Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Ξεκινά η ψηφιοποίηση του υπουργείου Υγείας και των υγειονομικών υπηρεσιών! Τι σχεδιάζεται

Της Δήμητρας Ευθυμιάδου
HR

Σε μια νέα εποχή επιχειρεί να μπει το υπουργείο Υγείας ψηφιοποιώντας καταρχάς τις εσωτερικές του υπηρεσίες, τα έγγραφα και όλα τα δεδομένα που διαχειρίζεται.
Κάτι που άλλωστε είχε προαναγγείλει η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το οποίο συνεργάζεται ήδη και το υπουργείο Υγείας.

Μάλιστα συγκροτήθηκε και Ομάδα Εργασίας για την υποστήριξη της
εφαρμογής του συστήματος του Γενικού Ηλεκτρονικού Πρωτοκόλλου του Υπουργείου Υγείας «ΠΑΠΥΡΟΣ», που αποτελεί τον πιο σύγχρονο τρόπο για ψηφιοποίηση των δεδομένων.

Να σημειωθεί ότι την ψηφιοποίηση του ΕΣΥ και των υπηρεσιών του υπουργείου Υγείας, είχε σχεδιάσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει στις απαραίτητες δράσεις με εξαίρεση τον ψηφιακό ατομικό φάκελο ο οποίος μάλιστα έμεινε και …μισός. Διαβάστε ΕΔΩ τι είχε μελετηθεί: «Το υπουργείο Υγείας γίνεται…ηλεκτρονικό! Όλα τα σχέδια για υπηρεσίες «χωρίς χαρτί»
Φαίνεται ωστόσο ότι πλέον οι συνθήκες είναι ώριμες ώστε και η χώρα μας να περάσει σε μια άλλη εποχή όπως και όλη η Ευρώπη.
Τι είναι ο ΠΑΠΥΡΟΣ

Ο Πάπυρος που θα διαχειρίζεται η ομάδα εργασίας, είναι μία Πλατφόρμα Διαχείρισης Εγγράφων και Ροής Εργασιών, ώστε να μπορεί να εξαλειφθεί κάποια στιγμή η χρήση του χαρτιού (paperless office) και η φυσική μετακίνηση εγγράφων, εξοικονομώντας χώρο, χρόνο και χρήματα.

Με τη χρήση της ειδικής πλατφόρμας μπορεί κανείς να διαχειριστεί όλα τα αρχεία σε ψηφιακή μορφή, να τα αρχειοθετήσει ηλεκτρονικά και να τα διακινεί με ψηφιακές υπογραφές. Ότι δηλαδή γίνεται εδώ και χρόνια σε όλο τον …υπόλοιπο πλανήτη.

Με τη χρήση της πλατφόρμας μπορεί κανείς να επιτύχει σημαντική εξοικονόμηση από τα έξοδα αντιγράφων και διανομής εγγράφων. Ταυτόχρονα το κέρδος μπορεί να είναι μεγαλύτερο, αν υπολογίσει κανείς τη μείωση του χρόνου (αναζήτησης, επαναδημιουργίας, διακίνησης εγγράφων), αλλά και του χρόνου εργασίας.

Ένα απαρχαιωμένο ψηφιακά ΕΣΥ

Πάντως τόσο το υπουργείο Υγείας, όσο και το ΕΣΥ παραμένουν πίσω τεχνολογικά σε όλα τα επίπεδα. Τα πάντα συνεχίζουν να αποτυπώνονται σε χαρτί με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι ασθενείς.

Χαρακτηριστικό είναι ότι με λίγες απλές κινήσεις θα μπορούσε να επιτευχθεί η διευκόλυνση των ασθενών, για παράδειγμα στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), με την τοποθέτηση μίας απλής ηλεκτρονικής πινακίδας που να αναφέρει το χρόνο αναμονής.

Σύστημα που χρησιμοποιείται ακόμη και …στα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Υγείας 3 στα 4 νοσοκομεία δεν έχουν σύστημα καταγραφής του χρόνου αναμονής στο ΤΕΠ.

Και πως να έχουν άλλωστε όταν σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, 1 στα 2 νοσοκομεία δεν διαθέτει καν σύστημα διαλογής στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών.

Και βέβαια 1 στα 2 νοσοκομεία δεν έχουν σε λειτουργία Ηλεκτρονικό Φάκελο Ασθενούς, ενώ 1 στα 2 νοσοκομεία αναφέρουν ότι υπάρχει βιοϊατρικός εξοπλισμός εκτός λειτουργίας.

1 σχόλιο:

  1. Μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα μπλα ......ραντζα και ......Σταρ Τρεκ.....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή