Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Το 59% των πολιτών γυρίζει την πλάτη στον οικογενειακό γιατρό



Ο Γολγοθάς που ανεβαίνει ο ασθενής στη χώρα μας, περιγράφεται από τις Οργανώσεις Ασθενών που συμμετέχουν στην Ομάδα Εργασίας του ΙΣΑ και αποτυπώνεται στα ευρήματα αποκαλυπτικής πανελλαδικής έρευνας που διενεργήθηκε από την Alco, για λογαριασμό του ΙΣΑ, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 πολίτες δυσκολεύεται να καλύψει τις δαπάνες υγείας. Σε δυσμενέστερη θέση βρίσκονται τα άτομα άνω των 65 ετών που σε ποσοστό 60%, δεν μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα που απαιτούνται.

Health pharma

Σχετικά με το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, η εικόνα των πολιτών έχει επιδεινωθεί τους τελευταίους οχτώ μήνες. Το 41% να δηλώνει ότι έμεινε δυσαρεστημένο από την επίσκεψη, σε κάποια Μονάδα της ΠΦΥ. Ενώ το 80% εξαναγκάστηκε να πληρώσει για υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Μάλιστα το 20% πλήρωσε πάνω από 70 ευρώ. Ενώ το 59% γυρίζει την πλάτη στον οικογενειακό γιατρό και δηλώνει ότι θα παραμείνει στο γιατρό που τον παρακολουθεί.

Η αποκαλυπτική αυτή έρευνα παρουσιάστηκε, στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΙΣΑ, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Alco κ. Κώστα Παναγόπουλο, παρουσία του προέδρου του ΙΣΑ κ. Γ. Πατούλη, του Α’ Αντιπροέδρου κ. Φ. Πατσουράκου και μελών του ΔΣ κ.κ I. Kεχρής, Π. Λεονάρδου, Σ. Προβατάς, Α. Χατζής, Π. Ψυχάρης.

Συμμετοχή ασθενών

Στη Συνέντευξη Τύπου, συμμετείχαν επίσης οι εκπρόσωποι των Οργανώσεων Ασθενών που συμμετέχουν στη διαρκή Ομάδα Εργασίας του ΙΣΑ, οι οποίοι αναφέρθηκαν στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς στη χώρα μας.

Ειδικότερα, έγινε αναφορά, μεταξύ άλλων, στις δυσλειτουργίες από την εφαρμογή του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Το ΠΦΥ έχει υποβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Η υπολειτουργία των ΤοΜΥ και οι ελλείψεις οικογενειακών ιατρών, ειδικά στην περιφέρεια που έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός ασθενών να υποδιαγιγνώσκεται και να υποθεραπεύεται, όπως τόνισαν.

Οι εκπρόσωποι των Οργανώσεων Ασθενών, αναφέρθηκαν επίσης στις τεράστιες ελλείψεις ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού, στις δημόσιες δομές υγείας. Οι ελλείψεις οδηγούν στην υπολειτουργία τους, καθώς και σε δυσβάσταχτες συμμετοχές των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην κακή λειτουργία των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας ,στα οποία ακολουθούνται πρακτικές που δημιουργούν ταλαιπωρία στους ασθενείς, υπάρχουν πολλές καταγγελίες, για αντιδεοντολογική συμπεριφορά ενώ συχνά παρατηρούνται φαινόμενα έντονης υποκειμενικότητας, στις αποφάσεις, τα οποία είναι εις βάρος του ασθενή.

Σχολιάζοντας το θέμα, ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης, τόνισε τα εξής:

«Η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας -που αναδεικνύεται και από την έρευνα που ανέθεσε ο ΙΣΑ, στην εταιρία Alco-, είναι αποτέλεσμα των αποτυχημένων και επικίνδυνων πολιτικών που ακολουθήθηκαν. Η εικόνα που αποκαλύπτεται αποδεικνύει τις ευθύνες του Υπουργείου Υγείας που έχει οδηγήσει σε απόγνωση τους ασθενείς που δεν μπορούν να καλύψουν τις δαπάνες για την υγεία τους. Η δε περίφημη μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αποτελεί μία ακόμα παταγώδη αποτυχία που απορρύθμισε περαιτέρω το σύστημα. Όπως αποδεικνύεται, οι πολίτες εξαναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να πληρώσουν την υγεία τους».
Τα συμπεράσματα της έρευνας

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Alco Κώστα Παναγόπουλο, τα συμπεράσματα της έρευνας που διενεργήθηκε σε 1.000 άτομα ηλικίας άνω των 25 ετών, σε όλη την Ελλάδα.

Η έρευνα αποτυπώνει με σαφήνεια, την εικόνα και τις αντιλήψεις της ελληνικής κοινωνίας σε σχέση, με σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη Δημόσια υγεία και παράλληλα αποτυπώνει την εξέλιξη των σχετικών τάσεων, μέσα από τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της, με εκείνα που προέκυψαν σε ανάλογη έρευνα, για λογαριασμό του ΙΣΑ, το Σεπτέμβριο του 2018.
Ειδικότερα από την έρευνα προέκυψαν, μεταξύ άλλων, τα εξής:

• 1 στους 2 πολίτες δυσκολεύεται να καλύψει τις δαπάνες υγείας (κυρίως άτομα άνω των 65 ετών)και 4 τους 10 τη δαπάνη για φάρμακα.

• 2 στους 3 Έλληνες, κάνουν χρήση υπηρεσιών υγείας, κάθε χρόνο.

• 4 στους 10 πολίτες θεωρούν ότι οι υπηρεσίες έχουν επιδεινωθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Ενώ 3 στους 10 ότι έχουν μείνει στάσιμες και 2 στους 10 ότι έχουν βελτιωθεί

• το 59% των πολιτών γυρίζει την πλάτη στον οικογενειακό γιατρό και δηλώνει ότι θα παραμείνει στο γιατρό που τον παρακολουθεί.

• αυξήθηκε, ο αριθμός των πολιτών που δεν έμειναν ευχαριστημένοι από τη Μονάδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που επισκέφθηκαν. Από 36% το περασμένο Σεπτέμβριο, σε 41% σήμερα.

• αυξήθηκε κατά 16% ,ο αριθμός των πολιτών που εκτιμούν ότι το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, θα οδηγήσει σε επιδείνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από 30% σε 46%

• το 50% δυσπιστεί σε σχέση με το Δημόσιο σύστημα υγείας, εκτιμώντας ότι για να καλύψει τις ανάγκες του θα πρέπει να πληρώσει.

• το 70% δεν έχει εγγραφεί σε οικογενειακό γιατρό. Ένας στους δύο δηλώνει άγνοια για το νέο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας

• το 80% των πολιτών έχει πληρώσει από την τσέπη του για υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, όπως επίσκεψη σε γιατρό ή διαγνωστικές εξετάσεις ενώ το 20% έχει πληρώσει πάνω από 70 ευρώ.
Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, ο διευθύνων σύμβουλος της Alco, Κώστας Παναγόπουλος, τόνισε τα εξής:

«Το σύνολο των ευρημάτων της έρευνας, αποτυπώνει μια γενικά σταθερή εικόνα σε σχέση με την αντίληψη των πολιτών για τις υπηρεσίες υγείας. Γενική εκτίμηση είναι ότι στον τομέα αυτό τα τελευταία χρόνια υπήρξε επιδείνωση. Αν και σε σχέση με το Σεπτέμβριο, τα ποσοστά είναι σταθερά. Ενώ διατηρείται η δυσπιστία της κοινωνίας, η οποία σε μεγάλο βαθμό θεωρεί ότι για να καλύψει τις ανάγκες της θα πρέπει να πληρώσει.

Στη συνολική αυτή εικόνα, το νέο σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας είναι σαφώς περισσότερο γνωστό απ’ ότι τον Απρίλιο. Όπως σε καμία όμως περίπτωση δεν πλησιάζει στο βαθμό αναγνωρισιμότητας που θα έπρεπε να έχει. Το γεγονός είναι εντόνως προβληματικό. Όπως άλλωστε και ο χαμηλός βαθμός πρόθεσης ένταξης σε αυτό, που ναι μεν διπλασιάστηκε, κινείται όμως στα επίπεδα του 30%.

Προφανώς η τελική στάση όλων θα διευκρινιστεί όταν η γνώση καλύψει την πλειοψηφία του πληθυσμού, (κάτι που αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας), η προδιάθεση όμως σήμερα, εξακολουθεί να δείχνει αρνητική.»
Στη Συνέντευξη Τύπου, εκ μέρους των 19 Οργανώσεων Ασθενών που συμμετέχουν στην Ομάδα Εργασίας του ΙΣΑ, παρέστησαν οι κάτωθι:

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ» . ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΕΛΛΟΚ
κ. Μιχαλοπούλου Παρασκευή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ
κ. Χριστοδουλίδου Ιωάννα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΙΑΒΗΤΗ
κ. Χιώτη Βασιλική

ΟΜΙΛΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ «ΑΓΚΑΛΙΑΖΩ»
κ. Φιλιππίδου Αντωνία

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΟΥ ALZHEIMER ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ
κ. Λύρας Βασίλειος

3 σχόλια:

  1. Λογικό δεν ήταν να γυρίσουν την πλάτη στον θεσμό? Ένας θεσμός με ταξικό μίσος ενάντια στους γιατρούς,μία σύμβαση αφρικανικής χώρας που αποτείνεται στους εξαθλιωμένους καυκάσιους γέροντες και σε νέουε χωρίς προοπτική δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιός θα εμπιστευτεί την Υγεία του σε κάποιον που προσφέρει Υποτιθέμενες υπηρεσίες με μισθό μικρότερο απο ένα γκαρσόν σε καφετέρια της γειτονιάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμμετέχω σε επιτροπές ΚΕΠΑ. 1 στους 10 ασθενείς που απευθύνεται έχει σημαντικό πρόβλημα υγείας. Είναι αλήθεια ότι το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΕΚΑ για τα επιδόματα πρόνοιας έχει σημαντικά προβλήματα στο λειτουργικό του σύστημα και δεν είναι δυνατή η ανάγνωση όλων των εισηγητικών φακέλλων ηλεκτρονικά. Είναι όμως απαράδεκτο να υποστηρίζετε ως ΙΣΑ οτι οι ασθενείς έχουν πάντα δίκιο όταν τα ΚΕΠΑ καθάρισαν το κύκλωμα των τυφλών στη Ζάκυνθο και τόσα άλλα. Εμείς που υβριζόμαστε δεν είμαστε μέλη του ΙΣΑ? Γιατί Ο ΙΣΑ δεν μας κάλεσε να πούμε τα προβλήματα που υπάρχουν. Πού ήταν ο κος Πατούλης όταν τα μέλη της Επιτροπής ΚΕΠΑ διασύρθηκαν για την υπόθεση Φλώρου όταν αυτοί που είχαν ευθύνη (συγκεκριμένος νευρολόγος και πνευμονολόγος του Ευαγγελισμού) και έδωσαν ψεύτικα πιστοποιητικά ήταν στο απυρόβλητο?
    Δ Κολοκούρης
    Νευρολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή