Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Διαγωνισμός Ασθενοφόρων: Ώρα μηδέν για το ΕΚΑΒ



Την ανάγκη να προχωρήσει με κάθε τρόπο ο διαγωνισμός που αφορά στην κατακύρωση των 186 ασθενοφόρων και κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ –ένας διαγωνισμός ο οποίος παραπαίει εδώ και πολλά χρόνια– αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Νίκος Παπαευσταθίου, με αφορμή την συνεδρίαση του ΔΣ που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες και αφορά στην κατακύρωση του περιβόητου διαγωνισμού.

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Ακόμη και οι ίδιες οι εταιρείες –μειοδότες– που πρωταγωνιστούν στο διαγωνισμό και που έχουν εμπλακεί σε έναν μαραθώνιο δικαστικών προσφυγών, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι το θέμα θα πρέπει να λήξει τόσο για τους ίδιους τους ασθενείς όσο και για το καλό της Δημόσιας Υγείας.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαευσταθίου στο ONMED, ότι ο ίδιος έφυγε από το ΕΚΑΒ το 2010 (είχε θητεύσει από το 2004 έως τον Απρίλιο του 2006 ως αντιπρόεδρος και από Μάιο του 2006 μέχρι τον Μάρτιο του 2010 ως πρόεδρος), επανέρχεται στις αρχές του 2015 και βρίσκεται αντιμέτωπος με τον ίδιο αριθμό ασθενοφόρων και με αυξημένα έξοδα συντήρησης του στόλου. Και είναι εύλογο να έχει συμβεί αυτό, καθώς τα ασθενοφόρα έχουν διανύσει πολύ περισσότερες χιλιάδες χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συντήρησή τους να καθίσταται μια πανάκριβη ιστορία. Ευτυχώς βέβαια που υπάρχουν και τα 100 πετρελαιοκίνητα ασθενοφόρα, ευγενική χορηγία των εφοπλιστών από το 2009, τα οποία βρίσκονται σε όλους σχεδόν τους τομείς του ΕΚΑΒ σε όλη την χώρα.

Έτσι, είναι αδήριτη ανάγκη να προχωρήσει ο διαγωνισμός, τουλάχιστον να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο, οπότε και λήγει η θητεία του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου. Και γιατί το αναφέρουμε αυτό; Διότι πολύ απλά, όλα έχουν την σημειολογία τους, καθώς από το 2012 μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει στο ΕΚΑΒ 4 πρόεδροι και 6 αντιπρόεδροι. Είναι πασιφανές ότι ο υγειονομικός αυτός Οργανισμός, ο οποίος αποτελεί την αιχμή του δόρατος της δημόσιας υγείας, έχει ταλανισθεί ιδιαίτερα και δεν του αξίζει. Αλλά δεν αξίζει σίγουρα και στους πολίτες να νιώθουν στο πετσί τους την ανασφάλεια παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν τα πληρώματα του ΕΚΑΒ προκειμένου να προλάβουν τα περιστατικά. Άραγε ποιος μπορεί να πει με το χέρι στην καρδιά ποιο περιστατικό έχει προτεραιότητα, ένα βαρύτατο τροχαίο ή ένα ξαφνικό εγκεφαλικό;

Επομένως ο διαγωνισμός αποτελεί ένα κρίσιμο στοίχημα και για την ύπαρξη του ΕΚΑΒ και του δημόσιου χαρακτήρα του που αν δεν ολοκληρωθεί, ελλοχεύει ο κίνδυνος αλλοίωσης της φυσιογνωμίας του μέσα από ιδιωτικές παρεμβάσεις.

Βεβαίως, εκτός από την ανανέωση του στόλου, την ίδια ώρα θα πρέπει να αναληφθούν οι πρωτοβουλίες εκείνες που αφορούν και στην ενίσχυση του ΕΚΑΒ με επιπλέον προσωπικό (διασώστες).

Αναφορικά με τις εταιρείες τώρα, οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να μετάσχουν στον διαγωνισμό, αυτές είναι η Mercedes, η Citroen και η Fiat. Η Mercedes είναι η εταιρεία που έχει δώσει στον διαγωνισμό την μικρότερη τιμή, δηλαδή 48.000 ευρώ συν ΦΠΑ ανά ασθενοφόρο και ακολουθούν η Fiat με 56.800 ευρώ συν ΦΠΑ και η Citroen με 57.000 ευρώ συν ΦΠΑ.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το περιβάλλον του υπουργείου Υγείας, ο υπουργός κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής κάλεσε τις δύο εταιρείες (Citroen και Fiat) να καταθέσουν μια βελτιωμένη προσφορά, ωστόσο αυτό εκ των πραγμάτων απαγορεύεται με τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία. Έτσι, στην περίπτωση αυτή, αυτό που μπορεί να γίνει είναι οι εταιρείες να προχωρήσουν σε κάποιες προσφορές, όπως δωρεά επιπλέον ασθενοφόρων. Ωστόσο, και εδώ από ότι φαίνεται υπάρχει νομικό αγκάθι που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Πολλά τα ερωτηματικά λοιπόν που έχει να επιλύσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΑΒ στην κρίσιμη επερχόμενη συνεδρίαση, ωστόσο αυτά δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα και να μην προχωρήσει μια τόσο ζωτική και αναγκαία για τη Δημόσια Υγεία διαδικασία. Παράλληλα, στη φάση αυτή κρίνεται απαραίτητη, περισσότερο απο ποτέ, η στήριξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου