και δεύτερον, όλα δείχνουν πως η υποβάθμιση της δημόσιας υγείας θα συνεχιστεί και κατά τα επόμενα χρόνια.

Ενδεικτικά στοιχεία της όλης κατάστασης είναι η τραγική εικόνα των οικονομικών στοιχείων στα νοσοκομεία, η μεγάλη «τρύπα» του ΕΟΠΥΥ λόγω του ότι δεν πληρώνεται από τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και η επιταγή του τρίτου μνημονίου για περαιτέρω περικοπές των κρατικών δαπανών υγείας. Οι περισσότεροι παράγοντες της αγοράς πιστεύουν πως η περικοπή αυτή δεν μπορεί να εξοικονομηθεί μόνο από το «συμμάζεμα-νοικοκύρεμα» της κατάστασης, αλλά αντίθετα θα απαιτηθεί η μείωση των παροχών προς τους ασφαλισμένους.

Ήδη, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας είχε αφήσει να εννοηθεί πως είναι ανοιχτός ο συσχετισμός των παροχών με το εισόδημα κάθε ασφαλισμένου, ενώ ο νέος υπουργός κ. Ανδρέας Ξανθός παραδέχτηκε ότι το σύστημα υγείας έχει πολλαπλά προβλήματα και κλυδωνίζεται, βρισκόμενο σε έναν διαρκή κίνδυνο μπλακ άουτ. Την ίδια ώρα, ο νέος υφυπουργός κ. Παύλος Πολάκης αναφέρθηκε στην άμεση ανάγκη προσλήψεων στα νοσοκομεία.

Απέναντι σ' αυτή τη συγκυρία, οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν έντονα διαφοροποιημένα προϊόντα, προκειμένου να μπορούν να απευθυνθούν ακόμη και στα άτομα χαμηλών εισοδημάτων.

«Προωθούνται κυρίως τα ετήσιας διάρκειας συμβόλαια, τα οποία κάτω από προϋποθέσεις μπορούν να αποκτηθούν ακόμη και από χαμηλόμισθους», δηλώνεται χαρακτηριστικά, ενώ οι κυριότεροι τρόποι μείωσης του τιμολογίου είναι, μεταξύ άλλων:

α) Η ύπαρξη απαλλαγών, δηλαδή ο ασφαλισμένος καλύπτεται μόνο για το ύψος του νοσηλίου που υπερβαίνει ένα προκαθορισμένο ποσό.

β) Η επιλογή συμβολαίων που προβλέπει την κάλυψη από συγκεκριμένη κλινική, ή από συγκεκριμένο πάροχο ιδιωτικής υγείας.

γ) Γίνεται συνδυασμός των προγραμμάτων, με την ιδιωτική ασφάλιση να καλύπτει όσα δεν μπορεί να καλύψει ο ΕΟΠΥΥ (κοινωνική ασφάλιση).

δ) Χαμηλότερα τιμολόγια προσφέρονται σε πελάτες που επιλέγουν «απλά» προϊόντα μέσω του διαδικτύου, ή έχουν συνάψει περισσότερα συμβόλαια με την ίδια ασφαλιστική εταιρεία.

Βέβαια, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν και μια σειρά προκλήσεων, μετά την υπογραφή του τρίτου μνημονίου και ειδικότερα μετά από ένα συνδυασμό αυξημένου συντελεστή ΦΠΑ, χαμηλότερου προϋπολογισμού και claw back που επιβάλλονται στους ιδιωτικούς παρόχους υγείας.

Και αυτό γιατί είναι προφανές πως οι ιδιωτικοί πάροχοι θα επιχειρήσουν να μετακυλήσουν ένα μέρος των πρόσθετων επιβαρύνσεών τους στις ασφαλιστικές εταιρείες, που μετά τον ΕΟΠΥΥ, αποτελούν τον μεγαλύτερο πελάτη τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου