Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Βροχή οι διαμαρτυρίες για το πλαφόν στα φάρμακα

του Αιμίλιου Νέγκη (Virus.com.gr)

Βροχή πέφτουν από χθες το μεσημέρι στην ΗΔΙΚΑ οι διαμαρτυρίες και τα ερωτήματα γιατρών, οι οποίοι ξεπέρασαν το μηνιαίο πλαφόν στα φάρμακα και ως τούτου "κόπηκαν" από το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Ζήτημα χρόνου πλέον η κυβέρνηση να πάρει πίσω το μέτρο για να κάνει αλλαγές...

Ο σοφός λαός μας λέει "όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες". Από χθες το μεσημέρι, εκτυλίσσονται ιστορίες καθημερινής τρέλας στα ιατρεία, καθώς άρχισαν σιγά σιγά δεκάδες γιατροί να ξεπερνούν το μηνιαίο πλαφόν στα φάρμακα, που έθεσε σε εφαρμογή η κυβέρνηση πρόχειρα και χωρίς καμία προετοιμασία, μελέτη και ενημέρωση γιατρών και ασθενών - πολιτών.

Αντί άλλου σχολιασμού αξίζει να δει κανείς τι αναφέρει σε επιστολή του προς την ΗΔΙΚΑ γιατρός από το Ρέθυμνο:

"Ονομάζομαι Γκ. Π. και είμαι χειρουργός ΩΡΛ. Ασκω ελευθερο επαγγελμα στο Ρεθυμνο από τον Απριλιο του 2010, εχω ιδιωτικο ιατρειο χωρις συμβαση με τον ΕΟΠΥΥ ή άλλες επιχειρήσεις- κεντρα. Δεν είναι η γενετειρα μου το Ρεθυμνο, είμαι από την Αθηνα, ουτε εχω συγγενείς εδώ. Ως εκ τουτου οι ασθενείς μου ολο και αυξάνονται, αργα αλλα σταθερα.

Στην ειδικοτητα μου (ΩΡΛ) η νοσηροτητα είναι αυξημενη τους χειμερινούς μηνες (λοιμώξεις) και την Ανοιξη (αλλεργειες) σε σχεση με τους θερινους μηνες . Πως θα μπορουσα λοιπον ευσυνείδητα και επιστημονικα να συνταγογραφω το ιδιο τον Φεβρουαριο και τον Αυγουστο?

Το πλαφον που μου καθορισατε μηνιαίως βασισμένοι στον μεσο ορο (;) της περισυνης μου συνταγογραφησης , σας υπενθυμιζω ότι είμαι καινουρια και σχετικα αγνωστη ιατρος με αναπτυσσομενη επισκεψιμοτητα, είναι 738 ευρω μηνιαίως!!! το ξεπερασα λοιπον σημερα (κατά 200 ευρω περιπου) και από το μεσημερι η ΗΔΙΚΑ δεν μου επιτρεπει την ηλεκτρονικη συνταγογραφηση. Το ξεπερασα ενώ εφαρμοσατε το μετρο από τις 15 του μηνα.

Τον επομενο μηνα τι θα κανω με τους ασθενείς μου; να τους παραπέμπω για συνταγογραφηση ηλεκτρονικη στο νοσοκομειο του Ρεθυμνου? Να τους προτείνω να τα πληρωσουν από την τσεπη τους; Δεν χρειαζεται νομιζω να σας εξηγησω γιατι τους ασθενείς που ειδα τωρα το απόγευμα τους συστησα να ξαναερθουν τη Δευτερα που θα εχει αλλαξει ο μηνας για τη συνταγογραφηση".

Δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Αντίστοιχα τραγελαφικές επιπτώσεις έχουν υπάρξει σε γιατρούς σε όλη την Ελλάδα και ενώ το μέτρο εφαρμόζεται μόλις 15 ημέρες!

Μέσα σπό την επιστολή του γιατρού, αποκαλύπτονται σε όλο τους το μεγαλείο οι παρενέργειες από αυτό το οριζόντιο μέτρο και η τραγική της συνέπεια: οι ασθενείς να ταλαιπωρούνται μέχρις ότου λάβουν τα φάρμακά τους. Το έχουμε ξαναγράψει αλλά φαίνεται ότι οι φωστήρες του υπουργείου Υγείας δεν δείχνουν να συγκινούνται: Με τη λογική του μέτρου απαγορεύεται ουσιαστικά σε έναν γιατρό να αυξήσει την πελατεία του!

Ναι πράγματι το μέτρο εφαρμόζεται με διάφορες παραλλαγές σε άλλες χώρες. Όμως εκεί έχουν ήδη υπολογίσει έπειτα από καταγραφή ετών ποιο είναι το αναγκαίο ποσό για τη ρύθμιση μίας νόσου, όπως του διαβήτη, της δυσλιπιδαιμίας κ.ο.κ. Επίσης, σε αρκετές χώρες, ουσιαστικά την οικονομική διαχείριση της φαρμακευτικής θεραπείας έχει αναλάβει ο οικογενειακός γιατρός, ο οποίος όμως είναι υπεύθυνος για την υγεία 2-5.000 ασθενών και ρυθμίζει αναλόγως τη συνταγογράφηση φαρμάκων. Και φυσικά σε καμία άλλη χώρα δεν έχουμε 70.000 γιατρούς για 10 εκατ. πληθυσμό...

Επίσης, γεννάται το ερώτημα: Εφόσον στη χώρα ισχύει το λεγόμενο clawback, δηλαδή, το σύστημα της αυτόματης επιστροφής από τις φαρμακοβιομηχανίες σε περίπτωση υπέρβασης της δαπάνης, τότε ποιο το νόημα της επιβολής πλαφόν ανά γιατρό; Την απάντηση έδωσε χθες ο Άδωνις Γεωργιάδης σ εεκδήλωση του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος, λέγοντας ότι αν δεν βάζαμε το πλαφόν οι φαρμακοβιομηχανίες θα κληθούν να επιστρέψουν φέτος 600 εκατ. ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου